شرکت یاشیل اینجی آذربایجان پیشرو در کشت تلفیقی موز و آناناس در استان

دکتر سهیل خانچی در مصاحبه‌ای با خبرنگار ایسکانیوز در آذربایجان غربی از پیشرفت‌های چشمگیر این شرکت در زمینه کشت تلفیقی میوه‌های گرمسیری در ایران خبر داد.

مدیرعامل شرکت یاشیل اینجی آذربایجان با اشاره به تیم متخصص این شرکت که شامل دو نفر دارای مدرک دکتری و یک نفر پست دکتری است، گفت: از سال ۹۴ به عنوان اولین شرکتی که موفق به باروری میوه آناناس شدیم، فعالیت خود را در استان آغاز کردیم و اکنون با اخذ مجوز برای احداث گلخانه‌ای به مساحت یک هکتار، گامی بزرگ در جهت توسعه این صنعت برداشته‌ایم.

خانچی با تأکید بر اهمیت اشتغال‌زایی و ارزآوری، افزود: این طرح برای حداقل ۲۵ نفر از فارغ‌التحصیلان به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت و با صادرات محصولات، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به چالش‌های پیش روی این شرکت اشاره کرد و گفت: عدم همکاری و کم لطفی برخی از مسئولان و تحریم‌ها، از جمله موانعی هستند که با آن‌ها مواجه هستیم. با این حال، به دلیل کوچک بودن مقیاس گلخانه‌های ما، تأثیر تحریم‌ها بر فعالیت‌هایمان محدود بوده است.

مدیرعامل شرکت یاشیل اینجی آذربایجان، نمایشگاه ارومتکس را فرصتی مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه در حوزه کشاورزی دانست و گفت: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه، نشان دادن تلفیق تکنولوژی با کشاورزی و تغییر نگاه سنتی به این حوزه است.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =