انتخابات وظیفه شرعی است

مشایخ: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تداوم اقتدار کشور می‌شود و شرکت در آن وظیفه شرعی است.

مجید مشایخ فعال دانشجویی در گفت‌وگو باخبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد افزود: دشمن‌ ستیزی و مبارزه با استبداد، استعمار و دشمن زیاده‌خواه، در گوشت و پوست و خون مردم ایران است و شرکت نکردن در انتخابات، خاص دشمنان ما است اما مطمئن هستیم مردم رای دادن را انتخاب می‌کنند و این کار را یک وظیفه دینی و ملی می‌دانند. مردم تاکنون این کار را انجام داده‌اند و امسال نیز همه با هم در انتخابات شرکت می‌کنیم.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ملی، شرعی، دینی، اجتماعی، سیاسی و قانونی هر شهروند است همانگونه که شریف‌ترین و بلند مرتبه‌ترین واجبات امر به معروف است به همان اندازه شرکت در انتخابات و دعوت مردم به حضور پرشور در این رویداد مهم نیز با ارزش و پسندیده است.

مشایخ افزود: امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن شکست جمهوری اسلامی است که حفظ آن بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرائض است.چنانچه مردم سستی بکنند، کسانی که می‌خواهند این کشور را به باد فنا بدهند ممکن است پیروز بشوند. باید همه شما , همه ما , زن و مرد , هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند , همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کنند.

مشایخ با اشاره به نقش و جایگاه تاثیرگذار مردم و دانشجویان در نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و نقش مهمی در تعیین عالی‌ترین مقام که جایگاه ریاست جمهوری است بر عهده دارند و این مهم بیانگر مردمی بودن نظام اسلامی است.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1232999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =