درخواست ۱۸ هزار داوطلب از رهبری در زمینه لغو مصوبه کنکور ۱۴۰۲

۱۸ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۲ با نوشتن نامه‌ای به رهبری خواستار صدور حکم حکومتی برای لغو مصوبه شورا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۸ هزار نفر در اعتراض به مصوبه کنکور ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به رهبر انقلاب نامه نوشتند. این افراد که بارها در تجمعات مختلف مقابل سازمان سنجش و دیگر نهادها خواستار لغو این مصوبه شده‌اند، این بار از مقام معظم رهبری خواستند نسبت به این مصوبه واکنش نشان دهند.

در این نامه با شعار #لغو_مصوبه_شورا_توسط_رهبری آمده است که کارشناسان آموزشی کشور ایرادات زیادی به مصوبه کنکوری شورا وارد کرده‌اند و اجرای درست قانون را وابسته به رفع این ایرادات می‌دانند.

معترضان به مصوبه کنکوری شورا معتقدند که نخستین ایراد مصوبه این است که امتحانات نهایی «سال دوازدهم» قدرت تفکیک داوطلبان را ندارد. وجود ایرادات آماری و ریاضی لاینحل به دلیل در نظر گرفتن تأثیر «مستقیم» به هر اندازه برای سوابق داوطلبان دومین اشکالی است که از سوی این افراد مصوبه شورا وارد است.

سومین ایراد مصوبه این است که عطف به ماسبق شده‌ است. درحالی که بخشی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی ندارند و سابقه تحصیلی داوطلبان تغییررشته‌ای هم ناقص است. ایجاد موضوع برای مردم و فشار مالی سنگینی که تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل یا ترمیم آن برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌کند، چهارمین ایراد این مصوبه است.

مصوبه کنکور ۱۴۰۲؛ به ضرر خانواده‌ها، به نفع سودجویان آموزشی  

معترضان همچنین ادعا کرده‌اند که این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند. همچنین موجب تشدید رقابت و اضطراب دوچندان در سال پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.

واپسگرایانه بودن یکی دیگر از ایراداتی است از سوی معترضان به مصوبه شورا وارد شده است؛ چرا که معتقدند این مصوبه باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به دروس فرهنگ‌محور و نظری خواهد شد.

ترویج بی‌اخلاقی و تقلّب برای داوطلبان ورود به رشته‌های پررقابت دانشگاهی، افزایش احساس شکاف طبقاتی در نگاه مردم، بروز مشکلات قومی و حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از عوارض این مصوبه خواهد بود.

در پایان، نگارندگان این نامه، مصوبه شورا را باعث افزایش تبعیض و فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها عنوان کرده و به دلیل افزایش شکاف فقیر و غنی در کشور، آن را در تضاد با عدالت دانستند. در این راستا، خواستار بررسی این مصوبه از سوی کارشناسان آموزشی نهاد رهبری و صدور حکم حکومتی از سوی رهبری برای لغو آن شدند.  

به گزارش ایسکانیوز، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور ۱۴۰۲ را با تغییراتی همراه کرد. این تغییرات شامل افزایش تاثیر معدل تا ۶۰ درصد تا سال ۱۴۰۵، برگزاری ۲ بار کنکور در سال و حذف دروس عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد مهدی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 5
      به خدا ما موافقیم از یک میلیون نفر ۱۸ هزار نفر مخالفا نصف تعداد هم نیست به نفع مناطق محروم
      • علائی BR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
        1 0
        موافق چی هستی؟؟؟وقتی تو سطح کشور شرایط آموزش و امکانات نا برابره؟؟؟وقتی میشه نمره رو خرید؟؟؟اونی که نداره مس چی؟؟؟اونی که کتابای کنکورو به زور میخره الان باید بیاد کلاسای مافیا هم شرکت کنه،کتاب نهایی هم برای هر درس جدا بخره،فکر کن برای بهداشت و سلامت و علوم اجتماعی باید کتاب بخری؟؟؟؟این چدل از کجا بیاد؟؟؟؟استرس دانش آنوزا چندین برابر شده؟؟؟جوابگوی روح و روان داغونشون کی باید باشه؟؟؟؟؟واقعا شماها فکر هم میکنید؟؟؟؟یا اینکه فقط عمومی ها حذف شده خوشحالید؟؟؟ یه کم فکر کنید و وجدان داشته باشید‌.
    • محمد IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      آقا با این مصوبه دیگه محرومی وارد دانشگاه نخواهد شد اولیا پولدار هر کاری می کنند تا معدل بچه شان 20 بشه
    • هادی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 0
      با این مصوبه فقط پولدار ها و وکسانیکخ پارت دارن میرن دانشگاه تورو خدا لغو کنید
    • amir IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      آقایی که گفتی ۱۸ هزار نصف نیست شما موافق هارو جمع کن ببینم به هزار نفر میرسن بیش از نیمی از داوطلبان اصلا نه این ورژن نه اون وری(جمعیت خاموش)
    • اعظم شاهسواری IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      با توجه به دشواری سوالات نهایی امسال و افت چند نمره ای میانگین نمرات امسال طرح تاثیر معدل کاملا به ضرر دانش آموزانی است که امسال دیپلم گرفته اند لطفا این طرح لغو شود تا شرایط عادلانه برای همه برقرار باشد