افزایش ۴۱ درصدی خرید تضمینی گندم

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۶۶۶ هزارتن گندم خریداری شد که نسبت به سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید سعید راد، مقدار خرید گندم از ابتدای سال  ۹ میلیون و ۶۶۶ هزارتن اعلام کرد و گفت: این میزان گندم در قالب یک میلیون و ۸۸۲ هزار محموله از ۶۷۳ هزار کشاورز خریداری شده است.

بیشتر بخوانید:

بهادری جهرمی: تولید گندم از ۴.۵ به بیش از ۹.۵ میلیون تن رسید/ ورود محموله جدید داروهای ام اس به کشور

او با اشاره به اینکه ارزش کل گندم‌های خریداری شده تا این تاریخ بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: مطالبات کشاورزان ۱۰ استان بین ۷۰ تا ۹۵ درصد و مطالبات کشاورزان ۷ استان دیگر نیز بین ۵۰ تا ۶۹ درصد پرداخت شده است.

راد با بیان اینکه پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران بدون وقفه در جریان است، گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۱ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ (بیش از دو برابر) ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

او با اعلام اینکه استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۷۲۰ هزارتن و فارس با خرید یک میلیون تُن گندم در رتبه‌های اول و دوم و استان‌های کردستان با خرید ۹۸۷ هزارتن و کرمانشاه با خرید ۷۸۶ هزار تُن گندم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند، گفت: ۴۶ و نیم درصد از کل گندم کشور در این ۴ استان خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه بعد از این ۴ استان به ترتیب استان‌های آذربایجان غربی با خرید ۵۷۰ هزار تُن، گلستان با خرید ۵۵۵ هزار تُن و لرستان با خرید ۴۶۶ هزار تُن گندم قرار دارند، گفت: در هر یک از ۵ استانِ همدان، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و ایلام نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تُن گندم خریداری شده است.

کد خبر: 1194138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =