گاز مایع بدون ثبت‌نام اینترنتی به شهروندان آبادانی تعلق نمی‌گیرد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان با تاکید بر رعایت شفافیت و عدالت در توزیع گاز مایع گفت: گاز مایع بدون ثبت نام اینترنتی به شهروندان آبادانی تعلق نمی‌گیرد.

محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان در مصاحبه با خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از آبادان گفت: توزیع گاز مایع برای خانوارها، اصناف و شرکتها مشروط به زیرساختهای بانکی شده و طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ این تکلیف به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی داده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ساماندهی توزیع گاز مایع؛ شفاف سازی و پخش عادلانه است، گفت: شهروندان فاقد انشعاب گاز شهری می توانند تا پایان تیر به تارنمای newtejaratasan مراجعه و برای دریافت چهار سیلندر گاز مایع بصورت الکترونیک ثبت نام کنند در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

برنامه‌ریزی برای تولید بنزین یورو ۵ در سال‌های آینده

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان افزود: توزیع گاز مایع باید براساس زیر ساخت بانکی باشد و مردم باید از طریق کافی نت ها یا مراکز ثبت نام رایگانی که ما در سطح شهر در نظر گرفته ایم مراجعه کنند و با دادن اطلاعات شخصی در سیستم ثبت می‌شود؛ اگر منزل مورد نظر فاقد لوله کشی گاز باشد سهمیه گاز مایع به آن شهروند تعلق می گیرد و بر روی کارت بانکی که تعریف شده ۴ سیلندر گازی  در هر ماه تزریق می شود که میتوانن به نرخ مصوب از جایگاه دار تحویل بگیرند.

بنی سعید ادامه داد: از ۳۷ مدیریت شرکت ملی فرآورده های نفتی کشور ۳۵ مدیریت آن این فرایند سیستمی را انجام داده اند. بدون ثبت نام قبلی شهروندان در سامانه، گاز مایع به آنان تعلق نمی‌گیرد؛ لیکن این جا در منطقه آبادان و یک منطقه دیگر با توجه به شرایط خاص تا این لحظه این طرح به تاخیر افتاده است.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان در سامانه مذکور ثبت نام نکنند با مشکلی مواجه خواهند شد و باید از طریقی غیر متعارف گاز خود را دریافت کنند که هم به لحاظ نرخ و هم به لحاظ وزن، دچار مشکل می‌شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادانبا بیان اینکه این طرح به منظور هدفمندی یارانه و شفاف سازی توزیع در حال اجرا است، تشریح کرد: بیشتر دیده شده است که بعضی از خودرو ها استفاده غیرمتعارفی از کپسول‌هایی که باید برای مسائل خانگی مورد استفاده قرار بگیرند، دارند. بیشترین تاکید ما این است که گاز مایع برای خانواده ها مصرف شود، لذا این طرح در جهت شفافیت استفاده شهروندان در جهت مصرف صحیح اجرا می‌شود.

بنی سعید در پایان خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ هزار خانوار در منطقه وجود دارد که فاقد لوله کشی گاز هستند؛ این تعداد باید تا ۱ تیرماه سال جاری در سامانه و سایت مذکور ثبت نام کنند تا سهمیه دریافت گاز مایع به آنان تعلق بگیرد و در صورت عدم ثبت نام این سهمیه شامل حال‌شان نخواهد شد.

گفتنی است پنج مرکز در آبادان و یک مرکز در خرمشهر برای ثبت نام رایگان شهروندان واقع در بریم چهار باغ روبروی باشگاه گلستان؛ ناحیه مرکزی روبروی سپاه؛ میدان طیب جایگاه فخر پیروزآباد جنب کلانتری ۱۱؛ ایستگاه ۷ جایگاه کنعانی زاده جنب منازل شرکتی خرمشهر، ناحیه مرکزی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جهت تسهیل حال شهروندان درنظر گرفته شده است.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1189335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صیادی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      با سلام خدمت دوستی که میگن خارج از شبکه به شهروندان آبادانی گاز تعلق نمی‌گیرد دلایل ما برای اینکه این کار برای مردم دردسر ساز است 1خیلی از ایزوگام کارها جواز ندارند 2ماشین های ال پی جی سوز مقدار سهمیه تخصیص یافته برای آنها خیلی کم در حد استفاده نهایتا 7روز می‌باشد که اگر مسافر کش باشد مقدار سهمیه آن کفاف2تا 3هم نمیشود چهار تا کپسول در نظر گرفته شده 3خیلی از کارگاه ها مجوز ندارند 4خیلی از مردم مصارف معمولی دارند که سهمیه ندارند 5خیلی از جاها مخازن گاز تعبیه کردن برای گرمایش استفاده کنند سهمیه ندارند و... آیا زیبنده کشور به خصوص مردم آبادان می‌باشد که مسئولین اعلام نمایند گاز بدون سهمیه تعلق نمیگیرد به مردم کشور ما که تو دنیا حرف دوم گاز را می‌زنیم .