نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی به وزیر کشور درباره ماجرای فرماندار قزوین/ برای کدام مصلحت سکوت کردید؟

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار آزادی فرماندار قزوین شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به احمد وحیدی وزیر کشور درباره بازداشت فرماندار فسادستیز قزوین، نکاتی را متذکر شد.

بیشتر بخوانید:

فرماندار قزوین به جرم نشر اکاذیب روانه زندان شد

در بخش اول این نامه آمده است: همانطور که احتمالاً مطلعید بیش از یک هفته است که از بازداشت غلامحسن اسلامی صدر، فرماندار شهرستان قزوین، با شکایت مالک کارخانه مه‌نخ و فرنخ می‌گذرد. شاکی پرونده از ابر بدهکاران بانک سرمایه بوده و در فرآیند خصوصی‌سازی، کارخانه مه‌نخ و فرنخ قزوین را که روزگاری در صادرات کشور سهم مهمی داشت، به ورطۀ تعطیلی و فروش دارایی کشانده است.

در این نامه مطرح شده است: آقای اسلامی صدر نیز نسبت به تصمیمات شورای اقتصاد مقاومتی استانداری وقت، که بستر تصمیم‌گیری راجع‌به تعطیلی کارخانۀ مذکور بوده اعتراض کرده و خواهان ورود رئیس جمهور به استان و جلوگیری از ادامۀ فساد شکل گرفته و حل مشکل آن شده که همین امر موجب یکی از پرونده‌سازی‌ها برای ایشان می‌شود. علاوه‌بر آن، در موضوعات مختلف دیگر مانند زمین خواری تعاونی دادگستری قزوین موسوم به هفت‌سنگان نیز به همراه امام جمعۀ شهرستان قزوین، اقدام به افشاگری مفاسد و تخلفات می‌کند که با شکایت امثال آقای حاجی میری در مجموع به ۱۳ ماه حبس تعلیقی محکوم می‌شود.

در این نامه تصریح شده است: این احکام مانع عدالت‌خواهی آقای اسلامی صدر نشد و در پی ادامۀ فعالیت رسانه‌ای مبارزه‌جویانه با فساد، مجدداً مالک کارخانه به‌اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایتی دیگر علیه آقای اسلامی صدر مطرح می‌کند که به‌دلیل محکومیت مجدد علیه ایشان، دادگاه آقای اسلامی صدر را به زندان مرکزی قزوین معرفی می‌کند. شایان ذکر است که پروندۀ هفت‌سنگان به دلیل مبارزه با فساد و مفسدین در عالی‌ترین سطوح مقامات استانی و برخورد بدون تبعیض با کارکنان دستگاه قضا همانند سایر دستگاه‌ها، یکی از سندهای افتخار سید ابراهیم رئیسی در کسوت ریاست قوۀ قضائیه به شمار می‌رفت. حال، اما متأسفانه در کسوت ریاست جمهوری، فرماندار ایشان به واسطۀ همان پیگیری‌های افتخارآمیز در زندان است!

در این نامه خاطرنشان شده است: باتوجه به توضیحات فوق، پرسشی که مطرح می‌شود این است که اگر این اتهام‌ها نسبت به فرماندار منصوب شما درست بوده، چگونه در دورۀ شما به عنوان فرماندار انتخاب شده است؟ و اگر فرماندار شما برای مبارزه با فساد در زندان است به چه دلیلی تاکنون در برابر این بدعت سکوت کرده‌اید؟ از عجایب روزگار این است که در دولتی با شعار مبارزه با فساد، مبارزان با فساد در زندان‌ها یه‌سر می‌برند.

در این نامه تصریح شده است: چندی پیش در جلسه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در پاسخ به سؤالاتی در ارتباط با برکناری معاون سیاسی سابق‌تان فرمودید مصلحتی بزرگ‌تر را در نظر گرفته‌اید. سؤال این است در این پرونده به نفع کدام مصلحت سکوت کردید؟ آنچه ما از امامین انقلاب آموخته‌ایم این است که مصلحت یعنی نیل به عدالت و خیر عمومی مردم. ما همچنان از پاسخ به این سؤال که چه مصلحتی می‌تواند بزرگ‌تر از این باشد که با مفاسد انتخاباتی مبارزه کرد عاجز مانده‌ایم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: اگر بار دیگر قصد ناامید کردن جریان انقلابی را ندارید، بهتر است روزۀ سکوت خود را در قبال پرونده‌سازی و برخورد با اشخاص عدالت‌خواه و فسادستیزی، چون فرماندار قزوین شکسته و بدون ترس از مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد، آنچه به طریق عدالت نزدیک‌تر است عمل کنید. در آخر امید است که با حمایت و پیگیری شما، غلامحسن اسلامی صدر هرچه سریع‎‌تر آزاد شده و به کرسی فرمانداری شهرستان قزوین برگردد تا جریانات فاسدی را که برای آلوده‌کردن انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی از همین حالا برنامه‌ریزی کرده‌اند، ناامید کنید و به‌شکل‌گیری انتخاباتی سالم در قزوین کمک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =