صابون تریاک مجوز ندارد

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: صابون تریاک مجوز ندارد و استفاده از تریاک در محصولات آرایشی ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مهدی انصاری، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو بیان داشت: تریاک دارای مواد ضددرد است و قابلیت جذب آن از طریق پوست بسیار محدود است.

وی ادامه داد: در صابون تریاکی که بعضاً در برخی از سایت‌های اینترنتی تبلیغ می‌شود، اکثر به‌جای عصاره و مواد مؤثره تریاک اسانس استفاده می‌شود، یعنی فراورده رایحه تریاک دارد و عملاً از ماده مؤثر در ترکیبات آن خبری نیست.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه صابون تریاک بیشتر جنبه تبلیغی دارد تا اثر درمانی و دارویی گفت: اصولاً وقتی یک فرآورده به‌صورت موضعی مانند صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً سطح و مدت تماس آن با پوست مناسب نیست، بنابراین نمی‌توان از آن انتظار اثربخشی و اثر درمانی داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو تاکنون هیچ مجوزی برای تولید صابون تریاک صادر نکرده است، گفت: هیچ مطالعه قابل استنادی مبنی بر اثر تریاک به شکل صابون برای اثراتی که برای آن ادعا می‌شود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

روش مناسب برای تخلیه جوش صورت

انصاری با تاکید بر اینکه استفاده از تریاک به‌عنوان یک مخدر در ترکیبات محصولات آرایشی بهداشتی ممنوع است، اظهار کرد: بر این اساس می‌توان گفت تمام فرآورده‌هایی که با نام صابون تریاک در فضای تبلیغاتی به فروش می‌رسند بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و فاقد هرگونه مجوز و یا تأییدیه علمی و بهداشتی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =