تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسید / تیم ملی ولز

تیم ولز که به اژدها معروف است از تیم‌های راه یافته به جام جهانی۲۰۲۲ است که در گروه B قرار دارد و بسیار امیدوار است تا از گروه خود به مراحل حذفی صعود کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوبتال ولز تنها یکبار در جام جهانی حضور یافته که آن هم  سال ۱۹۵۸ بود؛  این تیم حالا برای دومین بار است که در حال تجربه جام جهانی است اما کم تجربه بودنش درجام جهانی مبنی‌بر ضعیف بودنش نیست، ولز در یورو ۲۰۱۶ به چهار تیم آخر رسید و در نهایت به قهرمان آن دوره یعنی پرتغال باخت. تیم ملی ولز در یورو ۲۰۲۰ تا ۱۶ تیم رفت و حذف شد.

بیشتر بخوانید

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسید / تیم ملی آمریکا

گروه ولز در جام جهانی

تیم ملی ولز در گروه B مسابقات جام جهانی قطر با سه تیم انگلیس، ایران و آمریکا هم‌گروه است.

دوشنبه ۳۰آبان: آمریکا-ولز

جمعه ۴آذر: ولز-ایران

سه‌شنبه۸آذر: ولز-انگلیس

نحوه صعود به جام جهانی

کلید اصلی صعود اژده‌ها از مرحله گروهی، شکست نخوردن مقابل جمهوری چک بود. در هر دو بازی رفت و برگشت، دو تیم به تساوی رسیدند.بلژیک هم در یک بازی مقابل ولز مساوی کرد و در دیگر تقابل، ۳ بر یک به برتری رسید. درواقع ولز در ۴ بازی بزرگ خود با رقبای مستقیمش، ۳ تساوی و یک شکست داشت.

در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم ولز نمایش خوبی داشت و حتی در برابر بلژیک به تساوی یک بر یک دست یافت. البته آن‌ها پیش از مسابقات جام ملت‌ها با نتیجه ۳ بر یک در بازی رفت مقابل بلژیک شکست خورده بودند تا در نهایت به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شوند.

سرمربی

راب پیج، مربی‌ای که از سال ۲۰۱۸ در تیم زیر ۱۷ سال ولز مشغول به کار شد، پس از دو سال سرمربیگری تیم زیر ۲۱ سال را به عهده گرفت، در ادامه دستیار در تیم بزرگسالان ولز شد و حدود ۱۲ ماه قبل هم سرمربی این تیم شد. پیج کمتر از ۲ ماه پیش از آغاز بازی‌های یورو ۲۰۲۰ مسئولیت فنی ولز را به عهده گرفت و نتایج نسبتا خوبی هم در این تورنمنت گرفت.

بازیکنان و ستاره‌ها

رایان گیگز، گرت بیل، آرون رمزی، کریس گانتر، نکو ویلیامز، برنان جانسون از بازیکنان مهم تیم ملی ولز هستند که در بین این اسامی بیل و رمزی برای تیم‌های حریف یک تهدید هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =