طالبان اجازه خروج شهروندان آمریکا را صادر کرد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که گروه طالبان مجوزی را برای خروج تعدادی از آمریکایی‌ها صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که گروه طالبان اجازه خروج به حدود ۲۰۰ شهروند آمریکایی و دیگر افراد را با پرواز چارتر صادر کرده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: «طالبان از سوی "زلمی خلیلزاد" نماینده آمریکا، تحت فشار قرار گرفتند تا اجازه خروج این افراد را بدهند.»

بنابر اعلام این خبرگزاری انتظار می‌رود پرواز این افراد امروز (پنج‌شنبه) انجام شود. این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که اجازه ندارد درباره اینکه این مقام‌های آمریکایی و شهروندان دیگر از جمله افراد گرفتار در مزار شریف هستند یا خیر سخن بگوید.

پیشتر روز سه‌شنبه هفته جاری «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، اعلام کرد که این کشور قصد دارد پروازهایی از فرودگاه کابل برای خروج افراد در نظر بگیرد.

وزیرخارجه آمریکا که در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه سخن می‌گفت، افزود: «در تلاشیم تا پروازهای بیشتری برای تخلیه افراد از افغانستان انجام دهیم. ما شبانه روزی با گروه‌های مختلف و اعضای کنگره آمریکا کار می‌کنیم و به آن‌ها تمام اطلاعاتی را می‌رسانیم که برای اطمینان از خروج تمام آمریکایی‌ها نیاز است. می‌توانیم با خیال راحت افغانستان را ترک کنیم، ما در حال برقراری دیپلماسی در این زمینه هستیم و با طالبان نیز در تماسیم.»

پس از خروج عجولانه و آشفته نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشورها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیروها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =