المپیک ۲۰۲۴ پاریس| کولاک ساروی با صعود به نیمه نهایی المپیک

ورزشکاران ایران در یازدهمین روز از المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دو رشته کشتی فرنگی و سنگنوردی با حریفان رقابت می‌کنند و ممکن است شاهد کسب اولین مدال باشیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) وارد یازدهمین روز می‌شود که نمایندگان ایران در رشته‌های کشتی فرنگی و سنگنوردی باید با حریفانشان رقابت کنند. این امیدواری وجود دارد که اولین مدال کاروان ایران امروز به دست آید.

برنامه رقابت نمایندگان ایران در روز یازدهم به شرح زیر است:

* کشتی فرنگی

- امین کاویانی‌نژاد ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در دور اول به مصاف پنا فلورس از کوبا می‌رود و در صورت برتری، در مرحله بعد با برنده آمویان از ارمنستان و سارکینن از فنلاند مبارزه خواهد کرد.

- محمدهادی ساروی ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دور اول با رائو از آمریکا مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی، در مرحله بعد با برنده دیدار دوژنبیکوف از قزاقستان و ونکاتیس از لتونی مبارزه می‌کند.

مسابقات این دو وزن از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود.

-مهدی محسننژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و در شانس مجدد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف حریف خود می‌رود. او شانس کسب مدال برنز را دارد.

- امینمیرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و در شانس مجدد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف حریف خود خواهد رفت و برای کسب نشان برنز تلاش خواهد کرد.

* سنگ‌نوردی

- رضا علیپور نماینده کشورمان در این رشته از ساعت ۱۴:۳۰ رقابت خود را آغاز می‌کند. او در مرحله مقدماتی باید دو بار با «امیر مایموراتوف» از قزاقستان مسابقه بدهد تا جایگاهش در مرحله بعدی مشخص شود.

میرزازاد به رده بندی المپیک رسید

کشتی گیر سنگین وزن ایران شانس کسب مدال برنز المپیک را پیش رو دارد. در دومین روز از مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، امین میرزازاده کشتی‌گیر سنگین وزن ایران امروز از ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه در مرحله شانس مجدد روی تشک رفت. میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت.

وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده ۴ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.

میرزازاده در این گروه به مصاف لی سئونگ چان از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز میدان شد.

میرزازاده پس از پیروزی مقابل حریف کره‌ای باید در رده بندی مقابل صباح شریعتی از آذربایجان قرار بگیرد. این مسابقه ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه برگزار خواهد شد و میرزازاده باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

کولاک ساروی با صعود به نیمه نهایی المپیک

فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با کسب دومین پیروزی قاطع در المپیک پاریس راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در ادامه رقابت های ۲ وزن دوم کشتی فرنگی المپیک پاریس،‌ محمد هادی ساروی  نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک، در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ساروی پیش از این در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر یک به برتری رسید.

پیش از این امین کاویانی نژاد دیگر نماینده ایران در ۲ وزن دوم المپیک پاریس، با شکست ۳ بر صفر مقابل مالخاس آمویان دارنده مدال طلای جهان از ارمنستان از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

علی‌پور در سنگ‌نوردی المپیک ششم شد

رضا علیپور در مرحله رکوردگیری سنگ نوردی ماده سرعت با ثبت زمان ۵:۰۶ در بین ۱۴ ورزشکار رتبه ششم را به دست آورد و باید با نفر نهم رقابت حذفی را برگزار کند.

مرحله حذفی تا دقایقی دیگر شروع می‌شود و علیپور به مصاف نمانیده استرالیا می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =