پیش بینی بورس شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳

با توجه به محدودیت‌های هفته گذشته در بازار و فشار فروش‌هایی که در این هفته در دامنه نوسان محدود خیلی سیگنال‌های درستی از تحلیل تکنیکال برداشت نمی‌شود و این موضوعی است که در سال جاری برای بحث تحلیل تکنیکال وجود داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عدد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از گذشته یک نیمه از مهر ماه سال جاری که هفته ابتدای پر شوری را به خود دیده در نهایت روی عدد ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحدی واحدی ایستاد. ارزش بازار نیز همچنان کمتر از ۷۰۰۰ همت است و روی رقم ۶۸۵۶ هزار میلیارد تومانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

خط و نشان سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت

این اعداد با انتظاراتی که اهالی بازار به واسطه شروع نیمه دوم سال جاری داشتند فاصله دارد که نظر بازار بر این است که به واسطه اتفاقات رخ داده در لبنان این اتفاق رخ داده است. رهبر انقلاب در روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مهر ماه دو نکته را مطرح کردند. ابتدا رعایت قوانین بین‌المللی و سپس جمله نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم را فرموند که می‌تواند برای اهالی بازار سرمایه نیز امیدوار کننده باشد تا بازار به تصمیمات درست و به موضع حجت اله صیدی در هفته گذشته بازهم امید به بازار بازگردد و شاهد این موضوع باشیم که بازار به روال عادی خود باز خواهد گشت.

امروز قیمت طلا در بازار بالا رفت و ارزش هر اونس به ۲,۶۵۷ (دو هزار و ششصد و پنجاه و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

همچنین عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور که در انتهای هفته گذشته برگزار شد گفت: همان طور که باید اعتماد را به سهام‌داران بورس بازگردانیم، بایستی در اخذ مالیات نیز رضایت و اعتماد مردم را جلب کنیم.

فردین آقابزرگی از کارشناسان و قدیمی‌های بازار سرمایه عنوان کرده است که، سازمان بورس باید تصمیمات راهبردی و اطلاعات مرتبط با بازار را شفاف‌تر منتشر کند تا اعتماد عمومی افزایش یابد. مطالبه‌گری فعالانه و شفافیت در بیان مشکلات بازار سرمایه می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

اما سازمان بورس در اقدامی طرح فراخوان درباره اصلاح دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس‌ها را مطرح کرده و رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه اعلام کرد: در اجرای ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۳۰ الحاقی به قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، پیش‌نویس «اصلاحات دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط با نحوه انجام معاملات در بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی و سایر دستورالعمل‌های مربوطه» بر مبنای نظرهای تخصصی و کارشناسی واحدهای ذی‌ربط در سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان مرتبط در بازار سرمایه تنظیم شده و به منظور استفاده از نظرهای ارزشمند عموم علی‌الخصوص صاحب‌نظران در حوزه بازار سرمایه در تدوین نهایی این دستورالعمل منتشر می‌شود.

سازمان بورس عنوان کرده که براین اساس از تمامی فعالان بازار سرمایه و نیز صاحب‌نظران در این حوزه دعوت می‌شود با مطالعه کامل پیش‌نویس، نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود را حداکثر تا تاریخ ۱۷ مهر به پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ارسال کنند.

در معاملات روز چهارشنبه سه گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و شیمیایی به ترتیب با ۲۲۶، ۲۱۹ و ۱۵۲ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند تا همچنان گروه بانکی برترین ارزش معاملاتی را در دو هفته اخیر به خود اختصاص داده باشد. تا نشان دهد این گروه بدون توجه به مسائل پیش آمده در منطقه روند عادی خود را دارد.

بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار:
با توجه به محدودیت‌های هفته گذشته در بازار و فشار فروش‌هایی که در این هفته در دامنه نوسان محدود خیلی سیگنال‌های درستی از تحلیل تکنیکال برداشت نمی‌شود و این موضوعی است که در سال جاری برای بحث تحلیل تکنیکال وجود داشته است.

باید منتظر ماند تا ارزش معاملات به واسطه باز شدن دامنه نوسان به روزهای و روال عادی باز گردد و هیجان‌های پس از این بازگشایی نیز فروکش کند تا بازار در مسیر درست خود قرار بگیرد. در غیر این صورت همچنان هیجان و فروش را هم در مثبت‌های بازار و هم در منفی‌های بازار خواهیم داشت.

منبع: اکوایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1244913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =