معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گریزی به مدارس تحولخواه زد و این مدارس را منطبق بر سند چشم انداز دانست و گفت: سیاست سازمان دعوت از مدیران این مدارس برای انتقال تجربیات و مساعدت با در اختیار گذاشتن فضای آموزشی به آنان است.
محمدعلی نادی خوراسگانی ایده تاک، تربیت اسلامی کودک را شامل مراحل قبل از بارداری، مرحله بارداری، تولد تا سه سالگی و سه سالگی تا ۶ سالگی دانست و اذعان کرد: برای اجرای موفق مرحله قبل از تولد باید از یک برنامه یک پارچه استفاده کرد.
این مقام مسئول سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مرحله ۳ تا ۶ سالگی را بهترین زمان برای تعلیم و تربیت کودک دانست و اظهار کرد اگر خواستار تحول هستیم باید نگاه حاضر را عوض و توجه ویژه به روش اصیل اسلامی همان مکتب خانه داشت.
وی عدم وجود تاب آوری کودکان را یک معضل برشمرد و تربیت اصیل ایرانی اسلامی، استفاده از روشهای پر محتوا و غنی دینی راه علاج آن ذکر کرد.
در ادامه محمد حسین فلاح هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تحول در مدارس را در نگاه ویژه به اهداف و برنامهها در زمینه تعلیم و تربیت ذکر کرد و حقیقت وجود را رسیدن به خدا به عنوان هدف
نهایی برشمرد.
مدیر گروه مشاور دانشگاه آزاد یزد مدرسه عروج را یک نمونه موفق در استان ذکر کرد و گفت: تمام فعالیتها برنامهها و اهداف معرفت شناسی اسلامی به عنوان درمان کبر, غرور و رسیدن به معرفت الهی و در نهایت موفقیت دانش آموزان این مدرسه و نیاز امروز جامعه برشمرد.
محمد حسین فلاح تاکید کرد اگر در تمام مراحل تعلیم و تربیت خدا را مدنظر قرار دهیم مشکلات و احیاناً سختیهای پرورش کودکان برطرف شده و شاهدنتیجه گرفتن در این زمینه است.
انتهای پیام /
نظر شما