چه کنیم در پیاده روی اربعین پاهایمان تاول نزند؟

پیاده روی اربعین به دلیل طولانی بودن مسافت ممکن است مشکلات زیادی برای پاهایتان بوجود بیاورد مثل تاول زدن در این مطلب نکاتی برای پیشگیری از تاول پا وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تاول پا یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که در پیاده روی اربعین رخ می دهد. تاول پا به دلایل گوناگونی رخ داده و دردناک است به طوری که ممکن است شما را از ادامه پیاده روی اربعین بازدارد. اگر می خواهید از قافله عشق اربعین جانمانید، مجهز به این سفر بروید و نکات پیشگیری از تاول زدن پا و درمان تاول پا که در ادامه ارائه شده است، رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:

جزییات نحوه دریافت آنلاین گذرنامه اربعین

علت تاول زدن پا در پیاده روی اربعین

تاول پا در طی پیاده‌روی سنگین و طولانی اربعین حسینی به علت‌های زیر ایجاد می‌شود که عبارتند از:

استفاده از کفش نامناسب
اصطکاک بین کفش و پوست پا
کفش‌های تنگ
کفش گشاد
تعریق و رطوبت
آفتاب سوختگی
پیاده روی اربعین

درمان تاول پا؛ بعد از تاول زدن پا چه کنیم؟

برای درمان تاول پا دانستن این نکات ضروری است:

بعد از تاول زدن پا تا حد امکان از ادامه پیاده‌روی خودداری کنید و اصطکاک تاول با کفش را کاهش دهید. زیرا در صورت ادامه دادن پیاده‌روی احتمال ترکیدگی تاول و عفونت افزایش می‌یابد.

اگر ضایعه‌ی تاول از میکروب‌ها تمیز شود، زودتر درمان می‌شود، در صودت دسترسی به بتادین، با یک تکه پنبه‌ی آغشته به بتادین، سطح تاول را بمالید.

پمادهای تتراسایکلین، موپیروسین و زینک اکساید برای درمان تاول‌ها مفید هستند. پماد تتراسایکلین برای تمیز نگه داشتن زخم‌ها استفاده می‌شود.

اگر پماد ندارید، به تاول وازلین بزنید تا سطح پوست چرب بماند.

پا و سطح تاول را شستشو دهید و خشک کنتید و سپس با یک سوزن استریل تاول را از پایه سوراخ کنید تا مایعات خارج شوند اما پوست تاول را نکنید و آن را با یک باند تمیز بپوشانید. باند از ورود آلودگی‌ها به تاول پا و عفونت جلوگیری می‌کند. هر زمان باند کثیف شد، آن را عوض کنید.

تاول های زیر ناخن، تاول های بزرگ و تاول هایی که بعد از چند روز بهبود نمی یابند و چرکی، داغ، قرمز و دردناک می شوند، برای درمان این تاول ها از کادر درمان حاضر در مسیر پیاده روی اربعین کمک بگیرید و خوددرمانی نکنید.

برای جلوگیری از تاول زدن پا در پیاده روی اربعین به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب کفش مناسب

برای سفر با پای پیاده به حرم امام حسین علیه السلام کفشی را انتخاب کنید که اندازه‌ تان بوده و سبک، استاندارد و تنفس پذیر باشد. بهترین کفش پیاده‌روی اربعین رویه تنفس پذیر و خنک داشته،کفی نرم و ضربه گیر دارد و پوشیدن و درآوردنش بسیار راحت است. پس از خرید کفش مناسب اربعین بهتر است از آن قبل از سفر استفاده کنید تا دریابید پایتان اذیت می‌شود یا خیر.

دمپایی مناسب

کفش و دمپایی یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز شما برای پیاده‌روی اربعین خواهد بود. در کنار کتونی مناسب و تا حد امکان طبی برای اربعین،بردن یک جفت دمپایی راحت را فراموش نکنید،در طی مسیر می‌توانید کفشتان را با دمپایی راحت تعویض کرده و مقداری از راه را با دمپایی بپیمایید تا پاهایتان عرق نکند.

استفاده از جوراب ضخیم

برای پیاده‌روی اربعین حتماً جوراب ضخیم بپوشید،جوراب ضخیم باعث جلوگیری از اصطکاک و سایش نامناسب بین پوست و کفش می‌شود و از تاول زدن پا جلوگیری می‌کند.

شستشو و ماساژ پا

برای پیشگیری از بروز تاول در پیاده‌روی اربعین، در فواصل پیاده‌روی هر دو تا سه ساعت یک بار کفش‌ ها و جوراب‌های خود را خارج کنید و پاهایتان را بشویید و به آرامی ماساژ دهید.

شستشو جوراب

یکی از علت‌های تاول پا در اربعین، تعریق و رطوبت پا است،در استراحتگاه‌های میان راه، جوراب‌های خود را بشویید و تعویض کنید تا پاهایتان تاول نزند.

استراحت

در پیاده روی اربعین اگر فشار در نواحی مختلف پاهایتان را احساس کردید، بهتر است کمی استراحت کنید و بعد از ماساژ پا سپس به راه رفتن ادامه دهید تا پاهایتان تاول نزند.

ژل دئودرانت

قبل از پوشیدن کفش، برای جلوگیری از ایجاد تاول کف پا، به کف پای خود ژل دئودورانت بزنید. دئودورانت‌ها سبب کاهش تعرق پا شده و از بروز آلودگی‌ها احتمالی و تاول زدن پا، ممانعت می‌کنند.

استفاده از چسب و پنبه

قبل از پیاده‌روی ربعین و پوشیدن کفش دور انگشت‌های پا را چسب ضد حساسیت بزنید و روی مناطقی از پا که احساس می‌کنید،ممکن است تاول بزند، پنبه قرار دهید.

کد خبر: 1238221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =