هشدار قرمز هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر

خوزستان در روزهای آخر هفته به دمای بالای ۵۰ درجه در اکثر شهرهای مرکزی و جنوبی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز؛ مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از اواخر هفته در استان هشدار سطح قرمز هشدار داد.

محمدسبزه‌زاری گفت: استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر طی روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق استان به جز نقاط مرتفع شمالی و شمال شرقی استان پیش‌بینی می‌شود و براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا فردا تغییر محسوس دمایی قابل انتظار است.

همچنین تا اواخر هفته (به ویژه امروز -دوشنبه-، پنجشنبه و جمعه) وزش باد در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها در این مناطق وجود دارد.

در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷.۵ و حداقل ۳۱.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در هفته های اخیر نسبت به افزایش دمای ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط استان هشدار صادر کرده بود که تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در برخی روزهای هفته را به دنبال داشت.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1236175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =