بیشتر بیماری‌های جسمی ناشی از مشکلات روانی است / سهم ۵ درصدی بیمه از پوشش هزینه‌های روانشناسی

روانشناس بالینی گفت: فقط پنج درصد از هزینه‌های روانشناسی توسط ۲ بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند ولی بقیه بیمه‌‎ها به خصوص بیمه‌های مهمی مانند بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی و نیروهای مسلح هنوز هزینه درمان‌های روانشناسی را تحت پوشش خود قرار نداده‌اند.

حسین روزبهانی روانشناس بالینی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، فقط پنج درصد از هزینه‌های روانشناسی توسط ۲ بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند که آن‌ها هم بیمه شهرداری و ملت هستند. ولی بقیه بیمه‌‎ها به خصوص بیمه‌های مهمی مانند بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی و نیروهای مسلح هنوز هزینه درمان‌های روانشناسی را تحت پوشش خود قرار نداده‌اند. در حالی که در کشورهای پیشرفته تمامی هزینه‌های روانشناسی تحت پوشش بیمه هستند.

وی افزود: متاسفانه بیشتر بیماری‌های جسمی ناشی از مشکلات روانی است که اصطلاحا سایکوسوماتیک نامیده می‌شوند که یعنی روان فرد باعث ایجاد مشکلات جسمی در او می‌شود.

مسجدی: مردم نباید برای خدمات روان‌شناسی تعرفه‌های سنگین پرداخت کنند

روزبهانی در رابطه با علت گران بودن هزینه‌های روانشناسی اظهار کرد: زمانی که شما برای مشکلات جسمی خود به یک متخصص مراجعه می‌کنید پس از ۱۰ دقیقه معاینه، حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه باید پرداخت کنید اما چون بیمه هزینه‌های درمانی را متقبل شده است، شما فقط۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید و مابقی را بیمه پرداخت می‌کند اما روانشناس‌ها یک ساعت وقت می‌گذارند و چون بیمه هزینه‌های درمان روانشناسی را به عهده نمی‌گیرد، برای همین به بیماران فشار می‌آید و فکر می‎کنند هزینه‌ها زیاد است در حالی که این طور نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =