افزایش بی سابقه ویلاها در سایه کم توجهی مسئولان

به گزارش ایسکانیوز؛ باغ ویلاها، به عنوان اقامتگاه‌های تفریحی، در سال‌های اخیر در خوزستان به ویژه در دزفول، شوشتر و ملاثانی رواج زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال عدم نظارت کافی بر این اماکن، چالش‌های متعددی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، باغ ویلاها، به عنوان اقامتگاه‌های تفریحی، در سال‌های اخیر در خوزستان به ویژه در دزفول، شوشتر و ملاثانی رواج زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال عدم نظارت کافی بر این اماکن، چالش های متعددی را به وجود آورده است.

تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی یکی از معضلات ساخت باغ ویلاها است. بسیاری از باغ ویلاها در زمین‌های کشاورزی احداث شده‌اند که این امر به از بین رفتن اراضی کشاورزی و کاهش تولیدات محصولات کشاورزی منجر می‌شود.

به لحاظ اجتماعی و فرهنگی نیز باغ ویلاها مشکلاتی را به وجود می‌آورند که حائز اهمیت است. برخی از باغ ویلاها به عنوان محلی برای فعالیت‌های غیرقانونی و غیر اخلاقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند، امنیت اجتماعی منطقه را به خطر اندازد.

شهروند شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از دزفول گفت: ازدیاد باغ ویلا در دزفول موجب کاهش امنیت در منطقه شده و بارها شاهد ناهنجاری اجتماعی توسط گردشگران بودیم.

وی افزود: اجاره دادن باغ ویلاها به جوانان، آن هم مختلط و بدون دریافت مدارک شناسایی معضل بزرگی است و اگر اتفاقی برای مسافران پیش بیاید چه کسی باید پاسخگو باشد؟

شهروند دیگری از دزفول نیز بیان کرد: صاحبان باغ ویلاها تنها به فکر گرفتن هزینه اجاره هستند و به سلامت جوانانی که باغ ویلا را اجاره می‌کنند، اهمیت نمی‌دهند.

وی ادامه داد: عدم نظارت بر فعالیت باغ‌ویلاها موجب شده که ارتکاب جرم و بروز ناهنجاری‌های فرهنگی در دزفول اتفاق افتد؛ به دلیل بی توجهی به این اماکن چندین مورد تجاوز در باغ‌ویلاها صورت گرفته است.

شهروند شهر ملاثانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار داشت: با توجه به استقبال جوانان از باغ ویلاها در مناطق مختلف، در دو سال اخیر شاهد تغییر کاربری زمین‌ها کشاورزی و حتی خانه‌های ویلایی به باغ ویلا جهت اجاره در ملاثانی هستیم.

وی تاکید کرد: شهروندان منطقه مخالف گسترش باغ ویلا در ملاثانی هستند به دلیل اینکه مردم مومن و ولایی شهرستان باوی از پایین آمدن امنیت منطقه به لحاظ اجتماعی و فرهنگی نگران هستند.

با توجه به رشد قارچ گونه باغ ویلاها در سایه بی توجهی مسئولان در برخی شهرها، لازم است که قوانین و مقررات سختگیرانه برای ساخت و ساز باغ ویلاها وضع شود. از لحاظ کشاورزی ادامه ساخت باغ ویلاها منجر به کاهش شدید محصولات استراتژیک و نابودی زمین‌های کشاورزی می‌شود، اما ادامه این روند می‌تواند تاثیرات منفی بر فرهنگ گذاشته و باعث ترویج ابتذال در بین جوانان گردد اما با ایجاد یک سازمان متولی یکپارچه برای مدیریت باغ‌ویلاها می‌توان نظارت بر این اماکن را بهبود بخشید و اثرات منفی آن را بر جامعه کاهش داد.

خبرنگار: مائده سعدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1230436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =