حضور ۴۰ شرکت فناور دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از حضور فعال واحدهای این دانشگاه در چهاردهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبداله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به راه کنش ها و اقدامات بسته کاری "ارتقاء قابلیت پاسخگویی و حل مساله" سند تحول و تعالی، در "چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو" شرکت کرده است، گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با هدف شناخت پتانسیل های تحقیقاتی و صنعتی و ارتقاء دانش عمومی در حوزه فناوری نانو برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو با هدف ارائه دستاوردهای به‌روز، ارائه تولیدات نیمه صنعتی و صنعتی و جذب سرمایه‌گذاران جهت تولید و تجاری‌سازی در حوزه نانو برگزار می‌شود، گفت: محل غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران می باشد.

مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در این نمایشگاه، حضور فعال خواهد داشت، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۴۰ شرکت فناور و دانش بنیان و ۳ مرکز تحقیقات با بیش از ۱۱۰ محصول منتخب ۲۵ واحد دانشگاهی از ۲۰ استان در حوزه نانو در این نمایشگاه شرکت کرده است.

وی افزود: هدف دانشگاه آزاد اسلامی از حضور در این نمایشگاه، حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو، شناسایی افراد حقیقی و حقوقی توانمند فعال در حوزه فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی و کشور، کمک به شکل‌گیری بازار داخل دانشگاه آزاد اسلامی برای محصولات تولیدی توسط فناوران این دانشگاه، تسهیل تبادل فناوری و هم افزایی میان محققان، فناوران و واحدهای دانشگاهی، تسهیل اشتغال پایدار در شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در دانشگاه، حمایت از کسب استانداردهای لازم، ارتقای تولیدات، به‌روزرسانی مشخصات و بهبود خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات فناوری نانو در این دانشگاه و هدایت و تشویق واحدهای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی به سمت فناوری نانو است.

محمدی با اشاره به برخی از محصولات ارائه شده ت. سط دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه، گفت: پانسمان پیشرفته نانوفیبری، نانو کمپوزیت مزوپور هیدروکسی آپاتیت لایه لایه ای، سامانه اتوماتیک سنجش زاویه قطره باسطح، بتن با مقاومت بالا ومقاوم در مقابل ترک با استفاده از الیاف پلی اتیلن و پلی پروپیلن به همراه نانو سیلیس، ژنراتور نانوحباب ساز مدل نانوکس، نانو ذرات طلا، هموستاز با پایه نانو ذرات MOF، نانو لایه های نیترید زیرکونیوم، سیستم تولیدکننده پلاسمای سرد، پودر کلسیم فریت، نانولوله های کربنی چند دیواره (CaFe۲O۴/MWCNTs)، بلوک های نانو پلیمری الیاف دار، نانو ذرات اکسید روی، دستگاه اندازه گیری دمای کوری، آجرهای رنگی با ویژگی نفوذ پذیری، رنگ نفوذ پذیر کارا و... از جمله محصولات دانشگاه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =