بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان از فردا آغاز می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از حضور رئیس‌جمهور در نشست فردای مجلس شورای اسلامی به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از دستور کار نشست فردا(شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه از پیش تعیین شده، آقای پزشکیان فردا برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

وی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود 2 ساعت و 30 دقیقه فرصت دارد و پس از اتمام سخنان آقای پزشکیان، 5 مخالف و 5 موافق کابینه پیشنهادی در صحن مجلس سخنرانی خواهند کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین هر یک از موافقان یا مخالفان کابینه پیشننهادی به مدت 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند که البته این امکان برای آنها وجود دارد که قسمتی از زمان قانونی خود را در اختیار نماینده‌ای دیگر قرار دهند. پس از آن رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا در مجلس آغاز می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی نیز 2 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مخالف و 2 نفر به عنوان موافق آن وزیر پیشنهادی به مدت 15 دقیقه به ایراد سخنرانی سخنرانی می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =