مسئله امروز حجاب نیست بلکه غارت منابع ملی است / لزوم دوری هنرمندان از سطحی‌نگری

بازیگر سریال پس از باران گفت: مسئله امروز بر سر حجاب نیست بلکه بر سر غارت منابع ملی است، مسئله چپاول ثروت خدادادی است که در اقصی نقاط این کشور وجود دارد.

جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره ناآرامی‌های اخیر کشور اظهار کرد: آنچه در اغتشاشات اخیر دریافتیم این بود که شیوه‌های مدیریتی را باید تغییر داد و حقایق را به‌ مردم گفت، اما متاسفانه در حال حاضر تکیه مدیریت بر ناآگاهی است.

وی افزود: توده‌های عام مردم باید نسبت به حقیقت تلخ استثمار نو و استعمار نو آگاهی پیدا کنند و مدیریت منابع انسانی باید در مواجهه با این واقعیت تلخ به مشارکت و تمایل توده مردم برای مبارزه با شیوه‌های نوین استثمار و استعمار تکیه کند.

روایت محمد فیلی از اوضاع اخیر کشور / باید حافظ ایران باشیم

بازیگر سریال گوهر کمال ادامه داد: دولت‌ها باید به این نتیجه برسند که برای مدیریت جامعه امروز آگاهی، خرد، شعور و دانش اقشار عام مردم ضروری است، مردم باید متوجه منافع فردی و جمعی خود شوند و نباید گمان کرد که توفیق در ناآگاهی مردم است چرا که این یک باخت بزرگ خواهد بود.

الماسی خاطرنشان کرد: مسئله امروز بر سر حجاب نیست بلکه بر سر غارت منابع ملی است، مسئله چپاول ثروت خدادادی است که در اقصی نقاط این کشور وجود دارد. در حال حاضر آنچه مشاهده می‌کنیم، این است که یک مبارزه پنهان بین تفکر شرقی و غربی و سنت و مدرنیته در حال شکل‌گیری است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما نحوه ورود هنرمندان به این قضیه تا چه اندازه درست بوده است، گفت: در ابتدا باید بگویم که متاسفانه ما کلمه هنرمند را برای برخی خیلی راحت استفاده می‌کنیم و دقیقا مشکل نیز از همین جا آغاز می‌شود، هنرمندی یک لقب است نه یک صفت. لقبی است که مجموعه فرهنگی یک سرزمین به آن دسته از دست‌اندرکاران هنر که از امکانات خود استفاده کرده و منافع فردی خود را به منافع جمعی تبدیل می‌کنند و بر این اصرار دارند که مسیر آگاهی‌بخشی به توده مردم را هموارتر کنند، می‌دهند، اما وقتی از این واژه برای هر کسی استفاده کنیم واژه‌ها ارزش خود را به راحتی از دست می‌دهند و دیگر الگوی درستی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ما باید برای فعالیت هنری حد و حدودی قائل شویم و بگوییم اگر فردی در طول زندگی خود و فعالیت هنری خود این کارها را انجام داد دارای این مراتب خواهد شد.

بازیگر سریال پس از باران عنوان کرد: هنرمندان می‌توانند به جای دامن زدن به سطحی‌نگری، سر لوحه فعالیت خود را توزیع و تولید آگاهی و کمک به توده مردم برای درک واقعیت دنیای نو و پیمان بستن با ارزش بالنده‌ای به نام شعور اجتماعی و فردی و مشارکت اجتماعی کنند.

وی افزود: ما در عرصه سینما به جای آگاهی‌بخشی با یک سری آثار کمدی ابلهانه که منجر به دور شدن مردم از واقعیت و سطحی‌نگری و سطحی‌اندیشی، بی‌هویتی می‌شد بسنده کردیم.

الماسی در پاسخ به این سوال که آیا صدا و سیما در زمینه الگوسازی دینی خوب عمل کرده، گفت: خیر، البته باید گفت که این‌گونه مسائل مدیریت‌پذیر نیست. همچنین نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که مسئله حجاب در پی عفاف و پاکدامنی است که در واقع به نوعی نادیده گرفته شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شان انسان قرن 21 گفت‌وگو است، نه اغتشاش، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم ما یک جامعه دینی هستیم، در کشور ما مذهب جایگاه جدی و گسترده‌ای دارد. بنابراین باید در این موضوع جستجو کنیم که ارزش‌هایی که دین در این 7 هزار سالی که از عمرش در این کشور می‌گذرد چه اوضاع امنی فراهم کرده و چگونه باید از آن محافظت کنیم. اینکه فکر کنیم می‌توانیم مسائل را با زور حل کنیم یک اشتباه بزرگ است چرا که در پی آن، چیزهایی را از دست خواهیم داد که جبرابنش محال است. ما با داشتن جامعه دینی یک سری لذت‌ها را از بشر می‌گیریم اما چه چیزی می‌خواهیم به جای آنها ارائه دهیم؟ اینها مسائلی است که باید درباره‌شان به درستی فکر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =