شروع طوفانی بورس در سال ۱۴۰۲/ روزهای خوش بازار سرمایه در راه است؟

بازار سرمایه در سال جدید با رشد صعودی همراه بوده است و همین موضوع سبب شده است تا سرمایه گذاران به این بازار تا حدی خوش بین شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، بازار بورس در سال جدید از ۵ فروردین با یک شروع طوفانی آغاز به کار کرد و شاخص کل به مرز ۲ میلیون واحد رسید و یک رکوردشکنی به ثبت رساند.

بورس قله‌های قبلی خود را فتح می‌کند؟

در پایان معاملات روز ششم فروردین، شاخص کل بورس با رشد ۲۰ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید.

در پایان معاملات روز هفتم فروردین شاخص کل بورس با رشد ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۱۹۱ واحدی ایستاد.

در پایان معاملات روز هشتم فروردین هم شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۰۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۴۹۹ واحدی ایستاد.

همچنین معاملات بورس در روز نهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ به نحوی رقم خورد که شاخص کل باز هم، حرکت روی مدار صعودی خود را به سهامداران ثابت کرد. به طوری‌که این نماگر با سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار واحدی خود تنها ۱.۴۳ درصد فاصله و در آستانه شکست این قله تاریخی قرار دارد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش ۲.۱ درصدی به سطح ۶۲۲ هزار و ۵۲۲ واحدی رسید.

گفتنی است؛ تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز گذشته را ۲۰ میلیارد و ۲۹۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۱ هزار و ۶۷ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، در میان تمام نوسانات بازار سرمایه بورس تنها بازاری بوده که نه تنها از رقبا که از تورم هم عقب مانده است، به همین واسطه برخی عقیده دارند نوبت آسیاب این بار به بورس رسیده و همه منتظر رشد بازار و عبور آن از سقف تاریخی در سال آتی هستند و سرمایه داران در انتظار این هستند که آیا این روند صعودی می‌تواند نوید بخش یک سال خوب برای بورس باشد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1176000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =