وضعیت وام ازدواج در تهران / نبود اعتبار بهانه دیرینه بانک‌ها برای نپرداختن وام

گرفتن وام ازدواج این روزها برای تازه عروس دامادها،‌ به معضلی بزرگ تبدیل شده است. معضلی که با گذشت زمان موانع رسیدن به آن نیز بیشتر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، گرفتن وام بانکی کار آسانی نیست، یکی از این وام‌ها پردردسر وام ازدواج است که این روزها باعث نارضایتی بسیاری از زوج‌های جوان شده است. مدت زمان بسیاری است که افراد برای گرفتن وام ازدواج با مشکلات زیادی از جمله، داشتن ضامن، بهانه نبود اعتبارات بانک پرداخت کننده وام، صف‌های طولانی و غیره روبرو می‌شوند. بهانه جویی بانک‌ها برای نپرداختن وام از جمله وام ازدواج تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید:

سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج / انتظاری که پایان ندارد

 حالا جدیدترین مشکلی که زوج‌های جوان برای ثبت نام وام ازدواج با آن روبرو شده‌اند پیام نبود اعتبار در بانک انتخابی است و به عبارتی ثبت نام وام ازدواج صورت نخواهد گرفت. این پیام نه تنها به معنی نبود اعتبار یک بانک بلکه به منظور نداشتن اعتبار تمامی بانک‌ها است، بنابراین یک جوانی که قصد دارد با گرفتن وام ازدواج زندگی خود را سر و سامان دهد باید منتظر بماند تا شاید بانکی اعتبار لازم را برای پرداخت وام ازدواج کسب کند.

وضعیت وام ازدواج در تهران / نبود اعتبار بهانه دیرینه بانک‌ها برای نپرداختن وام

تاخیر در پرداخت وام ازدواج موضوع تازه‌ای نیست، بلکه مدت زمان زیادی است که افراد متقاضی در انتظار دریافت وام ازدواج می‌مانند، این درحالی است که مسئولان مربوط به این امر و بانک مرکزی معتقد به زود پرداخت وام ازدواج هستند اما گویا این وعده‌ها هنوز عملیاتی نشده است و صف وام ازدواج هر روز بیش از گذشته طولانی‌تر می‌شود.

این درحالیکه است که رئیس جمهور در اواخر خردادماه سال جاری دستور تسریع روند پرداخت وام ازدواج را به مسئولان مربوطه داده است، وی در این باره اظهار کرد: همه‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مسؤولیت دارند امر ازدواج را در عمل تشویق کنند و بانک‌ها نیز به موقع وام ازدواج جوانان را پرداخت کنند و با تأخیر مواجه نشود.

بر اساس جدیدترین آماری که بانک مرکزی در تیرماه سال جاری منتشر کرده است، میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش هشت درصدی مواجه شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعداد افرادی که به وام ازدواج دسترسی داشتند کاهشی بوده است. به این ترتیب، صف طولانی وام قرض‌الحسنه ازدواج طولانی‌تر شده است و همچنان پرونده ۳۹۱ هزار و ۳۵۲ نفر از واجدان شرایط دریافت وام ازدواج، همچنان روی میز بانک‌ها بلاتکلیف باقی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =