مدرسه دو زبانه نداریم؛ تبلیغ ممنوع

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران مدرسه دو زبانه وجود ندارد گفت: برخی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی با تبلیغ آموزش زبان انگلیسی، عنوان مدرسه دو زبانه را به خود می‌دهند که این کار «ممنوع» است و با مدارس این‌چنینی برخورد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ معصومه معصومیان با بیان اینکه در کل کشور یک دوره یک ماهه برای دانش‌آموزانی که زبان مادریشان غیر از فارسی است و قصد ورود به پایه اول را دارند اما تجربه کودکستان را ندارند، تشکیل می‌شود گفت: زبان مادری این دانش‌آموزان فارسی نیست و مثلا آذری‌، ترکی و کردی است اما وارد آموزش رسمی فارسی می‌شوند چراکه فارسی، زبان رسمی آنان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

تمدید مهلت ثبت نام خودروهای سرویس مدارس تا آذر

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس اقدام به استفاده از تابلو مدارس دوزبانه و تبلیغات می‌کنند که این کار غیرقانونی است افزود: در این مدارس آموزش زبان ترکی و کردی و ... در دستور کار نیست و هدف آن‌ها تدریس زبان انگلیسی است این در حالیست که هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که در دوره ابتدایی آموزش زبان‌های خارجی را داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مقطع ابتدایی به جزء ۳ ـ ۴ مدرسه بین المللی که دارای مجوز بین المللی هستند، مدارس دو زبانه نداریم گفت: مدارس بین المللی پذیرای فرزندان اتباع خارجی از جمله فرزندان سفرا است که این مدارس قوانین خود و برنامه درسی تعریف شده و رسمی خود را دارند.

مدارس پذیرا، پذیرای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

معصومیان در ادامه این گفت‌وگو درباره دانش آموزانی که کاشت حلزون شنوایی انجام داده‌اند نیز گفت: دانش‌آموزانی که ناشنوا بودند و کاشت حلزون را در سن پایین انجام داده‌اند و اصلا تجربه شنیدن ندارند را در کنار دانش‌آموزان عادی قرار می‌دهیم یعنی این‌ها اجازه حضور در مدارس ناشنوایان را ندارند چرا که باید محرک‌های محیطی داشته باشند و در معرض این محرک، تحت گفتگوی همسالان قرار گیرند و خود به خود زبان آموزی آن‌ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه غالبا سازمان استثنایی برای معلمانی که پذیرای این دانش‌آموزان هستند دوره برگزار می‌کند افزود: یک سری مدارس، مدارس پذیرا هستند و بچه‌های با نیازهای متوسط مثلا نیمه شنوا یا نیمه بینایی را پذیرا هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه باید یک جامعه فراگیر داشته باشیم که پاسخگوی تمام نیازها باشد اظهار کرد: در آموزش و پرورش نیز آموزش و پرورش فراگیر داشته باشیم، کودک نباید خودش را با سیستم انطباق دهد بلکه سیستم باید با انعطاف، کاری کند که همه افراد با تمام تفاوت‌های فردی، فرهنگی و اقتصادی از این سیستم بهره‌وری لازم را داشته باشند تا عدالت آموزشی فراهم شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1245068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =