برنامه‌ریزی مناسب برای داوطلبان کنکوری در ایام نوروز را بیاموزید

مشاور پایه دوازدم مدارس سما درباره روند مطالعات داوطلبان کنکوری در ایام نوروز گفت:  داوطلبان مطابق با برنامه‌ریزی مناسب باید از ۷ صبح تا ۱۰ شب به مطالعات خود ادامه داده و در این روند بر اساس هر ۹۰ دقیقه مطالعه ۱۵ دقیقه استراحت می‌کنند و زمان ناهار و نماز برای این افراد لحاظ می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای داوطلبان موفقیت در کنکور می‌تواند پله پرتاب به سمت موفقیت باشد. البته موفقیت را فقط نمی‌توان در قبولی کنکور سنجید، بلکه کنکور فقط مرحله از زندگی است تا فرد بتواند مسیر تحصیلی و شغلی خود را پیدا کند. هرچند تا خرداد ۱۴۰۱ فقط چند ماه باقی مانده  و تعطیلات نوروز می تواند فرصتی مناسب برای پیشرفت داوطلبان باشد.  زهرا حیدری، مشاور پایه دوازدهم مدارس سما  به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز برای داوطلبان کنکور گفت: از تعطیلات عید نوروز به عنوان دوران طلایی یاد می‌شود و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان گوی سبقت را از دیگران ربود، چون بعد از تعطیلات عید نوروز شمارش معکوس برای برگزاری  کنکور سراسری آغاز می‌شود.

وی افزود: هر یک از داوطلبان بر اساس نوع تحصیلشان برنامه‌های متعدد برایشان تدوین شده است. برای مثال برخی از داوطلبان از ساعت مطالعه مناسب برخوردار هستند و در دوران عید در برنامه مطالعاتی یک دوره پایه دهم، یازدهم و نیم سال اول جمع بندی می‌شود. همچنین گروه دوم داوطلبان به‌طور منظم مطالعه کردند، اما یک قسمتی از پایه ضعیف است و مباحثی از پایه دوازدهم برای این افراد لحاظ  می‌شود.

حیدری ادامه داد: گروه سوم از داوطلبان جزو افرادی هستند که نیم سال اول را به شکل مناسب گذارنده و پایه دهم و یازدهم را جمع‌بندی نکردند. برای این داوطلبان جمع‌بندی نیم سال اول مورد توجه قرار می‌گیرد.داوطلبان باید بیش از پیش به مطالعه برای کنکور بپردازند. افراد نباید ساعت خواب خود را فدای زمان مطالعه کنند، چون این اقدام بازده داوطلبان را کاهش می‌دهد. این نوع عملکرد اشتباه است.

برنامه‌ریزی مناسب برای داوطلبان کنکوری در ایام نوروز چگونه است

وی تصریح کرد: استفاده از اردوهای مطالعات منظم در قالب دوره‌های ۱۰ روزه از اهمیت برخوردار است. داوطلبان می‌توانند از فضای پانسون‌های مطالعاتی برخوردار باشند یا در منزل فضای مناسب برای آنها ایجاد کرد. داوطلبان در این شرایط از ۷ صبح تا ۱۰ شب به  مطالعات خود ادامه داد و در این روند بر اساس هر ۹۰ دقیقه مطالعه ۱۵ دقیقه استراحت می‌کنند و در این بین زمان ناهار و نماز برای این افراد لحاظ می‌شود. در این برنامه‌ریزی تلاش شده تا از تعطیلات عید نوروز به شکل مناسب بهره برد.

حیدری با بیان اینکه با توجه به اینکه زمان چندانی تا برگزاری کنکور نمانده است باید داوطلبان بر روی مطالعه کتب اصلی تمرکز کنند. به ویژه کتبی که جنبه حفظ کردنی بیشتری دارند، تصریح کرد: مطالعات در ایام نوروز  مطابق با برنامه ریزی‌های انجام شده و  روند مطالعاتی دانش آموزان افت نمی‌کند. همچنین از طریق مطالعه در ایام نوروز فاصله داوطلب با رقبای خود حفظ  می‌شود. داوطلبان در صورت استفاده از این فرصت می‌توانند گوی سبقت را ربوده و رقابت خود را با دیگر داوطلبان حفظ کنند. با این تفاسیر به تدوین برنامه جامع، منظم و بدون سردرگمی از تعطیلات استفاده شود. بعد از این اقدام باید با توجه به شرایط اقدامات مطالعاتی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =