آخرین تحولات اوکراین/ رسانه‌های غربی: سخنرانی پوتین بازتاب موفقیت‌های ارتش روسیه در جبهه نبرد است

نگرانی زلنسکی از اوضاع کشورش در سال جدید، لغو وتوی اتریش بر بسته تحریمی جدید ضدروسی اتحادیه اروپا، هشدار به مردم اروپا درباره عواقب سیاست تقابلی بروکسل علیه مسکو و تغییر استراتژی ارتش اوکراین در میدان جنگ، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شبکه تلویزیونی انگلیسی "اسکای نیوز" در گزارشی این واقعیت را مورد توجه قرار داد که سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی "نتایج سال" و بطور کلی برگزاری کردن چنین رویداد خبری بزرگی، تایید کننده موفقیت‌های نیروهای مسلح روسیه در جبهه نبرد اوکراین بود.

بیشتر بخوانید:

خطیب زاده: همه‌ ایرانیان از اوکراین خارج شده‌اند

تحلیلگر نظامی این شبکه با اشاره به اینکه رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود تاکید کرد که کی‌یف در حال شکست است، در حالی که پیروزی قریب الوقوع نیروهای مسلح روسیه قابل مشاهده است، افزود: واقعیت این است که اوکراین حتی با وجود مبالغ هنگفتی که برای حمایت از این کشور از سراسر غرب ارسال می‌شود، امیدی به پیروزی نظامی در مقابل روسیه ندارد و این در حالی است که اکنون کی‌یف حتی در حال از دست دادن کمک‌های خارجی قابل توجه قبلی است و حمایت غرب کمرنگ‌تر شده است.

پیش از این نیز برخی رسانه‌های غربی یادآور شدند که برخورد پوتین در کنفرانس مطبوعاتی خود گویای اطمینان به نفس کامل وی بود. بدین ترتیب: روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نوشت که پوتین در پاسخ به سؤالات نظامیان روسی حاضر در منطقه درگیری، خبرنگاران جنگی و همچنین ساکنان مناطق پیوسته به روسیه، «با اعتماد به نفس کامل» به آنها پاسخ می‌داد. این نشریه یادآور شد که رئیس جمهور روسیه با اطمینان تاکید کرد که در دستیابی به اهداف تعیین شده در اوکراین هیچ تغییری بوجود نیامده و صلح تنها زمانی برقرار خواهد شد که این اهداف بدست آمده باشند.

آژانس خبری "بلومبرگ" به نوبه خود درباره اظهارات پوتین اعتراف کرد که «اقتصاد روسیه توانسته با تحریم‌های بین‌المللی بی‌سابقه مطابقت پیدا کند» و همچنین به اعتماد کامل پوتین در دستیابی به اهداف نظامی خود در اوکراین، در پس‌زمینه اختلافات فزاینده در اتحادیه اروپا و ایالات متحده که توانایی‌های دفاعی کی‌یف را تضعیف می‌کند و همچنین نابودی دائمی تجهیزات نظامی غربی در اوکراین اشاره کرد.

نشریه "اشپیگل" آلمان نیز یادآور شد، رئیس جمهور روسیه در مسائل سیاست خارجی به ویژه در روابط با ایالات متحده قاطعیت نشان داده و به اشتباه راهبردی کشورهای اروپایی در قطع رابطه سودمند با مسکو اشاره کرد. این مجله یادآور شد که اعتماد به نفس پوتین به مسئله کنترل اوضاع در منطقه درگیری نظامی در اوکراین و توسعه روز افزودن اقتصاد روسیه در شرایط تحریم‌های غرب مربوط است.

ولادیمیر پوتین در برنامه «تماس مستقیم با مردم» و کنفرانس مطبوعاتی «نتایج سال» که بطور مشترک روز پنج شنبه برگزارشد، تقویت حاکمیت روسیه را وظیفه اصلی خود نامید و توضیح داد که تقویت حاکمیت خارجی به معنای تقویت توان دفاعی کشور، امنیت خارجی، تقویت حاکمیت عمومی، تضمین حقوق و آزادی های شهروندان کشور و توسعه نظام سیاسی روسیه است.

این رویداد بیش از 4 ساعت بطول انجامید و بیشتر از دو میلیون سئوال برای رئیس جمهوری ارسال شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =