پیش‌بینی افزایش ۴۰درصدی درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد کردستان/ ۴۰۰ دانشجو در طرح پویش شرکت‌ کردند

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود درآمد غیرشهریه‌ای واحدهای استان به میزان ۴۰ درصد درآمد شهریه‌ای، افزایش پیدا کند.

قباد میمنت آبادی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در راستای ایفای رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همچون سایر مراکز آموزش عالی، اساتید عضو هیئت علمی این دانشگاه به دو گروه الف و ب دسته‌بندی شده‌اند که به هر دو گروه به عنوان اعضای هیئت علمی به صورت جدی نیاز داریم. اساتیدی که با توجه توانمندی خاص و نوع ارتباط خود به طور کامل در اختیار دانشگاه هستند در ردیف اساتید الف قرار گرفته اند.

برنامه شتابدهی در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

به گفته وی، این اساتید به علت این که زمان بیشتری در اختیار دانشگاه هستند از حقوق و مزایای بالاتری نیز برخوردارند.

میمنت آبادی ادامه داد: دانشگاه به برخی از اعضای هیئت علمی به صورت تمام وقت نیاز ندارد یا بعضی از آن‌ها چون خارج از محیط دانشگاه مشغول اند، نمی‌توانند به طور کامل دراختیار دانشگاه باشند؛ لذا این اعضا مدت کم‌تری در خدمت دانشگاه هستند وحقوق پایین‌تری دارند.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان با اشاره به نقاط قوت و ضعف این طرح تصریح کرد: ایجاد انگیزه و بهره‌مندی کامل و مناسب از نقاط قوت اساتید طرح الف بوده و استفاده کم از ظرفیت اساتید طرح ب به علت مشغول بودن آن ها در خارج از دانشگاه از معایب این طرح است.

میمنت آبادی درآمد حاصل از شهریه دانشگاه آزاد کردستان را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و بودجه مربوط به دانشگاه آزاد کردستان، پیش بینی می‌شود درآمد غیرشهریه‌ای واحدهای استان به میزان ۴۰ درصد درآمد شهریه‌ای، افزایش پیدا کند. درآمد غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد کردستان از محل درآمدهای آزمایشگاهی، امکانات دانشگاه، مجتمع‌های ورزشی و به کار گیری بودجه‌های پژوهشی محقق می‌شود.

او با تاکید بر طرح پویش و اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان گفت: واحد های دانشگاه آزاد اسلامی مکلف به اجرای طرح سراسری پویش بوده و دانش جویان همزمان با تحصیل از مهارت های لازم برخوردار شده و می توانند بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند. در استان کردستان صنایع لاستیک، کشاورزی، باغداری، شیلات و دامداری از جمله مراکزی هستند که دانشجویان دانشگاه آزاد کردستان می‌توانند در قالب فرصت‌های این طرح، مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

قباد میمنت آبادی ادامه داد: هدف بورسیه کردن دانشجو نیست بلکه دانشجویان با کسب مهارت و توانمندی لازم و همچنین برقرای ارتباط با صنایع و بازار کار می‌تواند در نهایت جذب واحد های مربوط شود. در سال گذشته ۵۰ دانشجو و در سال جاری ۴۰۰ دانشجو از رشته های پیراپزشکی، پزشکی و فنی و مهندسی در راستای طرح پویش به مراکز مشاوره و صنعتی فرستاده شدند که  امیدواریم با اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان سطح بیکاری را کاهش داده و نیاز به اشتغال را مرتفع سازیم.

خبرنگار: مهدیه سادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1166520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =