جان باختن ۲۲ زائر ایرانی در عربستان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از جان باختن ۲۲ زائر ایرانی در عربستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۵۳۱ خدمت به حجاج ارائه شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سید علی مرعشی افزود: از زمان آغاز عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع امسال، یک میلیون و ۵۳ هزار و ۵۳۱ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و ....) به زائران ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت عربستان با رای دادن حجاج ایرانی

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۶ هزار و ۸۳۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۴۶ هزار و ۷۲۵ خدمت در مدینه ارائه شده است و در حال حاضر ۴۴ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۲۹ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی اظهار داشت: تا امروز ۲۲ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.

۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشور در عربستان حضور دارند، (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و ... هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

عملیات بازگشت حجاج ایرانی از یکم تیرماه آغاز شده است و تا به امروز بیش از ۲۱ هزار نفر از حجاج با ۱۸۲ سورتی پرواز به هشت فرودگاه کشور مراجعت کردند به طوری که پروازهای بازگشت استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان و کرمان به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =