درخشش اساتید واحد شهرکرد در رتبه‌بندی دانشمندان برتر جهان

۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جمع دانشمندان برتر ۲ درصد جهان قرار گرفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید خیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی برترین دانشمندان جهان، ۴ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به کسب جایگاه دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲٠۲۳ شدند.

خیری افزود: بر اساس لیست منتشر شده، دکتر ابراهیم رحیمی از گروه بهداشت مواد غذایی، دکتر مهدی جهانگیری از گروه مکانیک، دکتر حامد سقایی از گروه برق و دکتر حسن ممتاز از گروه میکروبیولوژی در فهرست دانشمندان برتر دو درصد جهان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام ‌شده در دانشگاه استنفورد برمبنای شاخص‌های شناخته شده و اطلاعات مندرج در اسکوپوس، ۲۱٠ هزار و ۱۹۸ دانشمند جهان به عنوان دانشمندان دو درصد پر استناد جهان در سال ۲٠۲۳ معرفی شدند. این دانشمندان براساس میزان استناد به مقالات علمی معتبر منتشرشده تا پایان سال ۲٠۲۲ معرفی شده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان یادآور شد: این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶٠ تا ۲٠۲۲ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1201937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =