قتل همسر در دعوای زناشویی با ضربات چاقو

مرد میانسال که همسرش را در یک دعوای زناشویی با ضربه‌ چاقو به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد اما دخترانش بی‌قید و شرط رضایت دادند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اردیبهشت سال ۱۴۰۲ مرد میانسالی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از قتل همسرش در خانه خبر داد و گفت: من همسرم را با چاقو کشتم.

بیشتر بخوانید:

قتل ۲ برادر در یک گاراژ توسط ۳ نوجوان

پس از آن مأموران به محل حادثه رفتند و بعد از ورود به خانه با جسد خونین زن میانسال که در وسط اتاق افتاده بود، مواجه شدند. پس از بررسی‌های اولیه جسد به دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل و متهم نیز در همان صحنه جرم بازداشت شد.

وی بعد از انتقال به پلیس آگاهی و در همان ابتدای بازجویی به قتل همسرش اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: ۲۸ سال قبل من و مریم باهم ازدواج کردیم اما از همان ابتدا با هم اختلاف داشتیم و مدام درگیر بودیم. مدتی بعد به توصیه خانواده‌ها و اینکه فکر کردیم اگر بچه‌دار شویم مشکلات‌مان حل می‌شود. صاحب فرزند شدیم، ولی حتی بعد از تولد دختر دوم‌مان هم مشکلات‌مان حل که نشد هیچ، بلکه درگیری ما بیشتر شد تا جایی که چند بار خواستیم جدا شویم اما باز به خاطر بچه‌ها منصرف شدیم.

متهم ادامه داد: وقتی بچه‌ها بزرگ شدند و ازدواج کردند، خواستیم توافقی جدا شویم اما این بار هم به خاطر حفظ آبرو جلوی دامادهای‌مان کوتاه آمدیم و تلاش کردیم به کلاس‌های مشاوره و زوج درمانی برویم. اما در نهایت روز حادثه کارمان به درگیری کشید و من با چندین ضربه چاقو مریم را کشتم.

پس از اعترافات صریح متهم دو دخترش به عنوان ولی دم از او شکایت کردند و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست مرد میانسال به اتهام قتل عمد همسرش، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه دو دختر جوان به عنوان اولیای دم به جایگاه رفتند و عنوان کردند: پدر و مادرمان از وقتی که به یاد داریم با هم اختلاف داشتند اما هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم اختلافات‌شان منجر به جنایت شود. ما خواستار حکم قصاص برای پدرمان هستیم.

پس از آن متهم به جایگاه رفت و ضمن ابراز ندامت گفت: اختلاف اصلی من و همسرم بر سر خانه بود. من می‌خواستم خانه را بفروشم اما مریم می‌گفت حق این کار را ندارم و باید خانه را به نام او سند بزنم. روز حادثه قرار بود به اتفاق مریم به کلاس‌های زوج درمانی برویم. او با صدای بلند مرا از خواب بیدار کرد که عصبانی شدم. به او اعتراض کردم اما به طرفم حمله کرد و من را مورد ضرب و شتم قرار داد.

وی افزود: دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم به آشپزخانه دویدم و چاقویی برداشتم و به سمتش رفتم و چند ضربه‌ای به او زدم که خونین روی زمین افتاد. در یک لحظه به خودم آمدم و دیدم کاری از دستم برنمی‌آید، همان موقع با پلیس تماس گرفتم و موضوع را گفتم. من قصد نداشتم همسرم را بکشم.

پس از پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و بر اساس مستندات و مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش پزشکی قانونی و همین‌طور اعتراف صریح متهم و درخواست اولیای‌ دم، وی را به قصاص محکوم کردند.

در حالی که حکم مرد میانسال مهر تأیید خورده و او در انتظار اجرای حکم قصاص بود، دو دخترش با حضور در دادگاه گذشت بدون قید و شرط خود را اعلام کردند و گفتند: حالا که مادرمان از دست رفته دیگر نمی‌خواهیم با دست خودمان پدرمان را هم از دست بدهیم. به همین خاطر رضایت می‌دهیم و از قصاص او می‌گذریم.

به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به لحاظ جنبه عمومی جرم به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا متهم به‌زودی محاکمه شود.

منبع: ایران

کد خبر: 1240029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =