آخرین خبرها از ثبت‌نام زائران اربعین حسینی

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات آخرین اطلاعات از ثبت‌نام زائران اربعین حسینی(ع) را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهران فرشید درباره میزان ثبت‌نام متقاضیان اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: از ۱۷ تیر تا ۸ صبح امروز، ۱۲۸ هزار و ۴۹۲ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰۷ هزار و ۲۷ نفر از آنها با پرداخت حق بیمه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

زائران پیاده‌روی اربعین بخوانند

وی ادامه داد: بیشترین مرز انتخابی زائران برای عزیمت به عراق مهران است و مرزهای شلمچه، خسروی و سایر مرزها به‌ترتیب در انتخاب‌های بعدی زائران قرار دارد.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره وسیله انتخابی متقاضیان برای عزیمت به مرزهای کشور، تصریح کرد: ۵۵ هزار و ۷۹۶ نفر از متقاضیان وسیله شخصی، حدود ۵۲ هزار نفر اتوبوس، حدود ۷ هزار نفر هواپیما، ۶ هزار نفر تاکسی، ۴ هزار نفر قطار و حدود ۱۰۰۰ نفر مینی‌بوس را برای عزیمت به مرز انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۹۰۳ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مردان و ۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: برای بیمه زائران سه گروه قیمتی با مبلغ ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است که تاکنون ۵۶ هزار و ۱۲۳ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان بسته ۸۰هزارتومانی، ۵ هزار و ۶۳۸ نفر بسته ۹۰هزارتومانی و ۶۶ هزار و ۷۳۱ نفر بسته ۱۰۰هزارتومانی را انتخاب کرده‌اند.

فرشید با اشاره به انجام بیشترین ثبت‌نام در دو گروه سنی خاطرنشان کرد: حدود ۳۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در گروه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال و حدود ۱۱ درصد در گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند.

ثبت‌نام در سامانه سماح یکی از الزامات سال‌های اخیر برای شرکت در زیارت اربعین حسینی است. دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در کشور در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین هستند و ثبت‌نام زائران در ارائه آمار و اطلاعات دقیق زائران به مسئولان مربوطه تأثیرگذار است چراکه در این صورت می‌دانند حجم تردد زائران در روزهای مختلف چگونه است و برای حمل‌ونقل نیز برآورد بهتری خواهند داشت.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح به‌نشانی samah.haj.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام/+

کد خبر: 1237021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =