پورعباس: نتایج نهایی کنکور دهه اول مهرماه اعلام می‌شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری دهه اول مهرماه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور صبح امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳، در نشست خبری با موضوع برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ که با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس سازمان ملی سنجش برگزار شد، با تبریک حماسه مردم در پای صندوق های رای و تبریک به رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، برای اولین بار در طول تاریخ سازمان سنجش زمان آن تغییر کرد و ۸ تیرماه به برگزاری انتخابات اختصاص یافت و به ناچار و با هماهنگی های صورت گرفته این آزمون را ۲۱و ۲۲ تیر ماه برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اینترنت قطع نخواهد شد ادامه داد: در صبح پنج شنبه آزمون گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، بعداز ظهر پنج شنبه گروه آزمایشی هنر و زبان، و صبح جمعه آزمون گروه آزمایشی تجربه برگزار خواهد شد. به داوطلبین عزیز این اطمینان را میدهیم که همه عوامل اجرایی در مسیر برگزاری بهتر آزمون آماده و سازماندهی لازم انجام شده است.

پورعباس با اشاره به اینکه در حوزه برق رسانی همچون سال های گذشته وزارت نیرو همکاری کامل دارد و از این نظر نگرانی نداریم، تصریح کرد: امسال در مجموع گروه های آزمایشی ۹۸۰ هزار داوطلب داریم و نتایج اولیه و نمرات خام اواخر مرداد اعلام خواهد شد. انتشار کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته اوائل شهریورماه، شروع انتخاب رشته نهایی در دهه اول شهریور و نتایج نهایی کنکور هم تلاش میکنیم دهه اول مهرماه اعلام شود تا در نیمه دوم مهرماه ثبت نام و شروع ترم تحصیلی انجام شود.

وی با بیان اینکه تولید دفترچه آزمون سراسری از سال آینده به صورت کاملا هوشمند خواهد بود، افزود: امسال هم از دستگاه های قدیمی استفاده میکنیم و دستگاه های مدرن ما هنوز به کار گرفته نشده اند و البته فرآیند به صورت هوشمند اما به شیوه فیزیکی برگزار میشود.

پورعباس با تاکید بر اینکه تمام دفترچه ها امسال شخصی سازی شده است؛ اضافه کرد: دفترچه های هیچ دونفری کنار هم و حتی هیچ دو حوزه در جوار هم شبیه یکدیگر نیست و داوطلبین به این موضوع دقت کنند.

وی با تاکید بر اینکه والدین و داوطلبان به هیچ وجه فریب جریان هایی که با فروش تجهیزات متقلبانه به دنبال اخاذی هستند را نخورند، چرا که همه متخلفان دستگیر خواهند شد، خاطرنشان کرد: توزیع کارت از دیروز بعدازظهر آغاز شده و برای گروه تجربی تا صبح پنج شنبه نیز ادامه دارد که توصیه میکنیم تمام داوطلبین ظرف امروز و فردا نسبت به دریافت کارت خود اقدام و این کار را به لحظات آخر موکول نکنند تا فرصت ویرایش داشته باشند.

پورعباس گفت: تا کنون ۳۰۰هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند و به مرور پیامک برای داوطلبین در حال ارسال است. توصیه میکنیم داوطلبین در شهرهای بزرگ یک روز قبل از محل برگزاری آزمون بازدید و وضعیت ترافیک و منطقه را بسنجند.

وی با بیان اینکه تمامی حوزه های ما مجهز به دستگاه های سیگنال یاب هستند، تصریح کرد: در صورت وجود هر گونه مشکل به روی کارت داوطلبین به باجه های رفع نقص ما که در تمام شهرها مستقر هستند مراجعه کنند. جمعیت آزمون امسال ۳۰۰ هزار نفر کمتر شده است.

پورعباس با اشاره به برگزاری آزمون در ۱۷۴۷ حوزه فرعی در ۴۰۸ شهرستان خاطرنشان کرد: پیرترین شرکت کننده این مرحله آزمون خانمی متولد ۱۳۲۲از استان کرمانشاه و جوانترین هم خانمی متولد ۱۳۹۰ از کنگاور است.

وی افزود: در گروه آزمایشی ریاضی ۳۵ درصد خانم ها و ۶۵درصد آقایان، در گروه آزمایشی تجربی رکورد ۳۲ درصد آقایان (۳درصد بیشتر شده است) و ۶۷ درصد خانم ها، و در گروه آزمایشی انسانی ۶۶درصد خانم ها و ۳۴ درصد آقایان هستند و در مجموع نسبت ۶۰ به ۴۰ همچنان رعایت میشود و به خانم ها تبریک میگوییم.

*سهم ۵۰درصدی سوابق تحصیلی امسال به طور قطعی لحاظ میشود

در ادامه این نشست علی صدر معاون امور آزمون های سازمان ملی سنجش اظهار کرد: سال گذشته میزان تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد بود و امسال در کنکور ۱۴۰۳، تاثیر ۵۰درصدی سوابق تحصیلی به طور قطعی لحاظ میشود البته در گروه هنر و زبان استثنا وجود دارد و این میزان ۲۸ درصد محاسبه میشود.

وی تصریح کرد: داوطلبین دریافت کارت آزمون خود را به لحظات آخر موکول نکنند و برگه پرینت را هم تغییر سایز ندهند. حتما روز آزمون شناسنامه عکس دار و کارت ملی همراه داشته باشند.

صدر خاطرنشان کرد: در تمام ۴۰۸ شهر باجه های رفع نقص وجود دارد که برخی نقایص توسط خود فرد از طریق کارپوشه قابل ویرایش است اما برای برطرف کردن برخی نقایص همچون اطلاعات شناسنامه ای باید از ثبت احوال استعلام شود.

وی گفت: ساعت ۷:۳٠ دقیقه صبح روز آزمون درب حوزه ها بسته خواهد شد و راس ساعت ۸ شروع فرآیند آزمون خواهد بود. داوطلبین به هیچ وجه کیف دستی، وسایل شخصی و به ویژه وسایل الکترونیکی به همراه نداشته باشند چرا که جریمه هایی از جمله محرومیت از آزمون را در پی دارد.

صدر خاطرنشان کرد: زمان آزمون گروه ریاضی و فنی ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه، گروه علوم انسانی ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه، گروه هنر یک ساعت و ۵۵ دقیقه، گروه زبان یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید. در آزمون های بعدازظهر شروع فرآیند آزمون ساعت ۱۴:۳٠ خواهد بود و راس ساعت ۱۴ درب حوزه ها بسته خواهد شد.

*محاسبه ضرایب جدید سوابق تحصیلی برای داوطلبین سنوات قبل/نتایج اولیه هفته آخر مردادماه اعلام میشود

احسان جمالی؛ معاون فنی و آمار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ نمره کل کنکور سال گذشته معتبر است اما سوابق تحصیلی با توجه به سهم ۵۰ درصدی آن در کنکور ۱۴۰۳، مجدد از سوی آموزش و پرورش تراز و ارائه می‌شود.

وی درباره اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور گفت: نمرات خام و نمره کل کنکور در هفته آخر مرداد ارائه می‌شود و داوطلبانی که در دو آزمون امسال یا سال ۱۴۰۲ در گروه‌های آزمایشی متفاوت شرکت کردند به آنها یک یا دو روز اجازه داده می‌شود تا گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند.

جمالی مطرح کرد: اعلام نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان را در مرداد خواهیم داشت و پذیرفته‌شدگان نهایی اجازه انتخاب رشته کنکور را ندارند مگر آنکه انصراف خود را به وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش اعلام کنند.

وی گفت: انتشار کارنامه نهایی برای انتخاب رشته، اوایل شهریور است و شروع انتخاب رشته بر سایت سازمان سنجش در دهه اول شهریور است.

معاون فنی و آمار سازمان ملی سنجش سنجش ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان گفت: نتایح نهایی کنکور ۱۰ یا ۱۱ مهر ماه اعلام می‌شود تا داوطلبان از نیمه مهر برای ثبت نام به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =