ارائه ۲۴ دستاورد فناور واحد بجنورد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خراسان شمالی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ۲۴ دستاورد فناور مرکز رشد فناوری های نوین در صنایع این واحد دانشگاهی را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی استان به معرض نمایش گذاشت.

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی خراسان شمالی در گفت‌وگو با گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی مراکز آموزشی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی در قالب ۱۲۴ غرفه افتتاح شد.

حسینی معصوم تصریح کرد: از این تعداد غرفه، ۴۴ غرفه مربوط به ۲۴ سازمان و ارگان دولتی است و ۸۰ غرفه نیز در اختیار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان است که محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد ضمن اشاره به حضور انجمن‌های علمی دانشجویان در غرفه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: انجمن های فعال در این نمایشگاه، مهندسی معماری، عمران، پرستاری و مامایی، روانشناسی، مهندسی پزشکی، مدیریت بازرگانی و آموزش ابتدایی هستند که دستاوردها و تحقیقات پژوهشی خود را به نمایش گذاشته اند.

حسینی معصوم تصریح کرد: در این نمایشگاه تعداد ۲۴ دستاورد فناور از مرکز رشد فناوری های نوین در صنایع این واحد دانشگاهی ارائه شده که از فناوری های شاخص می توان به پارکینگ هوشمند دوچرخه و موتور سیکلت، محفظه استیل تصفیه آب، سپراتور هیدرولیکی، هشدار دهنده سرقت کابل، دستگاه الکترونیکی هوشمند تیراندازی، دستگاه محافظ ترانس، پهباد یکپارچه عمود پرواز، بازار آلاین پروسیس، اتوکیو(تله پرامپتر) و سنسور رطوبت سنج خاک و ... اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری افزود: همچنین بخشی از غرفه نیز به گواهی های ثبت اختراع و کتاب‌های تالیفی و منتشر شده و طرح های پژوهشی استادان هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۶ برنامه سخنرانی با عناوین خشم و پرخاشگری، و راه های کنترل، راه های مقابله با ریزگردها در استان، نسبیت خاص و عام اینشتین، آخرین یافته های تحقیقاتی در زمینه کاربرد کودهای آمینواسید در کشاورزی و بیماری مشترک انسان، دام؛ چالش ها؛ معضلات بهداشتی و برنامه های کنترل ان در ایران توسطاعضای هیات علمی واحد بجنورد در روزهای برپایی نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن‌آوری و توسعه کارآفرینی استان خراسان شمالی از دوازدهم تا پانزدهم آذر در مجتمع تجاری طلای سفید برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1209433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =