خواب به‌اندازه مغز را فعال و بدن را قوی می‌کند

خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به بازیابی قوای بدن دارد خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به ریکاوری فیزیکی دارد و ما باید هموا...

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به ریکاوری فیزیکی دارد و ما باید همواره به زمان مفید و استاندارد خواب توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

وقتی عامل بی‌خوابی‌تان تغذیه شماست

برای اختلالات چرخه خواب و بیداری، رویکردهای مختلفی وجود دارد و درمان با نور روشن گزینه خوبی است، از این شیوه برای افرادی استفاده می‌شود که با کنترل ریتم شبانه‌روزی خود مشکل دارند.

نور درمانی می‌تواند به افراد کمک کند ساعت درونی خود را دوباره راه‌اندازی کنند و به طور معمول این کار در صبح و با قرار گرفتن در معرض نور شدید به مدت ٣۰ دقیقه انجام می‌شود، به‌طور مثال، قرار گرفتن در معرض نور روشن، مانند نور خورشید، می‌تواند به تنظیم مجدد ساعت داخلی کمک کند و به افراد اجازه دهد از مزایای خواب با کیفیت بهره‌مند شوند.

هورمون ملاتونین می‌تواند در تنظیم مجدد ساعت درونی شما مفید باشد، ملاتونین بسیار شبیه‌ آرام بخش است و باعث خواب آلودگی می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر بخوابید، چیزی که به نوبه خود می‌تواند به اصلاح برنامه خواب و بیداری کمک کند.

ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری در مغز تولید می‌شود و به کنترل ساعت داخلی و چرخه طبیعی ساعات خواب و بیداری کمک می‌کند. از ملاتونین به عنوان یک مکمل، ملاتونین گاهی اوقات برای کاهش سردردهای مزمن خوشه‌ای، درمان جت لگ، اختلالات عاطفی فصلی و یا مشکلات خواب مانند بی خوابی استفاده می‌شود و توصیه می‌کنیم که همیشه قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید تا خطر تداخلات با سایر داروهای مصرفی نباشد و یا اینکه کم باشد.

چندین عادت وجود دارد که می‌توانید برای بهبود خواب و جلوگیری از سکته دوم در برنامه روزانه و شبانه خود بگنجانید؛ توصیه می‌کنیم که یک برنامه زمانی را دنبال کرده و سعی کنید که هر روز در ساعت مشخصی به تختخواب بروید و در ساعت معینی هم از خواب بیدار شوید، این کار موجب ایجاد یک عادت شده و به شما کمک می‌کند که به خواب بروید و به‌طور مداوم بخوابید.

توصیه دیگر این است که حرکات بیشتری را در روز خود بگنجانید، مانند پیاده‌روی یا ورزش و اینکه هر روز خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، اگر در جایی زندگی می‌کنید که در شب پر سر و صدا است، راه‌هایی برای جلوگیری از سر و صدا یا جلوگیری از آن با استفاده از هدفون‌های حذف صدا یا دستگاه‌های نویزپیدا کنید و با انجام این کار سفید فکر کنید.

باید فضای خواب خود را تاریک و راحت نگهدارید و پرده‌های خاموشی یک راه عالی برای اطمینان از تاریکی هستند و اینکه حتماً اتاق خود را در دمای خنک و مطبوع نگهدارید.

یک روال قبل از خواب ایجاد نموده و سعی کنید که ٣۰ دقیقه قبل از خواب از استفاده از وسایل الکترونیکی خودداری کنید و به جای آن خواندن کتاب و یا حمام با آب گرم را انتخاب کنید، ضمن اینکه باید اتاق خواب خود را برای خواب رزرو کنید.

خواب برای سلامتی همه به‌ویژه برای افرادی که پس از سکته بهبود می‌یابند بسیار مهم است، خواب نقش مهمی در بهبود مغز و کمک به ریکاوری فیزیکی دارد و شما می‌توانید از این استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها برای کمک به بهبود خواب خود و در راه رسیدن به سلامتی بهتر استفاده کنید.

همواره باید به زمان مفید و استاندارد خواب توجه داشته باشیم و اینکه این زمان برای انجام کارهای دیگر کم یا جابه‌جا نکنیم تا در زمان بیداری و انجام فعالیت روزانه بتوانیم بهترین نوع عملکرد را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =