دانشجوی واحد شهرکرد در مسابقات کشوری تی آر ایکس سوم شد

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد موفق به کسب مقام سوم تیمی در مسابقات کشوری تی آر ایکس شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نگار زمانی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق شد در نخستین دوره مسابقات تی آر ایکس قهرمانی کشور مقام سوم تیمی این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص دهد.

علی همتیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره مسابقات تمرینات معلق تی آر ایکس قهرمانی کشور در بخش بانوان با حضور 22 تیم در دو رده تیمی و انفرادی در مجموعه ورزشی شهید بابایی قزوین برگزار شد.

وی افزود: رشته تی آر ایکس به دلیل جذابیت زیاد از اقبال عمومی بسیاری در سطح کشور برخوردار است و به همین دلیل تقریبا اکثر سالن‌ها، مجموعه‌های ورزشی و باشگاه‌های کشور ازسانس آموزش تی آر ایکس برخوردار هستند.

همتیان بیان کرد: بخش اول تیمی شامل برپی ، بارفیکس سطح 3، پایک تک پا و پلنگ تک دست و تک پا با تی آر ایکس است. همچنین بخش دوم تیمی شامل پرس بالاسینه و پلنک پرس با تی آر ایکس است و در بخش انفرادی شنای عنکبوتی، لانژ با پرش و نیز قایقی معکوس تک دست با تی آر ایکس سطح 3 در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این مسابقات به عنوان یک مدل اجرایی در سطح کشور به صورت تیمی و انفرادی با مشارکت و حمایت همه جانبه هیئت‌های استانی آمادگی جسمانی و تندرستی برگزار شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در مورد رشته تمرینات معلق، یادآور شد: با استفاده از بند تی آر ایکس می‌توانید به روشی موثر و متنوع تمرین کنید و این سیستم شامل حرکات مختلفی است که با استفاده از وزن بدن و با رعایت استانداردهای حرکتی انجام می‌شود و هر حرکت با بندتی آر ایکس یک چالش جدید برای عضلات بدن ایجاد و به تقویت و افزایش انعطاف‌پذیری، قدرت بدنی و استقامت عضلانی کمک می‌کند.

همتیان ادامه داد: از جمله مزایای تمرین با بند تی آر ایکس می‌توان به تقویت عضلات، بهبود تعادل، افزایش موبیلیتی و کاهش خطر بروز آسیب‌های مرتبط با عضلات و مفاصل اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از بند تی آر ایکس، می‌توانید به طور کامل به تمرین عضلات بپردازید، گفت: این سیستم امکان تنظیم میزان مقاومت را فراهم می‌کند به طوری که هر فرد می‌تواند بر اساس سطح فعالیت و توانایی شخصی خودش تمرین کند و در نتیجه با بند تی آر ایکس می‌توانید برنامه تمرینی شخصی‌ ایجاد کنید که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد و به بهبود وضعیت فیزیکی و عملکرد بدن کمک کند.

کد خبر: 1236049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =