معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰/ علفزار + تصاویر

علف‌زار فیلمی اجتماعی و دادگاهی درباره یکی از پرونده‌های قضایی چند سال اخیر به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰/ مرد بازنده + تصاویر

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

فیلم علفزار فیلم ایرانی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان است. این فیلم محصول سال ۱۴۰۰ و در ژانر اجتماعی درباره یک پرونده قضایی ساخته شده است. فیلم سینمایی علف زار به تازگی مجوز ساخت گرفته و بزودی تولید و فیلمبرداری آن با بازی پژمان جمشیدی بعنوان نقش اول آغاز میشود. در ادامه مطلب به معرفی این فیلم و بازیگران آن و بازیگر نقش …می پردازیم. با ما همراه باشید.

علفزار

موضوع و داستان فیلم علفزار

علف‌زار فیلمی اجتماعی و دادگاهی درباره یکی از پرونده‌های قضایی چند سال اخیر است و همه داستان آن در یک دادگاه می‌گذرد. قصه فیلم ما در خارج از تهران می‌گذرد که البته نامی از آن مکان آورده نمی‌شود ولی بیشتر قسمت های فیلم در تهران فیلمبرداری می‌شود و تنها قسمت‌هایی از آن را خارج از تهران فیلمبرداری کرده‌است.

در خلاصه داستان «علف زار» آمده است: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

بهرام رادان

بهرام رادان تهیه کنندگی خود را با فیلم «گربه سیاه» آغاز کرد که در نوبت اکران قرار دارد. در فیلم گربه سیاه، بازیگرانی همچون بهاره کیان افشار، ترلان پروانه، کیا رکنی، پیام احمدی نیا، آزاده سدیری، علیرضا استادی و حسین پورکریمی نقش آفرینی کرده اند.

علفزار

رادان تهیه کنندگی فیلم سینمایی گربه سیاه و مستند علمی «کاپیتان من» را در کارنامه خود دارد و فیلم «علف‌زار» چهارمین فیلم بهرام رادان به عنوان تهیه‌کننده است که فیلمبرداری آن پس از انتخاب عوامل و بازیگران آغاز خواهد شد.

کاظم دانشی کارگردان

کاظم دانشی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر که تجربه کارگردانی فیلم‌های کوتاهی همچون «راحانا»، «پرتقال»، «بادکنک‌های رنگی»، «مثل تو و محدوده یک درجه» را دارد و جوایز مختلفی را برای فیلم‌های کوتاه خود از جشنواره‌های مقاومت، فیلم کوتاه تهران، آزاد فیلم، نسیم و جشن تصویر سال دریافت نموده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =