نارضایتی‌ها از تاثیر قطعی معدل در کنکور

برگزاری امتحانات نهایی با تنش‌هایی همراه بود تا جایی که دانش‌آموزان خواستار لغو تاثیر معدل در کنکور شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف شکستن شاخ غول کنکور مصوبه‌ای ارائه داد که براساس آن بخشی از قبولی در کنکور وابسته به سوابق تحصیلی فرد باشد. اگرچه روی کاغذ این مصوبه خوب است اما تنش‌های متعددی در برگزاری امتحانات نهایی به وجود آمده و نتیجه آن شکل‌گیری موجی از اعتراضات نسبت به این مصوبه بود.

دانش‌آموزان بسیاری در پیام‌های متعدد به ایسکانیوز به نحوه برگزاری آزمون‌های نهایی در مدارس اعتراض کردند. یکی از مخاطبان نوشته که تأثیر قطعی معدل در نتایج کنکور سراسری موجب بروز نگرانی‌ها و مشکلات فراوانی برای دانش‌آموزان شده است. این نگرانی به‌ ویژه برای دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند در دوران دبیرستان بهترین عملکرد را داشته باشند، تاثیر بسیار بیشتری است. از آن جایی که کنکور به‌عنوان یکی از مهمترین آزمون‌های سرنوشت‌ساز کشور شناخته می‌شود و هرگونه تغییر در آن ممکن است تأثیرات عمیقی بر زندگی و آینده تحصیلی و شغلی جوانان داشته باشد، از شما تقاضا دارم ضمن بررسی دقیق و کارشناسانه، نسبت به حذف تأثیر قطعی معدل در کنکور اقدام فرمایید. این تصمیم می‌تواند ضمن ایجاد عدالت آموزشی، زمینه رقابت سالم‌تر و عادلانه‌تری را برای تمامی داوطلبان فراهم سازد.

در پیام دیگری هم آمده: امتحانات نهایی «سال دوازدهم_یازدهم_دهم» قدرت تفکیک داوطلبان را ندارد. سوابق تحصیلی پایایی ندارند و در نظر گرفتن تأثیر «مستقیم» به هر اندازه برای این سوابق، ایرادات آماری و ریاضی لاینحل دارد. این مصوبه، عطف به ماسبق شده‌ است. در سال ۱۴۰۲ بخشی از داوطلبان سابقه تحصیلی ندارند و سابقه تحصیلی داوطلبان تغییررشته‌ای ناقص است.

فشار مالی هم یکی از موضوعاتی است که در پیام‌های متعدد مطرح شده است. یکی از مخاطبان در این باره نوشته: تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل و یا ترمیم آن، فشار مالی سنگینی برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌کند. این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند. این مصوبه موجب تشدید رقابت و اضطراب دوچندان در سال های پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.

کاربر دیگری هم با بیان اینکه این مصوبه واپسگرایانه است و باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به دروس فرهنگ‌محور و نظری خواهد شد، نوشت: بی‌اخلاقی و تقلّب برای داوطلبان ورود به رشته‌های پررقابت دانشگاهی امری ناگزیر خواهد شد. این مصوبه احساس شکاف طبقاتی را در نگاه مردم افزایش خواهد داد. بروز مشکلات قومی از عوارض این مصوبه خواهد بود. حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم هم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.

محمد رسول شیخی‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی و یکی از کسانی است که نسبت به نحوه اجرای مصوبه انتقاداتی را مطرح کرده است. وی در این خصوص به ایسکانیوز گفت: تا زمانی که زمینه برگزاری آزمون استاندارد و عادلانه در همه مدارس کشور فراهم نشده، تاثیر معدل در قبولی، ظلم به دانش‌آموزان زرنگ و باهوش است. من شکایت‌های بسیاری از دانش‌آموزان دریافت کردم که می‌گفتند نه مراقب امنیت را به درستی برقرار می‌کرد و نه کارت ورود به جلسه و شماره چک می‌شد.

وی افزود: آزمون‌ها به همین روال بدون هیچ استانداردی برگزار می‌شوند و به همین دلیل برخی به راحتی نمره بالاتری می‌گیرند و کسانی که سواد علمی بالاتری دارند، عقب می‌مانند. همین موضوع باعث می‌شود تا دانش‌آموزان با استعداد در فضای ناعادلانه با افت معدل مواجه شوند. بلاخره شیطنت‌ها و تقلب‌هایی وجود دارد و باید همه ما این را قبول کنیم.

شیخی‌زاده عنوان کرد: ابتدا باید بستر برای برگزاری آزمون عادلانه فراهم باشد. از طرفی وقتی حق مراقبت خوبی به معلم نمی‌دهیم، تمایلی ندارد که وقت بگذارد و مراقبت کاملی داشته باشد.

وی افزود: وقتی آزمون عادلانه‌ای برگزار شود، هر کسی براساس توان خود نمره کسب می‌کند. از جهتی سوالات بای استاندارد باشند، نمی‌توان آزمونی با سوالات غیراستاندارد برگزار کرد و این آزمون را ملاک قبولی و تعیین سرنوشت و آینده یک دانش‌آموز قرار دهیم.

نماینده مجلس بیان کرد: من موافق بازگرداندن غول کنکور نیستم. کنکور دغدغه‌ها و مشکلات خاص خود را دارد اما می‌توان زمینه برگزاری آزمونی عادلانه را فراهم کرد بعد معدل را در قبولی تاثیر داد.
وی افزود: ظرفیت مدارس ما یکسان نیست. مدارس رنگارنگ متعددی در آموزش و پرورش داریم که همین باعث می‌شود که مناطق محروم و کم برخوردار بسیار ضرر کنند. یکسان دیدن همه مدارس آسیب‌زننده است.

ما نظرات خود را می‌گوییم و پیگیری می‌کنیم اما نظر نهایی برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است. می‌توان جلساتی برگزار کرده و مصوبه را اصلاح کرد.

خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در پاسخ به انتقادها از تاثیر قطعی معدل گفت: «اگر عزیزان پیشنهادهایی دارند یا نواقصی بر این مصوبه در نظر دارند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با روی باز می‌پذیرد، گوش می‌دهد و ما آمادگی تکمیل مصوبه را داریم اما اینکه دخالت معدل نمرات لغو شود؛ این حتما اتفاق نمی‌افتد و اصل مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد.»

به گزارش ایسکانیوز، باید دید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقادات مطرح شده را می‌بیند و برای اصلاح آن تلاش می‌کند یا هر سال شاهد موجی از اعتراض‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1236160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 81
    • نظرات در صف انتشار: 55
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید US ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      61 0
      خسرو پناه چطور میخوای وقتی امتحان فیزیک رشته ی ریاضی را از منِ رشته ی تجربی گرفتند و اعتراض هم هیچ فایده ای نداشت جبران کنی؟چطور؟
    • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      75 6
      بله خواهش میکنیم تو رو خدا حذفش کنید..واقعا ما دیگه توان اینهمه استرس نداریم.
    • معصومه IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      73 3
      سلام خواهشمندیم پیگیر لغو مصوبه کاملا اشتباه شورای انقلاب فرهنگی درخصوص امتحانات نهایی سه پایه و تاثیر قطعی معدل وبازگشت به همان شیوه کنکورسال۱۴۰۰وتاثیر مثبت معدل باشید. اگرمصوبه شورا کاهش استرس بوده، آیا نمی دانند که هر آزمون از پایه دهم خودش شده یک کنکور کلی استرس وفشار روانی . اگر بچه ای اولین امتحان نهایی رو کامل نشه چطور میشه بهش امید داد که میتونی ادامه بدی وموفق بشی در حالی که همه می دانیم با اعمال روش مصوبه، ۲۵صدم کلی تو نتیجه کنکورش موثر  ، وچطور با این سن کم ، سه سال رابااضطراب و نگرانی طی کند وانتظار موفقیت وسلامت روان هم داشته باشیم، غیر ممکنه ، به داد بچه ها برسید.این طرح کلی اشتباه داره،چه مافیایی پشتشه که اجازه نمیده واقع بینانه تفکر بشه. کلی اولیا اعتراض دارند ولی صداشون به جایی نمی‌رسد.
    • سعید IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      49 5
      سلام، واقعا برای آقای دبیر شورای عالی، متاسفم که هیچ جوره قبول نمیکنن که با این مصوبشون آینده من داوطلب منطقه محروم رو نابود کردن، قطعا روز قیامتی هست و ان شاالله آن روز همین شخص را از خدا خواهم خواست به دنیای مجازی برگردد و ۳ ماه برود امتحانات نهاییشو ترمیم کنه تا متوجه بشه که چه بلایی سر بچه مردم آوردن،
    • sara IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      47 6
      یکی نیست به آقای خسرو پناه بگه آقا ما نخوایم شما خوب مارو بخواین باید کیو ببینیم مثل این میمونه که یه بچه به گردو حساسیت داشته باشه بگه من نمی‌خورم خفه میشم ولی والدینش بگن نه عزیزم بخور گردو خیلی مقویه آقا اصل این مصوبه مشکل داره از ریشه مشکل داره نیاز نیست کاملش کنید مثلا میخواهید چیکارش کنید دقیقا که میگین شورای عالی با روی باز پذیراست؟چی بگیم ما مثلا؟ما میگیم این مصوبه رو لغو کنید همون کنکور خودمونو برگردونید نمی‌خواد کمک کنید شما کمر مارو نشکنید کمک پیشکشتون
    • زهرا DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      52 5
      چرا نمی‌فهمن اینا!هم باید پول کتاب شب امتحان بدیم،هم کتاب تستی، هم آزمون تستی باید بریم، هم جلسات آمادگی امتحان نهایی!از این بدتر وقتیم رفتیم امتحان دادیم حوزه ها شرایط برابر نداشتن و نه دوربینی بود ونه خوب میگشتن!تصحیح امتحان نهاییا الان سلیقه ای شده و پاسخنامه هاشون بعد کلی اصلاحیه بازم مشکل داره،میدن بچه ۱۷ ساله برگه هارو صحیح می‌کنه که فیلمشم درومد!فرض کنید یه نفر پشت کنکور بمونه به هر دلیلی،سال بعد هم دوازدهم و یازدهم و هم کنکور باید شرکت کنه؟تازه اونم با کتابهای جدید چون هر سال اصلاحیه میخوره کتابا!این مصوبه هم جیب آموزش و پرورشو پر پول تر کرد هم مافیای کنکورو،میگید نه؟یه جمع بزنید خودتون از درآمدحاصل از ترمیم رو و یه نگاه بندازید به سایت کتاب های کمک درسی، ببینید چه پولی میگیرن برای کتابای تشریحی!تنها فکری که الان بچه ها و ا درباره این وضعیت میکنن این هست که خود آموزش پرورش هم از این مافیا سهم می‌خواسته و به همین دلیل این طرح داره اجرا میشه که راستش بعید هم نیست، چند سال پیش این طرح اجرا شد که ۸۰ درصد داوطلبان مخالف بودن و با شکست مواجه شد، الان بازم اشتباهات قبل داره تکرار میشه
    • حدیث IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      46 6
      از تصحیح سلیقه ای تا تقلب تو حوزه تقلب و 30 روز استرس کشیدن که سال 404 با نهایی شدن دروس یازدهم این استرس و اظطراب شدید تر میشه
    • ویدا کثیری IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      48 3
      آقایان تصمیم گیرنده که انگار هیچ سوادی ندارید و فقط به فکر جیب مبارک خودتون و مافیای کنکور هستید واقعا جناب رییس آموزش و پرورش که انشاءالله بزودی از صحنه محو میشی جناب زارعی که حتی نمی خوای از پشت میزت بلند شی یک پرس و جو توی چهار تا مدرسه داشته باشی و بفهمی چه گندی زدید آقای عباسپور آقای خسروپناه واقعا شما اگر اعتقاد به خدا دارید لااقل دست از آزار و اذیت بچه ها و خانواده ها بردارید . اگر سواد ندارید لااقل چهار رکعت نماز که تو عمرت خوندی . دست بردارید انقدر نفرین این بچه ها رو به جونتون نخرید
    • ف زارع DE ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      43 6
      از این که این خبر را پوشش دادید سپاس گزارم. امیدوارم #لغو-تاثیر-معدل-درکنکور در مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز چهار شنبه ۲۰تیر ۱۴۰۳رای بیاورد و عدالت اجرا شود .
    • ریحانه FI ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      33 5
      باعث چندین برابر شدن استرس بچه ها شدن
    • مهدی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      16 54
      سلام تاثیر قطعی معدل باعث شده، خیلی از کسانی از طریق کنکور نتوانستن در رشته تاب قبول شند، این قبولی برایشان مسیر شد. و با تاثیر قطعی معدل بسیار موافق هستیم و دست مافیا نیز در حیطه کنکور کوتاه شده است. درود بر شورای انقلاب فرهنگی
    • دهه هشتادی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      41 6
      بخدا این بزرگ ترین ظلمی هست که در حق ما دانش آموزای بدبخت کردین من به عنوان یک دانش آموز کنکوری که 4 روز دیگر کنکور دارم همان کنکوری که آن را غول بزرگ خطاب میکنید بازززز هم برایم هزار برابر بهتر از این امتحانات نهایی هایی است امتحانات نهایی به کل اعصاب و روان همه ی دانش آموزان را بهم ریخته است از جمله خودم که تا چند ماه قبل از امتحانات نهایی با تمرکز کامل و آرامش نبستا زیادی آماده ی کنکور بودم امتحاناتی که قرار بود خواندن آنها دو تا سه ماه قبل از شروع کفاف باشد و فقط در حد کتاب باشند بعد از دیدن هر برگه ی امتحان شک های متعددی به دانش آموزان کرد و هر بار امتحان پس از امتحان را خراب کردند بله امتحانات اصلا با اطلاعات کتاب قابل پاسخ نبودند و دانش آموز باید کلاس های مکرری برای توان حل انواع سوال های پیچیده دشوارتر از سطح کتاب رفته یاشد اینها و بسیاری از مشکلاتی که بارها ذکر شده اند باعث شد که تمرکزی بر روی کنکور نماند و دانش آموز متوجه شد که هرچه بخواند برای امتحانات کافی نیست الان به عنوان کسی که تا چن ماه قبل کاملا آماده ی کنکور بودم بخاطر امتحانات نهایی ضربه ی بزرگی به روحیه ام خورده
    • امیرحسین شریفی US ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      30 3
      تاثیر معدل در کنکور بدین صورت نه تنها استرس و فشار روانی دانش آموز را کم نمی‌کند بلکه چند برابر خواهد کردضمنا تا زیرساخت های مناسب برگزاری امتحان بصورت عادلانه آماده نباشد اجرای مصوبه ظلم در حق دانش اموزان باهوش و زحمت کشی خواهد بود که تقلب نمی‌کنند امیدوارم تا زمان آماده شدن زیرساخت ها این مصوبه پر ایراد تصحیح گردد یا کلا لغو شود
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      33 3
      حقیقتا که تمام انتقادات مطرح شده عین واقعیته
    • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      25 4
      این کنکور شده ناعدالتی بزرگی برای بچهای ایران زمین من واقعا دارم از شدت استرس میمیرم این تراز معدل چطوری محاسبه بشه خدا می‌دونه چه بلایی می‌خوان سرمون بیارن امسال نزدیک سه میلیون هزینه ثبت نام کنکور دادم قبلا ها که معدل نبود دویست یا سیصد تومن پولش بود الان ده برابر شده هزینه ثبت نام فقط غیر کتاب و کلاس و.. از سال دهم هم باید امتحان بدی یه معضل بزرگی خست
    • ایسا DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      27 2
      این مصوبه ریز به ریز پررررر از ایراده و کاملا ناعادلانس و تنها منفعتش برای مافیای کنکوره قبلا یه کتاب تست میگرفتیم با یه کلاس تست الان باید علاوه بر اونها کتاب شب امتهان و کلاساس شب امتهان هم بریم هزینه ی ترمیم هم که خیلی بالاس و فشار مالی خیلی زیاده همچنین استرسی که روی بچه ها مردمه با اینده بچه ها مردم بازی میکنید برا پول بعد میگید این مصوبه اصلش تغییر نمیکنه فقط تکمیل میکنیم ؟ چرا اینقدر بی عدالتید من مادرم عمل کرد ازش مراقبت کردم یکسال نتونستم درس بخونم الان چطوری بیام ۳۰ تا امتحان بدم کلی هزینه کنم بی انصافا
    • ایسا DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      23 4
      این مصوبه ریز به ریز پررررر از ایراده و کاملا ناعادلانس و تنها منفعتش برای مافیای کنکوره قبلا یه کتاب تست میگرفتیم با یه کلاس تست الان باید علاوه بر اونها کتاب شب امتهان و کلاساس شب امتهان هم بریم هزینه ی ترمیم هم که خیلی بالاس و فشار مالی خیلی زیاده همچنین استرسی که روی بچه ها مردمه با اینده بچه ها مردم بازی میکنید برا پول بعد میگید این مصوبه اصلش تغییر نمیکنه فقط تکمیل میکنیم ؟ چرا اینقدر بی عدالتید من مادرم عمل کرد ازش مراقبت کردم یکسال نتونستم درس بخونم الان چطوری بیام ۳۰ تا امتحان بدم کلی هزینه کنم بی انصافا
    • مهسا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      23 8
      فجیع ترین نا عدالتی
    • شیدا دلکش HR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      18 2
      لطفاً تعداد دفعات ترمیم نمره افزایش یابد یک بار ترمیم برای هر درس بی عدالتی است حداقل 3 بار ترمیم برای هر درس لازم است.کسی به هر دلیلی امسال در ترمیم نمره موفق نبود این امکان را داشته باشد که سال بعد جبران کند.اگر بررسی کنید ممنون میشویم.
    • علی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      27 1
      واقعا ناعادلانه بودن این مصوبه مثل روز روشنه ولی اینکه آقایون با همه وجود دارن از چیزی که واضحه غلطه دفاع میکنن غیرقابل توجیهه. آموزش و پرورش امسال تا تونست با روح و روان ما دانش آموزها بازی کرد.اون از پافشاریش برای توانایی برگزاری امتحان نهایی برای این حجم از دانش آموز.اون از داستان کارت ورود به جلسه.اون از امنیت پایین امتحانات نهایی و امتحاناتی که با تقلب های بسیاری برگزار شد.این هم از داستان کارنامه و کلی ماجرای دیگه. امیدوارم روزی برسه که مسئولین همون چیزی توی ذهنشون دغدفه باشه که مردم دغدغشونه. ممنونم از سایت خوبتون که به این مشکل بزرگ که گریبان همه دانش آموزها رو گرفته پرداختید.
    • سعید IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      11 5
      واقعا چرت هست چطور ۱۲سال تلاش دانش اموز نادیده میگیرید میشه تلاش ۱۲سال رو فدای ۳ساعت کرد
    • علیرضا قدرتی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      14 2
      بنده ۳۲ سال بامدرک فوق لیسانس دبیرومدیربودم.اگرمسائل دیگرچه خوب وچه بدبگذریم قانون تاثیرمعدل برای خیلی ازدانش آموزان خصوصا پشت کنکوری ها تضییع حقوق آنها شده مثال طراز تحصیل فردسال جاری با معدل ۱۴ خیلی بیشترازدانش آموزبااستعدادسالهای قبل بامعدل ۱۸-۱۹ می باشد؟!ای کاش نمرات سالهای قبل که قانون جدید نبودپابرجا بوده تاحقی ازآنها که بعضا به دلایلی سربازی رفته ویانتوانستن کنکوردررشته های موردعلاقه قبول شوند ضایع نگردد.یعنی ارزش معدل آنها مثل سال جاری ها حفظ گردد.ان شاا...
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      21 6
      سلام کاش حداقل تاثیر معدل یازدهم برا پشت کنکوری ها نباشه و فقط دوازدهم باشه واقعا سخته تو یه سال هم پایه دوازدهم ترمیم معدل بشه هم یازدهم هم در کنارش برا کنکور آماده شد
    • زینب IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      25 2
      کاش این رو درک میکردند که دانش آموزی که دربهترین منطقه تهران درس میخونه با دانش اموزی که در منطقه محروم درس میخونه رو نمیشه در یک سطح قرار داد.
    • مبینا براهویی HU ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      8 1
      باسلام نظر من درباره کنکور واینکه شرط معدل این هست لطفا دانش اموزانی که در طی چند دوره کنکور شرکت کردن وبه دلایلی فرهنگیان مجاز سدن وبخاطر کمبود سهمیه یا دیگر مسائل بیشتر مورد توجه قراربگیرن درسته دانش آموزی که امسال فرغ التحسیل میشه حق وحقوقی داره ولی یک دانش آموز که چندین سال درس خونده و چند سال دیگر هم پشت کنکور مانده می ماند واز عمر گرانبهایش که فقط حدفش فرهنگیان هست رو از دست میده من پارسال به علت نیامدن پیامک برای آزمون عملی از فرهنگیان جا ماندم وامسال با رتبه هشت هزار باز رد شدم که دلیلش را نمیدانم که بیشتر میگن کمبود سهمیه واعتراض به اینکه چرا امسال اگر سهمیه کم بود دانش آموزان علوم تجربی حق آزمون فرهنگیان داشتن رشته تجربی که گزینه های وامتیازات بیشتری برای دانش آموزان دارد تا اینکه یه دانش آموز انسانی که فقط یا فرهنگیان یا هم رشته های روزانه که اکثرا برای یه خانم یا حتی آقا زیاد به نظرم خوشایند نیستن یا جذب نیرو در ادارات مختلف را ندارن لطفا عدالت را عادلانه برقرارکنید تا مشکلات جامعه بهتربه دست جوانان حل بشه
    • مژده IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      12 0
      سلام پس شما دوست دارید استرس واضطراب دانش آموزان و خانواده ها بیشتر شود و ما عدالتی پیش رود و بچه ها بی انگیزه شوند ودرسها را فقط طوطی وار حفظ کنند واقع جای تأسف داره
    • مهوش IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      10 1
      سلام باز مافیای کنکور شروع کردند مگه کم می خورند این مشکلاتی که مثلا نماینده مجلس گفته مگه تو کنکورم نیست همه می دونستیم نمی گذارند وزیرهای آقای رییسی کنکور را کم رنگ کنند
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      16 0
      میگویید مبارزه با مافیای کنکور است ولی همین الان تمام دانش اموزان که مرفه هستند در کلاسهای قلم چی ماز و سایر موسسه ها شرکت میکنند کسی ضرر میکند که والدینش نمی تواند فرزند خود را در اینجور کلاسها ثبت نام کند این عدالت است؟
    • غلامحسین کریمی 0 IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      5 30
      تاثیرمعدل برکنکورکارمفیدودرستی بوده دراین ایام اجراشده وحق به حقداراصلی میرسه وجلومافیای کنکورراشصت درصدبرای فروش سوال کنکورمیبنددودرکل به نفع جامعه هست که افرادبیسوادباپول شغلی راازان خودکنندشمافکرکنین پزشک بیسوادمدیربیسواداستادبیسوادچه برسرکشوری میاورد
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      9 2
      من نمیدونم اون پیروپاتالا چی چی تصمیم دارن میگیرن یه میلیون ادمومسخره خودشون کردن
    • علی ابراهیمی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 22
      اصلأ حذف نشود
    • M.k IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      14 1
      چطور ممکنه فاجعه ای در این سطح شکل بگیره چطور به هشدار ها بی توجه بودن بدون اینکه بازخواست بشن؟ چطور میتونن ورودی بیمارستان و اورژانس رو بخاطر اضطراب و پیامد های امتحان نهایی کتمان کنن در صورتی که این حجم بی سابقه بوده؟
    • صاحبه آقاجانی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      22 5
      لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور و بازگشت دروس عمومی به کنکور را خواستاریم.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      22 0
      برگزاری امتحان نهایی نباید به صورت زور آزمایی و انتقام از دانش آموز باشد معدل های که اعلام میکنید چطور کمک حال دانش آموز جهت ورود به دانشگاه خواهد شد ؟
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      14 0
      جناب آقای خسروپناه این همه طرفداری شما از این مصوبه سراسر اشکال فقط ناشی از سودجویی و منفعت طلبی چه چیزی می تواند باشد . فقط کافیه سری به حوزه های امتحانی ،به مدارس فاقد امکانات آموزشی و یا حوزه های تصحیح اوراق میزدید تا انقدر رو حرف بی ارزشتون پا فشاری نمیکردید
    • مبینا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      11 1
      مافیا رو با فشار اوردن به مافیا میشه حذفش کرد نه فشار اوردن به دانش آموزای بدبخت با قانونای مسخره که دقیقه ای عوض میشن ...تو دوسال ۴کنکور دادم با هزینه های ثبت نام عجیب و غریب و دردسرهای مسخره .....😡
    • مهدی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      20 0
      با عرض سلام. بنده دیپلم تجربی سال ۱۳۷۸ هستم و به دلایلی تصمیم گرفتم در کنکور ۱۴۰۴ شرکت کنم اما قبلش باید برای دروس نهایی سال یازدهم و دوازدهم ثبت سوابق انجام دهم که این فرایند زمان و هزینه مضاعفی را بر من تحمیل می کند.لطفا برای افرادی با شرایط بنده که هیچ نوع سابقه ای ندارند و مجبور به انجام فرآیند زمان بر ثبت سوابق هستند راهکاری ارائه دهید.
    • مادر دانش اموز IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      8 26
      باید اثر معدل باشد و اعمال قطعی شود...شاید یک دانش اموز نتونه سر جلسه کنکور با استرس، تمام دانسته هاش رو در پاسخ به تستها نشان بده.....۰شمایی که ۲ ساعت وقت برای ازمون فیزیک یا زیست یا ریاضی نهایی داری....و طی دوساعت نمیتونی با اطلاعات علمیت پاسخ سوالات رو کامل و درست بدی و مخالف اثر معدلی....چگونه زیر۱ دقیقه از پس پاسخ های درست در فیزیک و ریاضی بر میای و میتونی کنکورت رو عالی بدی و مخالف اثر معدل و صرفا خواهان اثر کنکوری....؟؟
    • ولی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      12 0
      یا شما خوابید یا خودتون رو به خواب زدید؟؟شورای انقلاب فرهنگی سیخی چنده؟؟وقتی حداد نا عادله شورای انقلاب فرهنگی! مدرسه غیر انتفاعی برای بچش تاسیس کردو خرشو از پل گذروند وقتی آموزش پرورش با شهربهای آنچنانی که از مردم بیچاره گرفته میشه مشکلی نداره وقتی شهریهای مافوق تصوردر کلاسهای خصوصی از والدین گرفته میشه ومعلم در کلاس درس حاضر به درست و کامل درس دادن نیستندودانش آموزان رو مجبور به شرکت در کلاسهای خصوصی خودش میکنه وقتی ........ این شعارهای نماینده‌های و غیره که خودشون هم از اوضاع اطلاع دارند شویی بیش نیست.
    • مریم IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      15 2
      آینده بچه هامون را نابود می کنید . این مصوبه از کنکور خیلی بدتر و غول تره. همون کنکور قبلی که خیلی بهتر بود. الان بچه همش فکر برگشت به عقب و جبران هست. باید پیش خدا پاسخگوی این همه استرس که به دانش آموزان و خانواده ها وارد کردید باشید. هر چه سریعتر لطفا لغو کنید.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      8 24
      اتفاقا تاثیر معدل در کنکور به عدالت بسیار نزدیکتر است تا روشهای قبل . بازم پولدار های درس نخوان احساس خطر کردن چون نمیتونن نمره الکی بگیرن تاثیر معدل در کنکور از اقدامات ارزنده و ارزشمند شورای انقلاب فرهنگی است.
    • Hs IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      14 3
      سلام من به عنوان یه دانش آموز ۱۲ ام علاوه بر اینکه امتحانات نهایی سخت تر و پر تنش شده کنکور نوبت دوم رو هم گذاشتن پست سر امتحانات نهایی ... دانش آموزی که با کلی استرس و خستگی ناشی از امتحانات نهایی مواجه هست(بدون در نظر گرفتن اینکه دانش آموز سال ۱۲ ام از یک تا دو سال قبل مجبوره به صورت مستمر برای کنکور آماده بشه) توان شرکت در نوبت دوم با فاصله ۲۰ روزه با امتحان نهایی رو نداره.....
    • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      5 40
      راهی که شهید رئیسی برای حذف تدریجی کنکور پایه گذاری کردند بهترین راه برای کاهش استرس کنکور هست با حذف تستی دروس عمومی کل تمرکز دانش آموز روی دروس تخصصی خواهد بود. امیدوارم راه شهید رئیسی در مورد کنکور ادامه یابد. و دروس عمومی وارد آزمون تستی کنکور نشود.
    • حق US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      17 4
      واقعاتاثیرمعدل ظلم بزرگی است بردانش آموزان زرنگ وباهوش ، امیداست که این روندبرداشته شودوکنکورعادلانه ایی برگزارشودتاهرکه تلاش کرده وزحمت کشیده است قبول شود.
    • حق US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      9 2
      واقعاتاثیرمعدل ظلم بزرگی است بردانش آموزان زرنگ وباهوش ، امیداست که این روندبرداشته شودوکنکورعادلانه ایی برگزارشودتاهرکه تلاش کرده وزحمت کشیده است قبول شود.
    • مرضیه یوسف نیا . فرهنگی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      11 0
      با توجه به مشکلات پیش آمده از اماده شدن کارت دانش آموزان برای امتحانات تا تاخیر در اجرا و تغییر در برنامه گرفته و از طرف دیکر مراکز حوزه امتحانات و نشکلات اجرایی و.... بنظر میآید امسال را طرح آزمایش در نظر گرفته شود و ایرادهای وارده اصلاح شود و اجرای امتحانات نهایی با تاثیر نمره رسما از سال آینده اجرایی شود تا هم خانواده ها و دانش آموزان با طرح تاثیر نمرات همراه شوند و زمینه نارضایتی موجود نیز مرتفع شود.با تشکر
    • بهار موسوی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      18 1
      تروخدا لطفا ما کنکوریام گناه داریم چه گناهی کردیم از ترمیم یازدهم شروع کنیم بدیم تا دوازدهم
    • فاطمه IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      17 2
      ای کاش کنکور متل سابق بر می گشت وتاثیر معدل وجود نداشت
    • ابراهیم عبدالملکی /ولی دانش آموز IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      5 2
      طرح اجرایی امسال بخاطر شرایط خاص پیش آمده به عنوان یک طرح آزمایشی منظور شود و دانش آموزان یک تجربه حضور در امتحانات کشوری را تجربه کرده و از سال آیند رسمیت داده شود تا دغدغه دانش آموزان و اولیاء تا حدودی برطرف شود.با تشکر
    • فخری کازرانی US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 0
      بسلام .خواهشا شورای عالی انقلاب فرهنگی متعارفانه به تاثیر معدل درآزمون کنکور نگاه کند لطفا این استرس هارا یک دفعه ب ما القا نکنین ودرمورد ان تجدید نظر کنین .تاثیر معدل .سهمیه به جانبازان و ایثارگران وشهریه سنگین دانشگاه ازاد برای قشر کم ویع جامه .بدسرپرستان وبدون سرپرست ویامادری که بتهایی نمیتواند ازپس معیشت زندگی برآید رابکنین که پشت درهای دانشگاه ماندیم وبجای ماخیلی راحت بقیه به دانشگاه ورودپیدامیکنند.ضمنا ممنونیم انجمنی حمایتی برای کمک هزینه و حمایت از بچه هایی که ب دنشگا ازادراهپیدامیکنند اما نمیتوانند ازپس شهریه برآیند بکنین
    • مسعود IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      6 1
      این مصوبه اساسا غلط هست چراکه یک نسل قربانی شدند بخاطر عجولانه عمل کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی و بی برنامگی آموزش و پرورش. و ثانیا ظلم مضاعف در حق دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای که در پایه دوازدهم امسال در عمل انجام شده قرار گرفتند . این‌مصوبه نه تنها در راستای عدالت آموزشی نیست بلکه مشکلاتی دارد که دانش آموزان پایه دوازدهم فنی و حرفه ای امسال قربانی ندانم کاری مسببین بی تدبیری تصمیم گیران شدند که جزئیات آن مفصل هست .
    • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      11 4
      خواهش داریم ناثیر قطعی معدل برداشته شود فرزندانمون خیای زیاد دچار آسیب و صدمه روحی استرس و اضطراب قرار گرفته اند روش قبل که قبولی در دانشگاه بر اساس کنکور بود خیلی حساب شده تر و با برنامه ریزی و بدور از استرس امتحان می دادن فرزندانمون با هر دفعه برگزاری امتحان نهایی تحت فشار و استرس شدید قرار گرفتن که پیامدهای بد آن جبران ناپذیر هست. لطفا صحبت های ما ترتیب اثر بدهید تا دعای خیر همراهتان باشد
      • ناشناس IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
        6 21
        کاملا موافق تاثیر معدل هستم چون واقعا بچه های درسخوان موفق می شوند و سرنوشت شون یک شبه رقم نمی خوره
    • ایرانیان IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      14 0
      سلام من بعنوان مادردانش آموزعرض میکنم هرروزکه دخترم امتحان داشت دخترم وخودم استرس کنکورروداشتیم بااین فضای غیراستانداردمدارس که اگربه مدرسه اعتراض کنیم کلن محکوم میشیم اگرهم به اداره آموزش وپرورش مراجعه کنیم که دیگه بدترآموزش درمدرسه هم که واویلاتابیاییم به یه معلم اعتراض کنیم که بهترتدریس کنه اولیای مدرسه سرمون خراب میشن کلن بجای استرس یک بارکنکوردادن تمام زمان امتحان دادن والان هم که استرس نتیجه خلاصه بعنوان مادری که کلی آرزوبرابچش داره به نمایندگی از تعدادزیادی ازمادرانی که بچه شون توشرایط بچه ی من درس میخونه حلال نمیکنم تکرارمیکنم حلال نمیکنم اونی که این مصوبه رواجراکرد آیاحذف دروس عمومی ازکنکورشکستن شاخ غول کنکوربود؟؟که این همه تشنج ایجادکردن ازتون نمیگذرم ازتون نمیگذریم تاابد
    • مبین IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      6 13
      تاثیر قطعی امتحانات نهایی درکنکور و حذف دروس عمومی بهترین اتفاقی بود که به لطف شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جمهور شهید و رئیس محترم مجلس و بسیاری از نمایندگان محترم برای دانش آموزان و خانواده ها رقم خورد
    • کاربر IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      11 2
      یا بی عدالت ترییییین قانون ک تاثیر قطعی معدل است. مخالفففففم....
    • پدر ی که فرزندش دوازده است IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      5 13
      اگر گزارش غیرواقعی و غیر کارشناسی است اتفاقا محصلانی که رتبه برتر کنکور میشوند دارای معدل بالا هستند وهییچ نگرانی بابت تاثیر معدل ندارد کسانی دنبال حذف معدل هستند که یا سوالات کنکور را خریداری کرده اند ویا کارهای دیگری آنجام داده اند
    • م.موج IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      4 0
      جای تعجب نیست که شما هم به نفع مافیای کنکور اقدام به نشر دروغ نمایید
    • فاطمه IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      7 2
      توروخدا معدل وحذف کنین برگرده به روال قبلی ما دانش آموزان خیلی استرس داریم
    • M.r IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      13 2
      من شدیدا اعتراض دارم .تاثیر معدل چیه دیگه .دخترمو از درس زده کردید .با نمرات کمی که بهش دادید .خدا ازتون نگذره
    • محمدحسین قدمی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      6 2
      بله این مصوبه متاسفانه عین بی عدالتیه ، بیشترین ضرر رو دانش اموز میکنه و بیشترین سود رو دلالین و مافیای کنکور که به جای یکسال کنکوری ، سه سال از دانش اموز میکنن
    • بهار موسوی IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      8 1
      خیلی سخته ترمیم معدل لطفا لطفا بردارید این مصوبه رو به فکر ما پشت کنکوری ها باشید اونایی که نظام قدیمن غیرمعقوله هم ترمیم ۱۱ بدن هم ۱۲ لطفا به فکر ماهم باشید مرسی
    • عبدالله گمنام US ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      8 2
      هدف این مصوبه پیشگیری از ورود جوانان وطن به دانشگاههاست تا صندلیها را به دانشجوهای بین اللمللی تخصیص داده تا ارز وارد مملکت . شودمانند صادرات گوشت و میوه که بدست مردم نمیرسه و به کشورهای همسایه صادر میشود
    • مهوش IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      2 1
      سلام باز مافیای کنکور شروع کردند مگه کم می خورند این مشکلاتی که مثلا نماینده مجلس گفته مگه تو کنکورم نیست همه می دونستیم نمی گذارند وزیرهای آقای رییسی کنکور را کم رنگ کنند
    • معلم IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      7 1
      اگر کنکور یک غول بود الان سه سال بچه ها با سی تا غول روبرو میشن. نظارت در مدارس اصلا مناسب یک کنکور و تعیین سرنوشت نیست. من یک دبیرم که این مطلب را می‌نویسم. از نزدیک این مسائل را تجربه کردم. حتی دو مدرسه نمی‌توانند یکسان عمل کنند.
    • محمدحسین IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      3 13
      من نمیدونم چرا از طرح به این خوبی چرا انقدر ایراد میگیرد صد در صد شما مافیای سازمان هایی هستید که به دنبال سود بیشتر از تست زنی ها هستید صد درصد این طرح خوبه چون حق بچه هایی که درس می خونن خورده نمیشه . بچه ها سه سال درس بخونن بعد برن در یک کنکور بدون هیچ آمادگی انصافه .
    • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      11 0
      این مصوبه بشدت ظالمانه است، من بخاطر تصادفی ک خرداد پارسال داشتم، بااین که کنکور خوبی دادم، مجبور شدم پشت کنکور بمونم، امسال هم حادثه ای برام پیش اومد ک سه تا از امتحان هارو نتونستم بدم و بازم بخاطر این ظلم بی انتها مجبورم بمونم، بااین که کنکورم عالی شد، شمارو بخدا این ظلم رو تموم کنید، امتحانا آدم رو نابود میکنه، شب تا صب باید بیدار بمونی، استرس نابود کننده ای به آدم میده، تصحیح سلیقه ای وجود داره، توی امتحان ها بشدت تقلب میشه، همه دنبال خرید سوالن، این چه عدالتیه؟؟ دوسال چند میلیون نفر دارن به مصوبه ای ک چند نفر بدون هییییچ تحقیقی نوشتن، اعتراض میکنن، چطور ممکنه این همه بی اهمیتی به این همه اعتراض
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      4 1
      این طرح چندین ایراد داره سوال های عمیق و مفهمومی ک دانش اموز به یک بار سرحلسه امتحان با ان مواجه میشود برایش یه شوک بزرگه در حالی ک هیچ کدام از دبیران ومدارس در طول سال با دانش اموزان به این روش تدریس نمیکن خیلی هاشون درسهای عمونی رو یه دور سر کلاس رو خوانی میکنن تموم شد رفت
    • دشمن ظالم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      8 1
      آقای خسروپناه وعواملی که ازاین مصوبه حمایت میکنیدشمابرابچه های خودتون که رسیدندبعدالغوش میکنیدولی الان بچه های مردم نابودکردیدان شاءالله که بچه هاتون قبل ازلغونابودشن شکل نابودی دست خدای متعال
    • براتعلی آب برین IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      8 2
      تاثیر معدل یک پروژه تحمیلی از سوی مافیای مدارس غیر دولتی با محوریت دبیرستانهای غیر دولتی بود تا سرمایه های هدایت شده بسوی موسسات کنکوری را با چندین برایر وبدون هیچ زحمتی وفقط با نمره دادن های پولی به نفع خود بکشانند وعملا مدارس دولتی را ذلیل تر کنند و با استفاده از ساده اندیشی شورای انقلاب فرهنگی که شاید تعارض منافع هم دارند موفق شدند تا سیلی محکمی به آموزش جوانان محروم ومستضعف و باهوش ما وارد کنند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      9 1
      باسلام توهین نباشه شاید توتهران معلماش درسطح دکترایافوق لیسانس باشه ولی توشهرهای کوچیک اینجوری نیس دولت بایدخودش بسنجه کسی که داره تویه خونه کم درآمددرس میخونه نبایدمقایسه بشه بااون دانش آموزی که داره لحظه به لحظه پول خرج میکنه برادرسش این ظلمه ناعدالتیه یه خونه کارگرفوقش بتونه خرج نون بچشوبه زوردربیاره تواین گرونی چونکه دانش آموزان غیرازمدرسه بایدیه کمک معلمیم باشه که متنوخوب بفهمن ودانش آموزان پارسال وامسال بدبختا توزمان کرونا وآنلاین درس خوندن که شوروشوق روکلاس توگوشی حدودنیم ساعت یاچهلوپنج دقیقه بایدبه طورخلاصه بفهمیدن ازدولت مردان خواهش داریم که معدلوبردارن تا قشرجون بتونه به امیددرس بخونه به فکر آینده جونامون باشیم تا به بیراهه کشونده نشن ممنونم
    • امیر عباس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      9 0
      استرس بچه هارو از یک روز به ۹۰ روز رسوندن انگار واقعا تو ایران حتی استرس هم باید چند ده برابر شه
    • فاطمه IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      5 0
      چرا هر دفعه یک چیز میگید خب یک تصمیم قطعی بگیرید و اعلام کنید چرا هی میگید احتمالا و... شما میخواستید نتایج امتحان نهایی رو ۱۶ تیر ماه اعلام کنید گفتید احتمالا بعد کنکور.... بالاخره این احتمالا های شما کی عملی میشه ???
    • عسل نامی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      7 1
      لطفا تاثیر معدل مثبت کنید و دروس عمومی رو برگردونین
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      8 0
      الان منی که به سری دلایل باید پشت کنکور بمونم چطور برای کنکور ۱۴۰۴ هم دوازدهم رو ترمیم کنم هم یازدهم رو ترمیم کنم و هم برای کنکور بخونم ؟؟!!! استرس و اضطراب از یه طرف ، هزینه های سنگین هم از یه طرف . اینقدر استرس رو تحمل کردم معده ام داغون شده همش تو راه دکتر . همه چیز رو در نظر میگیرید که اومدید چنین مصوبه ناعادلانه رو تصویب می‌کنید بعد میگید طبق همین باید اجرا بشه ؟؟!!!!
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      9 3
      چند سالی که کشور درگیر کرونا شد اموزش لطمه زیادی دید عملا برای اموزش داده نشده امتحان گرفته شد ونتیجه نمرات قابل قبول نبود باید معدل سال اخر لحاظ شود
    • یاسمن IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      7 0
      واقعا با چه عقلی اینکار هارو میکنید نه تنها امتحان نهایی بلکه تک تک کاراهای اموز پرورش غلطه چرا چون دانش اموز انگیزه میخاد ۸ساعت فقط تو مدرسه محدود پیشه به چندتا کتاب که کاش مفید بودن بعدشم خونه هم کنکور و تست و... اگه میگن مدرسه جای علمه چرا هیچ دانس اموزی طالب علم نیستو فقط از اجبار میاد؟ چرا این همه کتاب میخونیم اخرشم هیچ تاثیری که نداره بدردم نمیخوره همون دینی که انسانیا ۱۸ تا درسو تو یروزو نصف خوندن اگه مفید بود بچه ها حداقل یه نماز میخوندن هیچ کتابی تو اموزش مرورش مفید نیس فقط میخاد تو کتابا بگه غرب بده ایران خوبه
    • سیاست پشت پرده IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      7 1
      هدف فقط سخت تر کردن ورود به دانشگاه هستش دقت کنید شما دو بار فرصت ترمیم معدل دارید در حالی که قبلا برای هرچند دفعه میشد ازمون کنکور داد اگه راست میگن مسولین بیان اون محدودیت دوبار ترمیم رو بردارند مگه نمیگن که میخوان استرس رو بردارن پس بسم الله اگر راستگو هستید
    • النا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      12 1
      وقتی تو روستاها رسیدگی نیست و در شهر هم خیلی راحت سوالات رو میخرن دیگه شرط معدل چیه
    • دلارام IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      15 2
      واقعا این مصوبه اشتباه ترین تصمیمی بود که گرفتن تو حوضه ای که من امتحان میدادم مراقبا کاری با دانش اموزای خودشون (که تو همون حوضه تحصیل کردن) نداشتند اما ما جرعت نداشتیم مقنعه مون رو سر جلسه درست کنیم چون همینم برا ما تقلب حساب میشد و جای نارتحتیم اینجاس بارها دیدم که از دانش اموزای حوضه خودشون تقلب میگرفتن یا تذکر های الکی میدادن و دانش اموزا هم که چندین بار دیدم سر جلسه از روی هم مینوشتن و خدا سر شاهده منی که اینا رو میدیدم یک بار به نیت تقلب سرمو تکون ندادم و تقلب نکردم مثلا اقای خسرو پناه، نباید فرقی بین منو این دانش اموزا باشه؟ اگه به این نمیگی ظلم پس به چی میگی ظلم؟ شما اگه نگران استرس کنکور بودید این بلا رو سر ما نمیاوردید منی که واسه کنکور سالی یک بار استرس میکشیدم حالا برا امتحان نهایی باید ۱۳ بار واسه مستمرش استرس بکشم ۱۳ بارم برا نهایی 💔💔💔💔 انشالله خدا ازتون نگذره که به جای اینکه یه کاری کنید دانش اموزا اینده ی کشورو بسازن دارید یه کاری می کنید که اینده ی این بچه ها به فنا بره
    • ..... IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      5 21
      اگه تاثیر معدل نبود ممکن بود فری که سه سال دبیرستان تمام تلاشش رو کرده اما روز کنکور براش مشکلی پیش اومده زندگیش نابود بشه