راز عضلات خوش‌تیپ‌ترین ورزشکار میانسال ایران!

ورزشکاران رشته‌های مختلف در نهایت زندگی حرفه‌ای خود رو به رشته بدنسازی و زیبایی اندام می‌آورند!

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ورزشکاران حرفه‌ای بعد از اتمام دوران ورزشی خود مسیرهای متفاوتی را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند، برخی از آنها خیلی زود وارد چرخه مربیگری در رشته خود می‌شوند، تعدادی از آنها وارد سیاست می‌شوند، تعداد انگشت‌شماری هم وارد دنیای هنر می‌شوند و هرکدام از آنها مسیرهای مختلفی را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند و در این بین برخی از آنها همچنان ورزش و تغذیه حرفه‌ای را هم در روال روتین زندگی خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

علیرضا حیدری: به خاطر بازیگری 19 کیلو وزن کم کردم

یک باور جالب در ورزشکارانی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند وجود دارد که می‌گویند "بدن شما در آشپزخانه درست می‌شود نه در باشگاه" این جمله به اهمیت تغذیه در ورزش، تناسب اندام و شکل‌گیری هرچه سریع‌تر عضلات در بدن اشاره دارد که مشخص است ورزشکاران حرفه‌ای که بعد از اتمام دوران ورزشی خود همچنان اندام‌های روی فرمی دارند به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و تمرینات روزانه خود را هم پیگیری می‌کنند، علیرضا نیکبخت، فرهاد مجیدی، علیرضا حیدری، امیرحسین صادقی، داوود فنایی و... ورزشکارانی هستند که از استایل و ظاهر جالبی برخوردار هستند و بدن‌های روی فرم و آماده‌ای دارند.

یکی دیگر از ورزشکارانی که حتی در رشته فیتنس روی سکو هم قرار گرفت رضا نوروزی مهاجم اسبق پرسپولیس بود که ۳ سال قبل در دسته فیتنس استایل روی استیج رفت و توانست در رتبه دوم قرار بگیرد، او بدنی با تفکیک عضلانی فوق‌العاده و با شمایل زیبا ساخته بود که در زمان خود مورد توجه قرار گرفت.

این موضوع در ورزش جهان هم صدق می‌کند، مسوت اوزیل بعد از تمام شدن دوران حرفه‌ای ورزش خود به رشته بدنسازی روی آورده و عضلات حجیم او تعجب هوادارانش را به همراه داشت، در ویدیویی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود مسوت اوزیل در حال لیفت کردن وزنه سنگینی بود و با فوتبالیست فانتزی‌بازی که در ذهن داشتیم زمین تا آسمان فاصله داشت!

دیگر ستاره‌ فوتبال دنیا فرناندو تورس مهاجم تقریبا لاغر اندام سال‌های نه چندان دور لیورپول، اتلتلیکو و تیم ملی اسپانیاست که بعد از خداحافاظی از فوتبال به رشته بدنسازی روی آورد و هر روز نسبت به روز قبل حجم عضلانی بیشتری پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد که به صورت حرفه‌ای در رشته کلاسیک بدنسازی فعالیت می‌کند!

سبک زندگی و تغذیه ورزشکاران رشته‌های مختلف با ورزشکارانی که در رشته بدنسازی و زیبایی اندام فعالیت می‌کنند متفاوت است، معمولا ورزشکاران در دوران حرفه‌ای خود با توجه به رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنند به چابکی، حجم عضلانی و تعادل وزن نیاز دارند که در فوتبال، کشتی، بستکتبال، والیبال و ورزش‌های رزمی و استقامتی متفاوت است، اما خیلی از این ورزشکاران به طور واحد بعد از اتمام دوران حرفه‌ای خود رو به زیبایی‌ اندام می‌آورند و وزنه‌زدن در کنار تغذیه مناسب را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

در این بین هستند بازیکنان فوتبالی چون آداما ترائوره در فوتبال روز دنیا و رامین رضاییان در فوتبال ایران هستند که در کنار رشته تخصصی خود زمانی را هم برای زیبایی اندام و تناسب بیشتر اندام در نظر گرفته‌اند و بدن‌های زیبایی در اختیار دارند که مورد توجه اهالی رسانه و هوادارنشان قرار گرفته است.

علیرضا حیدری قهرمان سابق کشتی ایران در سن نزدیک ۵۰ سالگی از گذشته زندگی ورزشی حرفه‌ای خود نهایت استفاده را کرده است و با توجه به اینکه ورزش کشتی یک رشته سخت، استقامتی و با ساخت عضلات با کیفیت است مجدد با زندگی سالم و وزنه‌های مناسبی که برای تناسب اندام استفاده می‌کند شکل زیبایی به اندام خود داده و مانند یک قهرمان بدنسازی از حجم، تفکیک و کیفیت عضلات بهره می‌برد، او نشان داده که پایان زندگی حرفه‌ای نمی‌تواند مانع ادامه زندگی ورزشی باشد و همچنان می‌توان در رشته‌هایی که سن و سال نمی‌شناسد بهترین بود!

کد خبر: 1236406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =