استفاده ۹۲ درصد دانشجویان انگلیسی از هوش مصنوعی

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۹۲ درصد دانشجویان انگلیسی از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند و معتقدند که هوش مصنوعی باید در محتوای آموزشی و روش تدریس ادغام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استفاده از هوش مصنوعی مولد در آموزش عالی انگلستان در سال‌های اخیر گسترش بسیاری یافته است. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۹۲ درصد دانشجویان انگلیسی از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند و معتقدند که هوش مصنوعی باید در محتوای آموزشی و روش تدریس ادغام شود.

دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دانشجویان بومی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

یادگیری مهارت‌های مورد نیاز در بازار کار، یکی از مهم‌ترین دلایل دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه است. با تغییر شرایط زندگی ارتقای مهارت‌های هوش مصنوعی هم ضروری به نظر می‌رسد. تحقیقات نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دانشجویان بومی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

هزار و ۴۱ دانشجوی کارشناسی در یک نظرسنجی در مورد استفاده از هوش مصنوعی شرکت کردند. پاسخ‌های این دانشجویان بر اساس جنسیت، نوع موسسه و سال تحصیلی طبقه‌بندی شدند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۹۲ درصد دانشجویان در سال ۲۰۲۵ از هوش مصنوعی به منظور توضیح مفاهیم، خلاصه کردن مقالات و پیشنهاد ایده‌های تحقیقاتی استفاده می‌کنند. درحالی که در سال ۲۰۲۴ حدود ۶۶ درصد از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند. همچنین ۱۸ درصد دانشجویان متن تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به صورت مستقیم در کار خود گنجانده‌اند.

دانشجویان شرکت‌کننده نظرسنجی درباره دلایل استفاده خود از هوش مصنوعی گفتند که این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت و بهبود کیفیت کارشان می‌شود. البته مواردی مانند متهم شدن به سورفتار تحصیلی و ترس از گرفتن نتایج نادرست از جمله عوامل بازدارنده در استفاده از هوش مصنوعی است.

مردان بیشتر از زنان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

بر اساس این نظرسنجی، مردان بیشتر از زنان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. همچنین زنان بیشتر نگران خطرات و مشکلات ناشی از هوش مصنوعی هستند.

نسبت دانش‌آموزانی که از هوش مصنوعی برای تولید متن با ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده می‌کنند، از کمتر از یک سوم (۳۰ درصد) به تقریباً دو سوم (۶۴ درصد) افزایش یافته است و این در حال حاضر محبوب‌ترین استفاده از هوش مصنوعی است.

آموزش عالی در سال‌های اخیر برخوردهای متضادی با هوش مصنوعی داشته است. ۳۱ درصد دانشجویان اعلام کرده‌اند که مرکز آموزشی آن‌ها استفاده از هوش مصنوعی را ممنوع کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند که موسسات آموزشی می‌توانند با ارائه ابزارهای هوش مصنوعی از دانشجویانی با مهارت حمایت کنند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که موسساتی که ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می‌دهند، می‌توانند به کاهش شکاف‌های دیجیتال کمک کنند. مقایسه نتایج نظرسنجی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۳ بیانگر این موضوع است که امسال ۵۳ درصد دانشجویان موافق بودند که موسسات آن‌ها باید ابزارهای هوش مصنوعی ارائه دهند، در حالی که سال گذشته ۳۰ درصد این باور را داشتند.

یکی دیگر از یافته‌های شگفت‌انگیز این نظرسنجی ناشی از این سؤال جدید بود که دانشجویان وقتی بدانند ارزیابی امتحان توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود، تلاش بیشتری می‌کنند یا نه؟ در پاسخ به این سوال ۳۴ درصد گفتند که تلاش بیشتری خواهند کرد، ۲۹ درصد گفتند که تلاش کمتری انجام خواهند داد و ۲۷ درصد گفتند تلاششان تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1260401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =