چرا دیابتی‌ها باید کلم بروکلی بخورند؟

تمام افرادی که از دیابت رنج می برند باید در مورد نوع غذاهایی که در رژیم غذایی خود دارند بسیار احتیاط کنند و سبزی‌ها از مواردی هستند که درباره مصرف آنها باید دقت داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فردی که از دیابت رنج می برد باید کلم بروکلی مصرف کند همان چیزی است که یک مطالعه منتشر شده در مجله “Science Translational Medicine” نشان می دهد. یافته های این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ و دانشکده پزشکی دانشگاه لوند واقع در سوئد انجام شده است، نشان می دهد عصاره کلم بروکلی می تواند در مدیریت علائم دیابت نوع 2 بسیار موثر باشد این امر به ویژه به دلیل وجود یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام سولفورافان است.

رژیمی مخصوص ماه رمضان که دیابت را کنترل می‌کند

برای این مطالعه، محققان در مرحله اول آزمایش عصاره سولفورافان را به موش های مبتلا به دیابت دادند. مشخص شد سولفورافان با کاهش تولید گلوکز در سلول های کبدی گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین گلیک شده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همچنین تولید بیش از حد گلوکز و عدم تحمل گلوکز را با اندازه مشابه متفورمین که یک داروی تجویز شده دیابت است، کاهش می دهد.

در مرحله دوم محققان به مدت 12 هفته به 97 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 عصاره کلم بروکلی دادند. آنها بعدا نتایج را با شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که دارونما برایشان تجویز شده بود، مقایسه کردند. در این آزمایش مشاهده شد عصاره سولفورافان می تواند به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کند. این یافته حیاتی تلقی می شود زیرا بر اساس گزارش ها متفورمین باعث مشکلات مربوط به معده می شود و برای افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می برند نیز تجویز نمی شود.

گفتنی است، کالری کم، سرشار بودن از فیبر و مواد مغذی سالم بهترین گزینه غذایی برای بیماران مبتلا به دیابت هستند. درباره مصرف سبزی های نشاسته ای باید احتیاط کنند زیرا می توانند در مدت کوتاهی سطح قند خون را افزایش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =