چمران: رئیس جمهور منتخب فصل جدیدی برای شهرداری‌ها باز کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: رئیس جمهور منتخب فصل جدیدی برای شوراها و شهرداری‌ها باز کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی چمران در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، آغاز سال جدید هجری قمری همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سرور و سالار شهیدان را به همه دلدادگان و شیعیانان تسلیت گفت و با تاکید بر اینکه ماه محرم برای همه ما شیعیان دارای اهمیت و ارزش خارق العاده‌ای است، گفت: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر نام گرفته، ماه ایثار و شهادت، ماهی که اگر چنین عاشورا و تاسوعایی نبود ذکر و یادی هم از اسلام باقی نمی‌ماند و هر چه ماندگار می شد؛ همان بدعت‌هایی بود که یزید و معاویه دنبال می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش چمران به افزایش ۵۰ درصدی کرایه‌ تاکسی‌های برقی

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) و آزادیخواهی ایشان در تاریخ جهانی یک حرکت بی نظیری است که با هیچ چیز قابل قیاس نیست، با تأکید بر اینکه ماه محرم، ماه جهش‌ها و آغاز حرکت‌های ملی و مذهبی و شهادت طلبی در تاریخ کشور ماست، افزود: برخی حرکت‌ها همچون آغاز نهضت انقلاب اسلامی در کشور ما هم برگرفته از همین حرکت سیدالشهداست و انقلاب اسلامی ما از محرم شروع شد. چه در خرداد ۴۲ و چه در سال ۵۷، خیزش‌های میلیونی ملت بزرگ ایران در سرنگون کردن حکومت ستمشاهی و در نهایت موجب شکستن کمر رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تورق تاریخی ایام هفته پرداخت و با یادآوری سالروز کشف و خنثی سازی کودتای شبکه نقاب (پادگان شهید نوژه) در ۱۸ تیرماه ۱۳۵۹ اظهار کرد: این کودتای آمریکایی طرحی برای سرنگونی نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی بود که با لطف الهی توسط خود پرسنل نیروی هوایی در دقیقه ۹۰ خنثی شد و آنچه را که تبهکاران برای جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بودند، همچون توطئه های دیگرشان نقش بر آب شد.

چمران همچنین با اشاره به روز ۱۸ تیر که به عنوان روز رسمی «ادبیات کودک و نوجوان» در تقویم رسمی ایران به ثبت رسیده به اهمیت این روز اشاره کرد و گفت: انس کودکان و نوجوانان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه می باشد. مضافاً بر اینکه تهیه یک خوراک فکری سازنده در همه برهه ها امری حساس و ارزشمند است. از این رو امیدواریم اقدامات و حرکت‌های خوبی در این حوزه مهم را شاهد باشیم.

وی در جریان برگزاری دویست و چهل و هفتمین صحن علنی جلسه شورای ششم به ارسال پیام مهم رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اشاره و با تأکید بر اینکه این پیام شامل مطالب عمیق و ارزنده بود، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این پیام به مسئله شکست اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تمدن غرب اشاره کردند که ما این شکست‌ها را در موارد بی شماری خصوصاً در سرکوب دانشجویان معترض به جنایات و کشتارهای اخیر اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین دیده‌ایم و همچنان هم می بینیم. همه این موارد موجب شکست این تمدن شده همانگونه‌ای که حضرت امام خمینی(ره) شکست فلسفه کمونیست را به گورباچف آخرین رهبر و رئیس جمهور اتحاد شوروی اعلام کرده بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از حضور پرشکوه ملت همیشه در صحنه ایران در دور دوم رقابت انتخابات رسیاست جمهوری چهاردهم و تعیین سرنوشت ۴ ساله پیش رو کشور، گفت: ما در این چند ماهه اخیر ۴ مرحله انتخابات داشتیم که دو دوره به انتخابات مجلس و دو دوره نیز برای انتخاب رئیس جمهور بود که علی رغم تبلیغات دشمنان در پمپاژ ناامیدی و تحریم انتخابات، ملت سرفراز ایران همچون گذشته پای انقلاب و نظام ایستادند و با حضور آگاهانه و هم دلانه مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام اسلامی که دنبال القای برخی مسائل دیگر بودند، کوبیدند.

وی ادامه داد: ملت ایران با هوشمندی و صلابت و در رویارویی با غوغای دست‌ساز تحریم انتخابات و القای ناامیدسازی و بن‌بست کشور، کاری درخشان و فراموش‌نشدنی را رقم زدند؛ به طوری که بالغ بر ۵۵ میلون نفر در دو دوره با شور و اشتیاق در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند و در نهایت، دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران برگزیدند.

چمران در ادامه ضمن تبریک این پیروزی سیاسی به رئیس جمهور منتخب، خطاب به وی گفت: امیدواریم نه تنها برای تهران بلکه برای همه شوراها و شهرداری های کشور یک صفحه جدید و درستی را باز کنید؛ چرا که این دو نهاد در بطن مردم و با مردمند؛ اگر بتوانند برای مردم شهر آسایش و امنیت به وجود آورده و مسائل آنان را حل کنند؛ قطعاً در ایجاد رفع توقعات عمومی جامعه، مؤثر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با توصیه ای مبنی بر اینکه دولت جدید به مقوله شوراها و شهرداری ها توجه خاصی را صورت دهند، افزود: ما حکومت محلی نداریم اما مدیریت محلی داریم که همین مدیریت های خرد، می توانند موجب رضایتمندی مردم محلات، سپس شهر، استان و در نهایت رضایتمندی عمومی شود و به ارتقاع جایگاه جمهوری اسلامی بیانجامد. مضافاً بر اینکه از همه رقبای انتخاباتی چه در مناظره ها و ستادها با جدیت می خواهیم که این رقابت ها را به رفاقت صمیمانه تبدیل کنند تا بتوانیم کشور را ارتقاء دهیم.

وی در پایان سخنان خود، ضمن ابراز تأسف از ادامه جنایات وحشیانه و کشتارهای رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه عنوان کرد: متأسفانه این حملات تا کنون جان بیش از ۳۸ هزار فلسطینی را گرفته و این یک قتل عام بزرگ است. این رژیم جعلی علاوه بر کودک کشی تا کنون ۱۵۸ تن از خبرنگارانی که جنایات وحشیانه آنان را در فضای رسانه‌ای جهان مخابره می‌کنند را هم به شهادت رسانده است.

چمران با آرزوی نابودی رژیم جعلی اسرائیل خواستارهمبستگی ملت های آزادیخواه و اعلام آتش بس فوری به عنوان یک خواسته جهانی در سرزمین های اشغالی شد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، هفته گذشته به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی که توسط ناو آمریکایی در آب‌های خلیج فارس مورد هدف قرار گرفت و تمام خدمه و مسافران آن به شهادت رسید؛ شاهد حضور ۶۵ تن از خانواده های شهدای غزه به نام «اصحاب طوفان» در میدان فلسطین تهران بودیم؛ این نشان از ایستادگی و مجاهدت آنان است که ما برای این حضور، ارزش و اعتبار قائلیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =