روز چهاردهم المپیک| حسن یزدانی با شکست برابر تیلور، مدال نقره گرفت

ایران چهاردهمین روز بازی‌های المپیک توکیو را به قصد شکار سومین طلای کاروان آغاز می‌کند تا در روزهای پایانی المپیک، حرکت ایران همچنان در مدار طلایی در جریان باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ ایران پایان سیزدهمین روز بازی‌ها را با طلای محمدرضا گرایی فرنگی‌کار کشورمان جشن گرفت و امروز (پنجشنبه) در دو رشته کشتی و کاراته رقابت خود را دنبال می‌کند. این در حالی است که کاروان ایران تاکنون دو مدال طلا و یک برنز و یک نقره کسب کرده است.

این شما و این مهمترین اخبار روز چهاردهم المپیک ۲۰۲۰؛

دست یزدانی به طلا نرسید

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ایران و دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که این مبارزه حساس و دیدنی در پایان با نتیجه 4 بر 3 به سود دیوید تیلور به پایان رسید تا حسین یزدانی به مدال نقره برسد.

شکست اطری در دیدار رده بندی

کشتی گیر وزن ۵۷ کیلوگرم که در نیمه نهایی المپیک با نتیجه ۸ بر ۳ برابر نماینده روسیه مغلوب شد، در دیدار رده بندی نیز مقابل گیلمان آمریکایی شکست خورد تا از کسب مدال برنز هم بازماند.

اطری دیدار رده بندی را با نتیجه ۹-۱ باخت.

زارع به فینال نرسید

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم کشتی آزاد، در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی از اوکراین مبارزه کرد و در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر حریفش را شکست داد. وی در دور بعد با اگزون شالا از کوزوو رقابت کرد و در پایان با نتیجه ۱۳بر۲ پیروز شد.

گنو پتریاشویلی از گرجستان حریف زارع در نیمه نهایی بود که در این رقابت زارع با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل این کشتی گیر مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. 

زارع در دیدار رده بندی فردا (جمعه) ساعت ۱۳:۴۵ با برنده کشتی میان دیالدین عبدالمطلب از مصر و ژی وی دنگ از چین کشتی می‌گیرد.

بهمنیار حذف شد

سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵-کیلوگرم کاراته زنان در نخستین مبارزه خود به مصاف سراب اوزچلیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۵-۴ به پیروزی رسید. در دومین مبارزه رو در روی ون تزویان از چین تایپه قرار گرفت و با نتیجه ۵بریک نتیجه را واگذار کرد. بهمنیار در سومین رقابتش به مصاف ایوت گورانوا از بلغارستان با نتیجه ۵بر۲ شکست خورد و از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

شکست بهمنیار در دومین گام

سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵-کیلوگرم کاراته زنان ایران در دومین دیدار خود برابر حریف چین تایپه ای قرار گرفت که در پایان با نتیجه ۵ بر ۱ شکست خورد.

اولین مدال تاریخ بورکینافاسو

هوگ فابریس در مسابقات پرش سه گام موفق شد اولین مدال تاریخ بورکینافاسو در رقابت‌های المپیک را به دست آورد.

پیروزی شیرین بهمنیار

سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵-کیلوگرم کاراته زنان در نخستین مبارزه خود به مصاف سراب اوزچلیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۵-۴ به پیروزی رسید.

بهمنیار در دومین رقابت از دقایقی دیگر به مصاف ون تزویان از چین تایپه می‌رود.

محمدیان و قیاسی حریفان خود را شناختند

در وزن ۶۵کیلوگرم، مرتضی قیاسی در دور نخست با هایتهم داخلاوی از تونس کشتی می ‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده امازار آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ از هند می‌رود. در این وزن ۱۶نفر حضور دارند که حاجی علی‌اف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی است.

در وزن ۹۷کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه از گرجستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان عبدالرشید سعداله یف از روسیه و شریف شریف اف از آذربایجان می‌رود. در این وزن ۱۶نفر حضور دارند.

پرداخت پاداش به مدال آوران

پاداش یورویی پای سکوی کمیته_ملی_المپیک بعنوان پاداش مدال آوران المپیک توکیو۲۰۲۰،  در دهکده بازی‌ها طی مراسمی با حضور دکتر صالحی امیری به محمدرضا گرایی، علی داوودی و محمدهادی ساروی اهدا شد.

طبق تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰۰۰۰ ، ۵۰۰۰ و ۳۵۰۰ یورو پاداش نقدی بعنوان پاداش پای سکو اهدا می‌شود.

بهمنیار آماده رقابت با حریفان

نخستین روز رقابت‌های کاراته امروز از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود و سارا بهمنیار رقابت خود را در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم زنان آغاز می‌کند.

زارع به نیمه نهایی رسید

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم کشتی آزاد، در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی از اوکراین مبارزه کرد و در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر حریفش را شکست داد. وی در دور بعد با اگزون شالا از کوزوو رقابت کرد و در پایان با نتیجه ۱۳بر۲ پیروز شد.

گنو پتریاشویلی از گرجستان حریف زارع در نیمه نهایی خواهد بود که از ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف هم می‌روند.

پیروزی زارع در گام نخست

امیر حسین زارع کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی از اوکراین مبارزه کرد و در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر حریفش را شکست داد. وی در دور بعد تا دقایقی دیگر با اگزون شالا از کوزوو رقابت می‌کند.

گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.

گزارش زنده المپیک| حسین خانی حذف شد، زارع به نیمه نهایی رسید

حسین خانی حذف شد

مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴کیلوگرم کشتی آزاد، در دور نخست با کایل داک از آمریکا رقابت کرد و با نتیجه۴ بر صفر شکست خورد. 

وی برای رسیدن به گروه شانس مجدد در انتظار برتری داک و حضور وی در فینال  بود که با توجه به شکست کایل داک در مبارزه‌اش، حسین‌خانی از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

گزارش زنده المپیک| حسین خانی حذف شد، زارع به نیمه نهایی رسید

کد خبر: 1105742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =