راه‌های تشخیص گیلاس کرم‌دار

گیلاس و آلبالو از جمله میوه‌های کرم‌دار هستند و بسیاری از افراد به همین خاطر از خوردن این میوه پرهیز می‌کنند. در این مطلب، راه‌های تشخیص گیلاس کرم‌دار را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کرم گیلاس و آلبالو دلیل بسیاری از افراد برای نخوردن این میوه پرخاصیت است چراکه آنها معتقدند کرم گیلاس ضرر دارد و خوردنش باعث بروز عوارض جدی خواهد شد، ولی حقیقت این کرم ها چیست و از کجا می آیند؟ در ادامه این بخش فکت های جالبی درباره کرم گیلاس برایتان خواهیم گفت.

کرم گیلاس چیست؟

کرم گیلاس چیست یا بهتر است بگوییم کرم گیلاس از کجا میاد؟ ساده ترین پاسخ به این سوال این است که چندین گونه مگس مختلف وجود دارد که جزو آفت‌های میوه گیلاس بشمار می آیند، این مگس‌ها از مگس‌های خونی کوچک‌ترند و تخم‌های آنها زیر پوست گیلاس قرار می‌گیرد.

بطور کلی در هر گیلاس تنها ۱ تخم گذاشته می‌شود که هر کدام از این تخم ها بین ۵ الی ۸ روز بعد به لارو یا همان کرم تبدیل می‌شوند و اینگونه کرم گیلاس بوجود می آید.

حتما میپرسید کرم گیلاس در معده چه می شود و آیا کرم گیلاس سم خاصی همراه خود وارد بدن میکند؟ اگر بخواهیم بطور مختصر به این سوال پاسخ دهیم اینطور میتوان گفت که طبق بررسی های انجام شده کرم‌ داخل گیلاس سمی نیست و نمی‌توانند در بدن انسان زنده بمانند، از این رو خوردن تصادفی آنها خطری برای سلامت ندارد ولی بهتر است قبل از خوردن گیلاس، از نبود کرم در آن مطمئن شویم.

کرم گیلاس را چگونه از بین ببریم؟

این مسئله باید در نقطه تولید انجام و در باغ ها با سم پاشی مناسب مانع از ایجاد این کرم ها شود؛ چنانچه از حشره کش‌های مناسب استفاده نشود بیش از ۷۰ درصد گیلاس‌ها آلوده به کرم خواهند بود.
روش تشخیص گیلاس کرم دار

یکی از ترفندهای جالبی که در فضای مجازی در این مورد عنوان شده است استفاده از آب است. گفته میشود گیلاس‌های آلوده به کرم معمولاً روی آب شناور می‌مانند، پس هنگام شستن گیلاس و آلبالو، به این مسئله توجه کنید که آن دسته از گیلاس هایی که روی آب شناور میمانند دارای کرم هستند. برای اطمینان می توانید امتحان کنید؛ مطمئنا با نتیجه تست غافلگیر خواهید شد.

کد خبر: 1235823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =