آماده‌سازی مصلای تهران برای برپایی نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب

مدیریت شهری اقدامات گسترده‌ای از جمله تخصیص اتوبوس، تاکسی و البته مترو به صورت رایگان برای سهولت حضور مردم در مصلای تهران برای حضور در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته به امامت رهبر معظم انقلاب انجام داده اما در فضای مصلا هم بیش از یک هزار نفر ساعت کار صورت گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مصلای امام خمینی(ره) میعادگاه نمازگزارانی است که به عشق اقامه نماز جمعه آن هم به امامت رهبر معظم انقلاب پا به این مکان می‌گذارند.

برای این امر اقدامات گسترده‌ای از ترافیکی و امنیتی توسط پلیس لحاظ و انجام شده است و از آن سوی دیگر نباید از تخصیص اتوبوس و تاکسی رایگان با تعداد مناسب تا افزایش واگن‌های مترو برای انتقال نمازگزاران از نقاط مختلف پایتخت به مصلای امام خمینی (ره) به سادگی گذشت.

در کنار این اقدامات شاید امری که مغفول مانده فضای خود مصلای امام خمینی(ره) است که اقدامات گسترده‌ای برای مناسب سازی، ساماندهی و فضاسازی توسط مدیریت شهری انجام شده است.

در این رابطه شهردار منطقه ۷ تهران از هزار نفر ساعت کار برای هرچه باشکوه برگزار شدن نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب در مصلا خبر می‌دهد.

محمدهادی علی احمدی در این باره گفت: با توجه به میزبانی مصلای تهران از نماز جمعه این هفته به امامت رهبر معظم انقلاب، شهرداری منطقه هفت در تدارک میزبانی شایسته از شرکت کنندگان این مراسم است.

وی افزود: بر همین اساس خادمان مردم در شهرداری منطقه هفت از روزهای قبل در حال نظارت و رفت و روب مصلی و تمامی معابر پیرامونی آن هستند و این اقدامات شامل لایروبی انهار و جوی‌های آب، رنگ آمیزی جداول و شست و شوی جداره‌ها است همچنین تمامی مخازن زباله این منطقه شستشو و رنگ آمیزی شده است.

احمدی گفت: همچنین جهت رفاه حال نمازگزاران عزیز روز جمعه، حدود ۷ مجموعه سرویس بهداشتی پرتابل که هر کدام ۲۰ چشمه دارند در مصلی قرار داده شده و علاوه بر اینها مخازن آب جهت وضو و استفاده نمازگزاران نیز در نقاط مختلف مصلی نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری جهت رفاه حال نمازگزاران برای راهنمایی و هدایت شان به سوی مراکز خدماتی و شبستان تابلوها و بنرهایی را نصب کرده است.

شهردار منطقه هفت افزود: اداره فضای سبز منطقه نیز اقدام به گلکاری و زینت فضاهای سبز مصلی و معابر پیرامونی کرده است تا شهروندان نمازگزار از زیبایی‌های فضاهای سبز مصلی لذت ببرند و فضایی دلنشین در مقابل دیدگانشان وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه با برپایی موکب های فرهنگی و پذیرایی و ارائه خدمات اجتماعی به نمازگزارن خدمت گذاری می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر ساعت از کارکنان شهرداری در بخش‌های عملیاتی و ستادی طی این روزها برای آماده سازی مصلی تلاش کرده‌اند، گفت: امیدوارم تلاش‌های همکارانم در شهرداری، رضایت خاطر نمازگزاران و مقامات حاضر در مراسم را تامین کرده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244830

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =