۷۳ درصد مردم مناظرات انتخاباتی را دنبال نمی‌کنند/ تضاد فضای مناظرات با نیازهای اصلی جامعه

دبیر واحد مطالعات راهبردی اتحادیه جامعه اسلامی دانشگاه آزاد مشهد گفت: ۷۳ درصد مردم مناظرات انتخاباتی را دنبال نمی‌کنند. چرا که فضای مناظرات با نیازهای اصلی مردم در تضاد است.

صفایی دبیر واحد مطالعات راهبردی اتحادیه جامعه اسلامی دانشگاه آزاد مشهد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ویژگی‌های رئیس جمهور آینده اظهار کرد: رئیس جمهور دولت چهاردهم باید ادامه دهنده گفتمان شهید رئیسی باشد. جنبش دانشجویی تجربه گفتمانی رئیس جمهور شهید را دارد. چرا که این جنبش دیدارهای متعدد عمومی و خصوصی با رئیس جمهور دولت سیزدهم داشته است. رئیس جمهور با بدنه دانشجویی ارتباط مستقیم داشت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید در تعامل مستقیم با دانشگاه بوده و جامعه نخبگانی را به عنوان بخش مهمی درنظر داشته باشد. وی همچنین باید فضای حکمرانی کشور را به سمتی سوق دهد که نخبگان در سیاست‌گذاری جامعه و در عرصه عمومی کشور نقش ایفا کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: برخلاف گروه اصلاح‌طلب که ادعای اداره فضای مدیریتی کشور را دارد، شهید رئیسی به معنای واقعی به دانشگاه برای اداره امور کشور نقش می‌داد. رئیس جمهور شهید به نظرات وزارتخانه‌ها و فعالان دانشجویی اهمیت داده و به کنشگری دانشگاه درعرصه سیاست باور قلبی داشت. همچنین در موضوع سیاست‌گذاری و کنشگری مستقیم سیاسی به دانشگاه میدان می‌داد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی در دولت سیزدهم به عنوان عقل منفصل جامعه، حلقه اتصال مردم و دولت بودند. این تشکل‌های باورمند به آرمان‌های انقلاب، مطالبات مردم در موضوع اقتصاد و معیشت را دنبال می‌کردند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: دولت آینده در کنار توجه به موضوع اقتصاد و معیشت باید در زمینه فرهنگ‌سازی مبانی انقلاب نقش ایفا کند. عملکرد دولت شهید رئیسی در موضوعات اقتصاد و حجاب مطلوب بود. امید است دولت آینده به فرهنگ‌سازی مبانی انقلاب از جمله موضوع حجاب توجه کند.

وی افزود: ۷۳ درصد مردم مناظرات انتخاباتی را دنبال نمی‌کنند. چرا که فضای مناظرات با نیازهای اصلی مردم در تضاد است. مردم به جنجال‌های بین کاندیدا و حرف‌های انتزاعی آنها نیازی ندارند. کاندیداها باید بدانند که حضور مردم در عرصه انتخابات تعیین‌کننده است.

صفایی درباره راهکارهای حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات گفت: لازمه رقابتی شدن فضای انتخابات این است که کاندیداها هدفمند و با برنامه در این عرصه حاضر شوند. کاندیدای انتخاب شده باید برای مدیریت کشور، تغییر ساختار اداری و رفع چالش‌های آن راه‌حل‌های اجرایی به مردم ارائه دهد. مردم باید به موضوع انتخابات نگاه تمدنی داشته باشند. دانشجویان وقتی به میدان می‌آیند که بدانند می‌توانند با کنشگری در فضای انتخابات، در سرنوشت کشور سهیم باشند. رسانه‌ها و فضای مجازی در پررنگ‌تر شدن موضوع انتخابات موثر هستند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید شاخص‌های شهید رئیسی را مورد توجه قرار دهد تا بین مردم محبوبیت داشته باشد. در دولت سیزدهم کشور رشد اقتصادی مطلوبی را تجربه کرد. این رشد اقتصادی در دولت گذشته دیده نشد. بارزترین ویژگی شهید رئیسی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشت، پرکار بودن ایشان بود. سفرهای استانی و کار جهادی ایشان در نظر اعضای کابینه هم چشمگیر بود.

وی در پایان عنوان کرد: رئیس جمهور دولت چهاردهم باید پرکاری، دوری از جنجال‌های سیاسی و حواشی، تمرکز بر اقتصاد و معیشت و توجه به فرهنگ‌سازی مبانی انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد و در نهایت همانند شهید رئیسی عملکرد مطلوبی در کشور داشته باشد.

کارآموز خبرنگاری: صفورا قاسم زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1234881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =