چاپ مقاله عضو هیئت علمی وابسته واحد بجنورد در انتشارات بین‌المللی الزویر

مقاله پژوهشی با عنوان "بررسی جامع پتانسیل زیست پزشکی نانوذرات وانادات آهن" توسط عضو هیئت علمی وابسته واحد بجنورد در مجله علمی Inorganic Chemistry Communications انتشارات Elsevier به چاپ رسید.

سیدمهدی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: مقاله پژوهشی "بررسی جامع پتانسیل زیست پزشکی نانوذرات وانادات آهن" توسط رضا ملکی ، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد بجنورد و عضو هیئت علمی وابسته با مدرک دکتری تخصصی رشته تغذیه دام در مجله علمی Inorganic Chemistry Communications  انتشارات Elsevier منتشر شد.

وی افزود:  در این مقاله به بررسی خواص منحصر به فرد نانوذرات وانادات آهن (FeVO4 NPs) پرداخته شده است که این نانوذرات با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاصی که دارند، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: این مطالعه با بررسی جامع پتانسیل زیست پزشکی نانوذرات FeVO4، شامل روش‌های مختلف سنتز و خصوصیات آنها، به تفصیل پرداخته  و همچنین مکانیسم‌های الکتروشیمیایی این نانوذرات را بررسی کرده و روش‌های امیدبخش برای تحقیقات بعدی را پیشنهاد داده است.

سعادتی بیان کرد: در این پژوهش سمیت و سازگاری زیست محیطی FeVO4  نیز ارزیابی شده و امن بودن آنها در کاربردهای زیست پزشکی مورد بحث قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی واحد بجنورد ضمن تشریح کاربرد این پژوهش در زیست پزشکی خاطرنشان کرد: این مطالعه خواص ضد سرطان و ضد میکروب این نانوذرات را به چالش کشیده و پتانسیل درمان آنها را نشان داده و همچنین به بحث در مورد کاربردهای زیست پزشکی، زیست محیطی و فعالیت فوتوکاتالیستی نانوذرات FeVO4 پرداخته که با وجود اثربخشی  FeVO4، محدودیت‌های خاصی در این مطالعه مورد بحث قرار گرفته است.

لینک مقاله:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1387700323010353

کد خبر: 1202035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =