معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / نگهبان شب + تصاویر

فیلم نگهبان جدیدترین ساخته رضا میرکریمی است که نویسندگی آن را به طور مشترک با محمد داوری بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / دسته دختران + تصاویر

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

فیلم نگهبان شب یکی از فیلمهایی است  که تصویربرداری آن با توجه به این شرایط متوقف شده بود. این فیلم جدیدترین ساخته رضا میرکریمی است که نویسندگی آن را به طور مشترک با محمد داوری بر عهده دارد.

فیلمبرداری این فیلم که از زمستان سال 99 آغاز شده و به دلیل شیوع بیماری کرونا به طور موقت متوقف شده بو، با کاهش نسبی شرایط بیماری در جامعه و صدور مجوز از سوی سازمان سینمایی ادامه پیدا می کند.

رضا میرکریمی برای نقشهای مختلف فیلم نگهبان شب فرخوان داده و چهره های جدیدی را مانند فیلم های قبلی خود به سینما معرفی خواهد کرد.

نگهبان شب

بازیگران فیلم نگهبان شب عبارتند از:

    محسن کیایی
    تورج الوند
    لاله مرزبان
    علی غابشی
    علی اکبر اصانلو
    صفورا خوش طینت
    فهیمه هرمزی
    مهراد اکبرآبادی
    پرهام غلاملو
    نوید بانی
    محمدصادق ملک
    زهرا اسلامی
    ایمان سلگی
    با حضور افتخاری ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد

رضا میرکریمی از کارگردانان مطرح با سابقه کاری درخشان است که با فیلم‌هایی چون دختر، قصر شیرین، امروز، یه حبه قند و دیگر فیلم‌های به نسبت پر افتخارش در حرفه کارگردانی خوش درخشیده است.

میرکریمی ابتدا با پرداختن به مسائل دینی و تاثیر آن در جامعه حرفه خود در مقام کارگردانی و نویسندگی را آغاز کرد. بعدها رفته رفته این درونمایه در فیلم‌های او به صورت کامل نقاب جامعه شناختی زدند و مسائل دینی کماکان به صورت غیر مستقیم در دل روایت‌های او جا داده شده بود.

با نگاهی به آثار میرکریمی می‌توان متوجه شد که او علاقه زیادی به خلق گره‌هایی با مضمون جامعه‌شناختی و خانواده در داستان دارد. هر چند بخش زیادی از فیلم‌های او در مقام نویسندگی نبوده، اما می‌توان انسجام و رابطه این فیلم‌ها را _ چه آن‌هایی که خودش نوشته چه آن‌هایی که آن را فقط کارگردانی کرده _ به صورت عینی مشاهده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =