هواشناسی ایران / صدور هشدار جوی سطح نارنجی برای این استان‌ها

آسمان مازندران امروز (۲۵ مرداد ماه) نیمه ابری تا ابری (در ارتفاعات مه‌آلود) همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق اعلام هواشناسی مازندران روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ مرداد ماه) آسمان استان غالباً ابری (در ارتفاعات مه‌آلود) همراه با کاهش دما، رگبار متناوب باران، وزش باد گاهی نسبتاً شدید و رعد و برق پراکنده همراه پیش‌بینی شده است.

یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) آسمان استان مازندران صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و شب ابری همراه با بارش پراکنده و از ۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه شاهد هوایی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دما خواهد بود، اما در بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی مازندران هشدار جوی سطح نارنجی و فعال شدن سامانه بارشی را برای روزهای جمعه و شنبه، ۲۶ و۲۷ مرداد ماه پیش‌بینی کرده است.

هواشناسی نوع مخاطره این سامانه بارشی را بارش متناوب باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، مه و در مناطق مستعد کوهستانی با احتمال تگرگ و اثر مخاطره را آبگرفتگی محلی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و کاهش دید، ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اعلام کرده است.

طبق توصیه هواشناسی مازندران هموطنان از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =