وزارت گردشگری حیات خلوت دولت نشود/ لزوم توجه ویژه به بخش خصوصی

رییس جامعه هتلداران ایران گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادوار قبلی حیات خلوت دولت ها بود و افرادی که در راس امور قرار میگرفتند شناخت درستی از صنعت گردشگری و به ویژه بخش خصوصی نداشتند.

جمشید حمزه زاده؛ رییس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص انتظاراتشان از دولت جدید با بیان اینکه انتظارمان از دولت جدید این است که باور قلبی به گردشگری و توسعه آن داشته باشند افزود: تمامی دولت ها و روسای جمهور گذشته همیشه از گردشگری صحبت کرده بودند ولی متاسفانه در عمل برنامه ای برای توسعه گردشگری ارائه نکردند.

حمزه زاده ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، صنعت گردشگری میتواند در برون رفت از مشکلات فعلی و ایجاد تحول در ابعاد مختلف اقتصادی موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا و تعطیلی چندین ماهه هتل ها، این صنف بسیار متضرر شده و دولت قبلی نیز حمایتی از این صنعت در بدترین شرایط اقتصادی نداشت. درخواست ما از رییس جمهور محترم این است تا با نگاه ویژه و دستورات لازم این صنعت حمایت کند تا بخش خصوصی تیز با هنراهی دولت بتواند مشکلات و موانع موجود را کنار زده و برای توسعه این صنعت مهم که در حال حاضر در دنیا حرف اول را میزند گام برداریم.

رییس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: درخواستمان از آقای رییسی این است که اهمیت ویژه ای به صنعت گردشگری بدهند و کارهای تصدی گری را رها کرده و وظایف و اختیارات لازم را از دولت گرفته و به تشکل‌های گردشگری بدهند و البته در مباحث توسعه‌ای و تعیین استراتژی ها با بخش خصوصی همفکری داشته و نظر این بخش را در برنامه های خود بگنجانند.

وی با بیان اینکه  انتخاب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر از هر زمان دیگر حیاتی است و برای بخش خصوصی و فعالان این حوزه اهمیت دارد افزود: شخصی که انتخاب می‌شود باید سابقه، تجربه، زبان و قدرت بالایی در این حوزه‌ها داشته باشد.


حمزه زاده گفت: در حال حاضر در بدنه وزارت گردشگری افراد و کارشناسان قدری داریم که امروزه به حاشیه رانده شده‌اند، دوستانی که سال‌ها برای توسعه گردشگری زحمت کشیدند اما به دلایل واهی کنار گذاشته شده‌اند.

رییس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: در دوره های قبلی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حیات خلوت دولت ها بود و افرادی که در راس امور قرار میگرفتند شناخت درستی از صنعت گردشگری و به ویژه بخش خصوصی نداشتند بنابراین باید وزیری بر سر وزارتخانه قرار گیرد که درون سازمانی بوده و علاوه بر تخصص، تجربه کافی در مدیریت این بخش را داشته باشد.

پایان پیام/

کد خبر: 1106193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =