رئیس جمهور آینده نگاه مصرفی به آموزش‌وپرورش نداشته باشد

معاون سیاست‌ورزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید در انتخاب وزیر آموزش و پرورش دقت کند، گفت:  دولت چهاردهم نباید نگاه مصرف کننده به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان داشته باشد.

محمد قائدی معاون سیاست‌ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مطالبات دانشجومعلمان از دولت چهاردهم و وزارت آموزش و پرورش آینده اظهار کرد: نبود شناخت دقیق از مشکلات آموزشی کشور و بی‌ثباتی در حوزه مدیریت از چالش‌های دهه گذشته آموزش و پرورش بوده است. رئیس جمهور آینده با توجه به اسناد بالادستی؛ پیشرفت کشور را بتوسط آموزش و پرورش ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

بومی‌سازی کتب درسی درخواست دانشجویان از رئیس جمهور آینده / صدای تشکل‌های دانشجویی در دولت‌های گذشته شنیده نمی‌شد

وی با بیان اینکه ایجاد بی‌ثباتی در یکی از بزرگ‌ترین نهادها و وزارتخانه‌های کشور با دارای بودن ۱۷ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون کارمند؛ ضربه‌های جبران ناپذیری به نظام‌های آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت وارد می‌کند، گفت: نتایج تغییرات سریع مدیریتی چه در صف و چه در ستاد آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان و به طور کل آینده کشور خطر آفرین است چرا که مدیران آینده در نظام آموزش و پرورش رشد می‌یابند.

قائدی با تصریح بر اینکه شاید بتوان یکی از دلایل عدم ثبات مدیریت در آموزش و پرورش را تغییر سیاست‌های کلان با توجه به تغییر دولت‌ها و سیاست گذاران دانست، گفت: سیاست‌های آموزشی و تربیتی باید در کشور یکسان باشد و با تغییر رئیس جمهور تغییر نکند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید در انتخاب وزیر آموزش و پرورش دقت کند، گفت: فهم صحیح از انتخاب وزیر آموزش و پرورش و رویکرد هر دولت به نظام تعلیم و تربیت از نکات مهمی است که به آن بایستی توجه داشت.

وی اضافه کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و در نهایت رئیس جمهور آینده نباید نگاه مصرف کننده به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان داشته باشد؛ بلکه باید بتواند در عملکرد خود جایگاه ویژه‌ای را برای آموزش و پرورش و تربیت فرزندان در نظر بگیرد.

قائدی با اشاره به خدمات دولت شهید حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: موضوعاتی مانند پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری و تخصصی شدن فرآیند مصاحبه و ارزیابی ورود به عرصه معلمی در دولت شهید رئیسی رقم خورد که هر یک ریل گذاری جدید و مهمی را برای آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت. ‏

معاون سیاست‌ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: قابل توجه است که هر کاندیدا پس از تایید صلاحیت فرد مورد نظر برای مدیریت آموزش و پرورش، فهم لازم به این دستگاه مهم و برنامه اجرایی خود را منتشر کند تا مورد بررسی نخبگان آموزش و پرورش به ویژه نخبگان دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند توجه به سند تحول و نقشه راه، دانشگاه فرهنگیان، بودجه ریزی آموزش و پرورش، عدالت آموزشی از نکات مهمی است که دولت آینده باید توجه کافی به آن داشته باشد تا نظام تعلیم و تربیت بیش از این دچار چالش نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =