ظرفیت جذب ۶ هزار نفر در طرح پویش استان خوزستان/ هزار دانشجو در فاز اول وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: طرح پویش از تابستان امسال در استان خوزستان کلید خورده است و امید داریم در فاز اول حداقل بتوانیم ۱۰۰۰ دانشجو را پوشش بدهیم اما ظرفیت اجرای این طرح برای ۶هزار دانشجو هم در استان خوزستان وجود دارد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۱۰۰ دانشجوی بین‌الملل در استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: تعاملاتی را با دانشگاه‌های کوفه، بصره، سومر و کربلا در کشور عراق برای جذب دانشجو آغاز کرده‌ایم ضمن اینکه طرحی را با عنوان دانشجو مشترک دنبال می‌کنیم که مذاکراتی هم با معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده‌ایم تا با مساعدت آنان بتوانیم از این طریق میزان جذب دانشجویان خارجی را افزایش دهیم.  

ساخت ۳۸۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد خوزستان

  وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نزدیک به مرز قرار دارد ظرفیت بسیار خوبی در زمینه جذب دانشجویان خارجی از منظر قرابت‌های فرهنگی، زبانی و جغرافیایی در این واحد وجود دارد ضمن اینکه با کشور عراق هم تعاملات خوبی داریم.  

افروس با اشاره به طرح پویش هم خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم تفاهمی که مابین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت کار منعقد شد در بعضی از استانها هنوز تأمین اجتماعی همکاری نمی‌کند.  

وی افزود: تفاهم نامه ما با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به امضا رسیده و این طرح از تابستان امسال در استان خوزستان کلید خورده است و امید داریم در فاز اول حداقل بتوانیم ۱۰۰۰ دانشجو را پوشش بدهیم اما ظرفیت اجرای این طرح تا ۶هزار دانشجو هم در استان خوزستان وجود دارد.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان سند تحول و تعالی تنظیم شده در استان خوزستان را یکی از اسناد نمونه کشور دانست و گفت: در سند تحول منطبق با تفاهم نامه کار تقسیم‌بندی اقدامات بین واحدهای دانشگاهی انجام شد و ما امید داریم بر اساس ظرفیت هایی که در سطح استان خوزستان وجود دارد بتوانیم مطابق با سند پیش برویم.  

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در برگزاری دوره های کوتاه مدت هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرکت نفت و گاز اروندان دوره‌هایی را برگزار م‌یکنیم ضمن اینکه دوره‌هایی را هم با همکاری استانداری خوزستان برگزار می‌کنیم.

افروس با اشاره به رویداد عصر امید کرمان گفت: واحد خوزستان موفق شد با ۱۱شرکت از ۵۲ شرکت حاضر در این رویداد از جمله گل گهر سیرجان تعامل برقرار و در حال بررسی هستیم تا در آینده نزدیک قراردادهایی را منعقد کنیم.  

اختصاص ۶ میلیارد تومان به طرح پرورش ماهیان گرمابی مسیر خرمشهر -اهواز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به تامین اعتبار ۶ میلیاردی توسط این واحد خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی ۶ میلیارد تومان اعتبار را با ارائه طرح پرورش ماهیان گرمابی در جاده خرمشهر- اهواز اختصاص داد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این طرح را برای سال آینده هم بتوانیم پیاده سازی کنیم.  طرح  پرورش ماهیان گرمابی در واقع یک طرح درآمدزایی است که ما میتوانیم با درآمدهای حاصل از آن، هم پول صندوق را بازگردانیم و هم در سال آینده طرح را مجدد پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1192810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =