طراحی بسته فرهنگی متناسب با زیست‌بوم برای تشکل‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از برنامه‌ این دانشگاه برای طراحی یک بسته فرهنگی متناسب با زیست‌بوم منطقه در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه اسکانیوز از اهواز نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان واحد اهواز به مناسبت ماه مبارک رمضان در محل این دانشگاه برگزار شد.

فعالیت‌های ورزشی در کنار آموزش و پژوهش دارای اولویت است

 علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امید آن داریم که با حضور و نقش آفرینی شما جوانان در سال جدید بتوانیم یک گفتمان تحولی را  شکل دهیم و سپس به سوی تحول‌ در عرصه علم و دانش و آگاه برویم. و قُله ابتکار و علم را به همت شما فعالین عرصه فرهنگی در دانشگاه های استان فتح و در راستای سند تحول دانشگاه عمل کنیم.

وی افزود: امیدوارم با همفکری و هم افزایی که با دانشجویان، اساتید و مجموعه‌های مرتبط خارج از دانشگاه شکل می‌گیرد بتوانیم از دانایی فردی که در وجود هرکدام از شما دانشجویان وجود دارد، به یک توانایی اجتماعی برسیم و این میسر نخواهد شد مگر اینکه ما کارهای مثبتی را در جهت تحقق این مهم انجام دهیم و دانشگاه را از حالت مدرک سازی و مدرک پردازی، به مهارت آفرینی و تحول آفرینی در سطح جامعه برسانیم.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: اگر چه ما اعتقاد داریم که مقالات علمی و تألیفات علمی خوب است اما باید بتوانیم که آن‌ها را در خدمت جامعه بکار بگیریم و با کاربردی کردن این تولیدات علمی ضریب بیشتری به آن بدهیم. تمامی این اقدامات به همت جوانان مومن انقلابی که در بدنه جامعه تشکیلاتی استادی و دانشجویی ما وجود دارد عملی خواهد شد و ما برای تحقق این امر تمام قد پای کار تشکل‌های دانشگاهی خود ایستاده‌ایم و آنان را زیر چتر حمایتی خودمان قرار می‌دهیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و چشم انداز نظام اسلامی در دانشگاه ها.

افروس در پایان گفت: درصدد این هستیم که در سال جدید بتوانیم برای فعالین دانشجویی و تشکل های دانشجویی یک بسته فرهنگی متناسب با زیست بوم منطقه طراحی کنیم که نوید بخش یک هویت سازی، نشاط بخشی و امید آفرینی در سطح دانشگاه و در ادامه به جامعه باشد، و در این راستا نیاز هست که نقش اساتید دانشگاه را پر رنگ تر کنیم چرا که نقش اساتید انقلابی در شکل دهی مسیر دانشگاه و مسیر دانشجویی یک نقش انکار ناپذیر است.

در ادامه حجت الاسلام حزبه زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در آستانه اولین شب از شب‌های احیا هستیم تاکید کرد: شب‌ها و روزهای پیش رو برای آینده ما بسیار سرنوشت ساز هستند. از بزرگ‌ترین پیام‌های اجتماعی تقوا در جامعه این است که هیچ وقت به عنوان یک مسلمان واقعی به یکدیگر ظلم نکنیم. ظلم کردن دقیقا عین بی‌تقوایی در جامعه و اجتماع است. اگر یک جوان مومن مسلمان به دوست و برادر دینی خود ظلمی را حتی کوچک، کند در واقع تقوا را رها کرده و دستورات اجتماعی خداوند را نقض کرده است. جوان مومن انقلابی باید در تمامی عرصه‌ها بخصوص در مسائل علمی و اجتماعی تقوا را پیشه کرده و چراغ راه آینده خویش در کلیه حوزه‌های فردی و جمعی بکار گیرد.

وی افزود: بخشی از آن دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بین المللی است که شاخص‌ترین آن، این است که بعضی کشورها با نگاه به مدل جمهوری اسلامی این مدل را برای کشور و نظام خود در نظر گرفته اند مثل کشورهای حوزه آفریقا. هرچند بعضی از این اتفاقات به سرانجام خوب و بعضی به سرانجام بد منجر شد اما نماد مقاومت یا گفتمان مقاومت در منطقه، همان انقلاب اسلامی است. زمانی کسی در میان کشورهای منطقه جرأت نمی‌کرد با آمریکا مخالفت علنی بکند،  اما این اتفاق با پیروزی جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی افتاد و همه هیمنه پوشالی کشورهای استکباری و امپریالیستی در هم شکسته شد که این همه از برکات جمهوری اسلامی است.

در ابتدای این نشست محمدامین حمزوی نماینده ریاست عالی دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته و چشم اندازی از برنامه‌های پیش روی تشکل‌ها را در سال جدید بازگو کرد.

بدقولی معاون سیاسی استاندار خوزستان برای حضور در جمع دانشجویان

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عبداله افرازه شهاوند معاون سیاسی استاندار خوزستان نیز برای حضور در این جلسه و شرکت در پرسش و پاسخ با تشکل‌های دانشجویی پیرامون عملکرد دولت و همچنین چشم انداز دولت در سال آینده دعوت شده بود، اما وی علی رقم هماهنگی‌های انجام شده و قبول دعوت دانشجویان، در این جمع حضور پیدا نکرد که باعث گله‌مندی دبیران و فعالین دانشجویی استان شد.

طراحی بسته فرهنگی متناسب با زیست‌بوم برای تشکل‌های دانشجویی

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1177002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =